  • 1. Data: 2004-01-26 13:43:10
    Temat: Re: Czy ktos (bank) daje kredyt na zapezpieczenie 3 filaru?
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Piotr wrote:
    > Mam 2 kredyty w sumie 10000zl, splacam miesiecznie ponad 500zł.
    > Znajomi doradzili mi, ze jest takie cos jak kredyt konsolidacyjny,
    > zeby to splacic jednym kredytem z mniejszymi ratami oczywiscie,
    > niestety nie posiadam jeszcze zadnego majatku, moim atutem sa dochody
    > z dzialalnosci gospodarczej nie mniej niz 3000 zl (srednio ponad
    > 4000)miesiecznie i 3 filar z Nationale Nederlanden.
    >
    > Prosze mi cos doradzic, bo te 500 miesiecznie mnie dobija
    >
    > Piotr

    Przy 4000 miesiecznie, dobijajacym problemem jest 500? Czegos tu nie
    rozumiem do konca. Ale zamiast kredytu konsolidacyjnego (bo to jednak
    troche chodzenia, no i prowizja do zaplacenia na starcie, oplaty za
    swistki itd., ogolnie oplaca sie to znacznie slabiej niz to wyglada
    a'priori w reklamach) chyba lepiej zmienic nieco styl wydatkow, bo ja
    wiem, zarowki energooszczedne zakupic albo cos...

    marekz

  • 2. Data: 2004-01-26 13:48:09
    Od: k...@p...onet.pl

    > Mam 2 kredyty w sumie 10000zl, splacam miesiecznie ponad 500zł.
    >
    > Prosze mi cos doradzic, bo te 500 miesiecznie mnie dobija
    >
    > Piotr

    Sprez sie przez 4-5 miesiecy i plac jeszcze te 500 zl/mc ale wszystkoo co sie
    da odkladaj na lokacie (jezeli zarabiasz 4kPLN/mc to masz z czego odlozyc). Po
    tym czasie wez z lokaty 10 000 zl i splac kredyty. Nastepnie zyj dlugo i
    szczesliwie... (bez kredytu oczywiscie :)

    Pozdro
    Krecik

  • 4. Data: 2004-01-26 13:55:56
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > tym czasie wez z lokaty 10 000 zl i splac kredyty. Nastepnie zyj dlugo i
    > szczesliwie... (bez kredytu oczywiscie :)

    Co mi sie nie chce wierzyc, ze przy takich zarobkach 10 000 jest ciezarem,
    moze raczej chodzi o 100 000?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 5. Data: 2004-01-26 16:05:16
    Od: "Piotr" <P...@i...pl>

    Bardzo dziekuje wszystkim "doradcom", 4000zl dochodu mam i owszem, ale i
    wydatki tez...

    Nadal czekam na pomoc kompetentnych osob ... prosze cos doradzic

    ps. te kredyty co to mam,
    jeden to debet na zakupy w markecie, gdzie roczne oplaty
    (odsetki+ubezpieczenie) to prawie 50% w skali roku
    drugi karta kredytowa na podobnych zasadach

  • 6. Data: 2004-01-26 17:17:20
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    > jeden to debet na zakupy w markecie, gdzie roczne oplaty
    > (odsetki+ubezpieczenie) to prawie 50% w skali roku
    > drugi karta kredytowa na podobnych zasadach

    no to trzeba bylo od razu pisac!

    ja bym proponowal kredyt w rachunku, oczywiscie jezeli kolega ma konto ze
    stazem.
    Zalatwia sie najlatwiej, np. na podstawie obrotow, i splata jest bez
    problemow.
    Wlasnie minela gwiazdka, a przed nia byly te rozne oferty kredytow
    swiatecznych, itp.

    pzdr,

  • 7. Data: 2004-01-27 17:42:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Piotr" <P...@i...pl> writes:

    > Bardzo dziekuje wszystkim "doradcom", 4000zl dochodu mam i owszem, ale i
    > wydatki tez...

    To moze je trzeba zmniejszyc. Chyba ze to wydatki w zwiazku z DG, ale
    wtedy trzeba je zaliczyc w koszty, to chyba oczywiste.

    > ps. te kredyty co to mam,
    > jeden to debet na zakupy w markecie, gdzie roczne oplaty
    > (odsetki+ubezpieczenie) to prawie 50% w skali roku
    > drugi karta kredytowa na podobnych zasadach

    To moze powinienes pooszczedzac przez chwile i je splacic jak najszybciej?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH