  • 1. Data: 2002-02-26 15:04:38
    Temat: Dealer, a broker?
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Mam pytanie? Jakie sa roznice miedzy dzialalnoscia dealera i brokera.
    Bede wdzieczny za wyczerpujace informacje.
    Pozdrowienia.
    Tommco

  • 2. Data: 2002-02-26 15:14:49
    Temat: Re: Dealer, a broker?
    Od: "Wall" <w...@p...onet.pl>

    > Mam pytanie? Jakie sa roznice miedzy dzialalnoscia dealera i brokera.
    > Bede wdzieczny za wyczerpujace informacje.
    > Pozdrowienia.
    > Tommco

    Najprosciej ujmujac broker to osoba, która za opłatą lub za prowizję
    udostępnia informacje albo uczestniczy jako pośrednik w zawieraniu
    transakcji towarowych, pieniężnych, frachtowych lub ubezpieczeniowych, a
    dealer to samodzielny uczestnik giełdy papierów wartościowych, posiadający
    uprawnienia maklerskie, zawierający transakcje w imieniu i na rachunek
    firmy, której jest przedstawicielem (lub jej klientów). Może to być
    upoważniony pracownik banku, funduszu powierniczego lub innych instytucji
    lokacyjnych.
    To tak w skrocie: http://wiem.onet.pl/wiem/00eab6.html
    Teraz musze wracac do roboty -jak bede mial wiecej czasu napisze dokladniej.
    Pozdrawiam Wall.