  • 1. Data: 2004-06-08 12:36:08
    Temat: Debet w Inteligo?
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    Witam :-)!
    Mam nadzieje, ze tylko ja "wdepnalem" tak paskudnie :-((( po przesiadce z
    e-PKO. Otoz odsetki od dopuszczalnego salda debetowego byly z e-superkonta
    pobierane ok. 11/15 dnia NASTEPNEGO miesiaca po powstaniu ujemnego stanu
    rachunku. Chcac uniknac szalenstwa "nocy poslubnej", o ktorej sporo pisano
    na grupie, stracilem inteligowe dziewictwo ;-) 6-ego czerwca. Zalogowalem
    sie i... mam NIEDOPUSZCZALNY debet. Okazalo sie bowiem, ze "moje" odsetki"
    zabrano 31V/01VI. Prosze o - empirycznie sprawdzone - informacje, jak sie to
    bedzie mialo do - jak dotad wzorowej - historii rachunku.

    Pozdrawiam serdecznie :-)!!!
    Nieco zdegustowany PL

  • 2. Data: 2004-06-08 13:17:54
    Temat: Re: Debet w Inteligo?
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    PL wrote:
> [...]
    > zabrano 31V/01VI. Prosze o - empirycznie sprawdzone - informacje, jak sie to
    > bedzie mialo do - jak dotad wzorowej - historii rachunku.

    Podejrzewam, że nijak.
    Wpłać kasę, tak żeby pokryć debet i już.

  • 3. Data: 2004-06-08 13:24:22
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    U mnie bylo to samo. Pieniadze, ktore mialem na koncie Inteligo, po
    polaczeniu bankow, zostaly zaliczone na debet na e-superkonto. Na moje
    nieszczescie nie mialem zadnego debetu na koncie Inteligo i przez nastepne 2
    dni mialem zablokowany rachunek.

    Po wplacie nie moge ustawic zadnegi debetu. Pojawia sie komunikat, ze nie
    mam zdolnosci kredytowej

    Lech Dubrowski

  • 4. Data: 2004-06-08 13:48:14
    Od: Krzysztof <k...@s...800.pl>

    Lech Dubrowski wrote:
    > Po wplacie nie moge ustawic zadnegi debetu. Pojawia sie komunikat, ze nie
    > mam zdolnosci kredytowej

    Aaa... po połączeniowy zamęt jest jeszcze odczuwalny (i to zdecydowanie)
    na infolini. Połączyłem się dzisiaj dopiero po 15 minutach oczekiwania.
    Nie ma chyba innej rady jak dzwonić na infolinie i składać reklamacje.
    Pozdrawiam
    K.

  • 5. Data: 2004-06-09 01:10:46
    Od: mawir <m...@g...pl>

    On 6/8/04 3:24 PM, niejaki Lech Dubrowski napisał:
> [...]
    > dni mialem zablokowany rachunek.
    >
    > Po wplacie nie moge ustawic zadnegi debetu. Pojawia sie komunikat, ze nie

    To opowiem moja śmieszna historię. Miesięczne obroty na koncie
    (wpłaty/wypłaty) to kilkadziesiąt tysięcy. Dostałem debet na koncie
    firmowym 300 zł (słownie : trzysta złotych) trochę mnie ruszyło ale w
    końcu machnąłem ręką - debet i tak był mi niepotrzebny (sprawdzałem
    tylko jak to działa). Wpłaty , jak to wpłaty od klientów, dość
    nieregularne. W każdym razie co miesiąc zawsze wpływa kilkadziesiąt
    tysięcy. No i musiało sie coś "omsknąć" - chyba wlazłem na debet i nie
    spłaciłem w terminie (nie wiem bo bank "nie ma obowiązku udzielać takich
    informacji"). Poślizg najwyżej parę dni.
    Debet został cofnięty, infolinia - "Bank nie ma obowiązku udzielać
    informacji z jakiego powodu", i teraz najśmieszniejsze : Mam komunikat
    "Brak zdolności kredytowej".
    Szczerze "leje" na debet, ale jak ktoś mający co miesiąc wpłaty
    wysokości kilkudziesięciu tysięcy może "nie mieć zdolności kredytowej"?
    Mam poważne podejrzenia, że "tym" rządzi komputer. Jakiś tragiczny
    algorytm, który po spełnieniu danego warunku blokuje debet i już ...
    Ludzie (pracownicy Banku) albo nie mogą, albo boją sie ingerować.
    Zmieniam Bank dla zasady, bo zdaje sobie oczywiście sprawę, że im jeden
    czy dziesięciu takich klientów jak ja "wisi" ... przy tym przerobie
    nawet tego nie zauważą :)
    pzdr

    mawir

  • 6. Data: 2004-06-09 08:08:32
    Od: "globo" <g...@x...pl>

    A wziąłeś pod uwage swój wiek ? Regularność wpływów ? Średnie saldo
    miesięczne, długość bycia ich klientem ? Sadzę, że ten algorytm jest tak
    napisany aby bank miał pewność, że nie zdaży sie sytuacja w ktorej debet nie
    bedzie spłacony. A w Twoim przypadku wlaśnie tak sie zdażyło dlatego Ci go
    zwiesili ;(

    globo

  • 7. Data: 2004-06-09 08:23:33
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    To opowiem moja śmieszna historię.
    = = = (...ciach...) = = =
    pzdr
    mawir
    ==============
    Wlasnie chcac uniknac "smiesznych historii" zapoczatkowalem watek. Zywie
    obawy [oby padly z glodu ;-)], ze za jakis czas - po uspokojeniu balaganu
    zwiazanego z polaczenie e-PKO z Inteligo - bank "przypomni" sobie, ze
    nieopacznie doprowadzilem do powstania "NIEdopuszczalnego salda debetowego"
    :-(. Nie jestem zagorzalym fanem zadnego banku, ale jesli "powitanie"
    Inteligo z nowym klientem wyglada w opisany sposob, waham sie, czy dalsza
    wspolpraca nie okaze sie rownie nieudana. Zwlaszcza, ze - z tego, co
    piszesz - "komputer rzadzi" :-(((!.
    Repozdr :-)!
    PL

  • 8. Data: 2004-06-09 08:41:52
    Od: mawir <m...@g...pl>

    On 6/9/04 10:08 AM, niejaki globo napisał:
> [...]
    > bedzie spłacony. A w Twoim przypadku wlaśnie tak sie zdażyło dlatego Ci go

    Przepraszam, ale nie rozśmieszaj mnie ... wiek? Nie jestem 70-latkiem,
    nawet nie 60 i 50-latkiem. To ile muszę mieć lat żeby utrzymali mi 300
    zł debetu przy wpływach miesięcznych ok. 70 tys.? 28-lat wystarczy?
    Wpływy nie są regularne - to przecież napisałem. Ich nieregularność
    polega na tym, że raz pieniądze wpływają 1-go danego miesiąca, a raz
    19-tego. Innym razem 21-szego.
    Jestem Klientem Inteligo prawie od początku istnienia tego Banku.
    Daję Bankowi zarabiać dużo lepiej niż przeciętny pracownik przelewający
    regularnie 1-go swoją pensję. Prowadzę firmę i mam dochody.
    Widziałeś tych Panów w TV, tych którzy trzęsą gospodarką w Polsce? Oni
    maja po 60-70 i więcej lat. Rozumiem, że algorytm Inteligo odrzuca ich
    podania o debet bez żadnych skrupułów!?
    Jeszcze raz. Tych 300 zł mi wisi. Po prostu trochę głupio się poczułem.
    Myślę, że każdy normalny człowiek wpłacający do Inteligo miesięcznie po
    1000 lub 2000 zł też poczuł by sie urażony. To wszystko.
    Nie czuję nienawiści, nie przeklinam, nie odgrażam się nawet. Stwierdzam
    fakt, że jest mi trochę nieswojo.
    A to że napisałem o zmianie banku? To chyba normalne. Przecież na mnie
    zarabia. To wolę żeby zarabiał taki, który traktuje mnie trochę lepiej.
    Nic więcej. Żadnego rozdzierania szat. Po prostu ROZCZAROWANIE.
    Uważam, że generalizowanie szkodzi, a brak indywidualnego podejścia i
    stosowanie "algorytmów" szkodzi bardzo.
    Najgorsze jest to, że "bank nie musi mi tłumaczyć z jakiego powodu cofa
    debet" ale ja żeby go uzyskać musze podać numer i kolor majtek które
    noszę. Był bym spokojniejszy, gdy by napisali : Przepraszamy Pan jest co
    prawda świetnym Klientem ale jest Pan za stary, za młody, za gruby, łysy
    lub ma Pan za dużo włosów.
    Wiesz gdybym miał debet w wysokości 500.000 zł to zrozumiał. To jest
    ryzyko. Debet przekracza wpływy a nawet mój majątek.
    Nawet gdy bym miał 80 lat, to uważam, że cofanie debetu w wysokości 300
    zł przy stałych wpływach i takim stażu w Banku jest nie eleganckie :)
    Opisałem wszystko na grupie, nie żeby się pożalić. Opisałem żeby wykazać
    śmieszność sytuacji. Bo według mnie sytuacja jest śmieszna.
    pzdr
    mawir

  • 9. Data: 2004-06-09 10:25:09
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    A jak sobie inaczej wyobrażasz debet przyznawany *online* ?

    Debet inteligo na pewno nie jest produktem dla Ciebie, po co komuś kto
    przyjmuje dziesiątki tysięcy debet na maksimum 2000 zł. To jest
    produkt dla kogoś kto musi zapłacić jakiś rachunek czy zrobić zakupy -
    i to JUŻ - a pieniądze będzie miał dopiero za kilka czy kilkanaście
    dni.

    A brak zdolności kredytowej, cóż, to różne rzeczy mogą być. Może
    wylądowałeś w jakiejś bazie niezbyt dobrych klientów. Może miałeś
    jakieś nielegalne zadłużenie w niedalekiej przeszłości. A może po
    prostu przypadkiem się wstrzeliłeś w jakieś kryterium, które akurat
    inteligo wyszło z statystyk scoringowych, czasem też tak bywa -
    pech. Ale chcąc dawać debet online pewnych uproszczeń niestety uniknąć
    się nie da...

  • 10. Data: 2004-06-09 11:50:56
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "mawir" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    ====
[...]

    Zdolnosc kredytowa to nie tylko "wydolnosc finansowa", ale rowniez ocena,
    czy klient "ma zwyczaj" splacac zobowiazania i przestrzegac umow.
    Sadzac po tym co napisales wyzej, ty do takich nie nalezysz.
    Masz tendencje do lekcewazenia swoich zobowiazan.
    Czasem to mija z wiekiem i dlatego systemy scoringowe kontroluja takie
    czynniki jak wiek, ustabilizowana sytuacja rodzinna itp.

    --
    Pozdrowienia
    ---