  • 1. Data: 2003-06-03 10:42:52
    Temat: Czy Polacy są mądrzejsi od Amerykanów?
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    Serwis Cardweb.com zapytał Amerykanów, jak oceniają stawki przeliczeniowe
    między walutami stosowane podczas płatności kartami za granicą. Aż 45 %
    ankietowanych stwierdziło, że karty kredytowe oferują najlepsze z dostępnych
    na rynku kursy. Wszystko to dzieje się w momencie, kiedy w kilku stanach USA
    toczą się procesy przeciwko Visa i MasterCard o nieuczciwe naliczanie
    dodatkowych opłat przy przeliczeniach, a w mediach pełno jest informacji na
    ten temat.

    Skąd bierze się tak wielkie zaufanie przeciętnego Amerykanina do organizacji
    płatniczych? A jaka według was jest świadomość stosowania podobnych praktyk
    u przeciętnego Polaka?

    Więcej o sondażu Cardweb.com:
    http://www.kartyonline.net/news_29.html

    Artykuł "Szara strefa przeliczeń, czyli ile zapłacisz za transakcję za
    granicą?"
    http://www.kartyonline.net/art_4.html

    Zachęcam do lektury i dyskusji.
    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 2. Data: 2003-06-03 16:25:57
    Temat: Re: Czy Polacy są mądrzejsi od Amerykanów?
    Od: p l <p...@w...pl>

    > Skąd bierze się tak wielkie zaufanie przeciętnego Amerykanina do organizacji
    > płatniczych? A jaka według was jest świadomość stosowania podobnych praktyk u
    > przeciętnego Polaka?

    Polak mając w kraju subkonto w euro i płacąc kartą VISA
    np we Francji w euro, traci na przeliczeniu tego na dolary
    a potem na przeliczeniu dolarów na złote ...
    jakby nie mogli mu od razu potrącić z tego subkonta tego co zapłacił.
    Chyba że się coś zmieniło?

    p l

  • 3. Data: 2003-06-04 01:22:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    p l <p...@w...pl> writes:

    > Polak mając w kraju subkonto w euro i płacąc kartą VISA
    > np we Francji w euro, traci na przeliczeniu tego na dolary
    > a potem na przeliczeniu dolarów na złote ...

    Bardzo dziwne. Gdzie jest takie konto?
    Chyba ze to Citi, to nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 4. Data: 2003-06-04 08:00:36
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "p l" <
> [...]
    > a potem na przeliczeniu dolarów na złote ...
    > jakby nie mogli mu od razu potrącić z tego subkonta tego co zapłacił.

    sa rozne banki i rozne karty, sa i takie karty ktore zdejmuja ci z konta
    walutowego - np w PKOBP mozna bylo VC przypiac do dowolnego subkonta
    walutowego juz dawno temu.
    nie kazda karta Visa jest rozliczana przez $
    Banki nie podają jasnych zasad bo chca klienta przy okazji wyplat
    zagranicznych skubnąć i to razem z Visą.
    Nic dziwnego ze tylko wytrwali i upierdliwi klienci sa w stanie wydusic z
    banku konkretną wiedzę na temat przeliczeń i wiedza ta jest przekazywana
    następnym pokoleniom internautów na pl.biznes.banki ;-))
    *** blad ***

  • 5. Data: 2003-06-04 08:45:51
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    blad wrote:

> [...]
    jest
    > przekazywana następnym pokoleniom internautów na pl.biznes.banki
    ;-))

    Daltego ja ostrzegam przed kursem BRE Banku (mBank czy Multi - zwykle
    zdzierstwo...)

  • 6. Data: 2003-06-04 09:06:15
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" napisał(a):

    > Daltego ja ostrzegam przed kursem BRE Banku (mBank czy Multi - zwykle
    > zdzierstwo...)
    mbank zondzi ;)
    bp, ppnmsp
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 7. Data: 2003-06-04 10:34:18
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    > jest
    > ;-))
    >
    > Daltego ja ostrzegam przed kursem BRE Banku (mBank czy Multi - zwykle
    > zdzierstwo...)

    a ja przed "darmową" kartą VE Fortis Banku, któy mimo uczciwych kursow w
    samym banku z wyplat zagranicznych zdziera jak żaden inny :-))
    *** blad ***

  • 8. Data: 2003-06-04 15:02:35
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > a ja przed "darmową" kartą VE Fortis Banku, któy mimo uczciwych kursow w
    > samym banku z wyplat zagranicznych zdziera jak żaden inny :-))

    W sumie za granice to tylko z kartami nielubianych bankow na pbb :) -
    Millennium, Citi, Inteligo. Sa to banki ktore w wiekszosci sa platne, jadnak
    juz przy jednym wyjezdzie i po wybraniu wiekszej ilosci gotowki z bankomatu
    wychodzi sie lepiej na takim rachunku niz np na bezplatnym mBanku.

    --
    JaKi

  • 9. Data: 2003-06-05 22:19:56
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    JaKi wrote:
> [...]
    > jadnak juz przy jednym wyjezdzie i po wybraniu wiekszej ilosci
    > gotowki z bankomatu wychodzi sie lepiej na takim rachunku niz np na

    No Inteligo to chyba przy bardzo duzej kwocie ;)

  • 10. Data: 2003-06-06 14:47:13
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:bbofi9$pl2$1@news.onet.pl...

    > No Inteligo to chyba przy bardzo duzej kwocie ;)

    Przy wyplacie kwoty ok 1k :) czyli w sam raz na wydanie podczas pobutu za
    granica :)

    vide

    http://jarp49.republika.pl/symulacja.xls

    wtedy wychodzimy na 0 porownujac Inteligo i mBank

    --
    JaKi