  • 1. Data: 2005-11-21 15:44:51
    Temat: Czeki zagraniczne - gdzie?
    Od: Bejo <b...@s...agh.edu.pl>

    Poszukuję banku, w którym mógłbym najtaniej i najwygodniej realizować
    czeki zagraniczne (inkaso). Do tej pory, korzystalem z usług PEKAO SA,
    jednak dzisiaj miarka się przebrała... Nie dość, że jakiś rok temu
    wprowadzili opłaty miesięczne za rachunki dolarowe, a od grudnia b.r. o
    ile wiem minimalna prowizja za inkaso ma wzrosnąć z 20 do 30PLN, to
    jeszcze dzisiaj zostałem bardzo nie elegancko potraktowany przez jakąś
    stażystkę!

    Tak czy inaczej, moje wymagania wobec banku to brak opłat stałych za
    prowadzenie rachunku walutowego oraz oczywiście jak najmniejsze prowizje
    od realizacji (inkasa) czeków zagranicznych. Znalazłem, co prawda, kilka
    banków, które potencjalnie mi odpowiadają, jednak po przejściach z PEKAO
    wolę zasięgnąć opinii szanownych grupowiczów, co do najlepszego banku do
    realizacji czeków.

    Nie wiem czy warto wspominać o czasie realizacji czeków, które "idą" do
    inkasa, ale w PEKAO czekałem około 5-6 tygodni i o ile mi wiadomo to
    standard, a może można szybciej?

    --
    Pozdrawiam,
    Bejo

  • 2. Data: 2005-11-21 16:29:24
    Temat: Re: Czeki zagraniczne - gdzie?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Bejo <b...@s...agh.edu.pl> wrote:
    > Nie wiem czy warto wspominać o czasie realizacji czeków, które "idą"
    > do inkasa, ale w PEKAO czekałem około 5-6 tygodni i o ile mi wiadomo
    > to standard, a może można szybciej?

    Citibank lub BPH. Ew. BISE. Jakas stronka w necie o tym jest - pogooglaj :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 3. Data: 2005-11-21 17:45:16
    Od: Bejo <b...@s...agh.edu.pl>

    > Citibank lub BPH. Ew. BISE. Jakas stronka w necie o tym jest - pogooglaj :)

    O Citibanku nie mam najlepszej opini, co do BPH i BISE to wszystko
    fajnie, tylko że na ich stronach internetowych nie ma informacji na
    temat prowizji za inkaso czeków... Zdaje się, że jutro będę musiał
    wybrać się na małą wycieczkę po bankach :(.

    BTW: BISE w Krakowie ma jeden odziaiał, natomiast BPH... dużo :) I tutaj
    mam pytanie, w którym (ew. których) będę mogł realizować czeki zagraniczne?

    --
    Pozdrawiam,
    Bejo

  • 4. Data: 2005-11-25 20:42:56
    Od: Marek Pieróg <u...@u...net>

    Dnia Mon, 21 Nov 2005 16:44:51 +0100, Bejo napisał(a):

    > Poszukuję banku, w którym mógłbym najtaniej i najwygodniej realizować
    > czeki zagraniczne (inkaso).

    Przerabiałem ten temat w wrześniu obdzwaniając i chodząc do praktycznie
    wszystkich banków w poznaniu

    Krótki raport z poszukiwań gdzie zrealizują czek w USD ;):

    Na wstępie: to co mówią na hotline telefonicznym absolutnie nijak się ma do
    tego co chcą albo raczej nie chcą robić w oddziale.

    PKO BP:
    skup niet, inkaso tak ale trzeba zostawić kaucje w wysokości 22 dolarów
    Prowizja 1%, minimum 20 plnów.
    Nie trzeba mieć konta

    ING:
    Pani stwierdziła, że nie ma pojęcia i oddzwoniła po 2 dniach. Stwierdziła
    że łączny koszt realizacji to minimum 68 PLN. Nie drążyłem dalej tematu bo
    prawie padłem trupem

    BPH:
    Wg. infolinii inkaso tak, skup również od ręki, nie trzeba mieć konta
    Według oddziału nr.1:
    * Pan pójdzie do dużego na pl. Wolności bo my nie wiemy jak
    Oddział "duży":
    * Nie wiemy
    * Kierowniczka: jednak faktycznie coś takiego mamy ale tylko
    poniedziałek-piątek do 15:30 bo potem centrum rozliczeniowe nie działa
    Kolejny dzień:
    * Po oddaniu czeku do "natychmiastowego" skupu i czekaniu łącznie 1,5
    godziny dostałem odpowiedź że nie zostanie przyjęty gdyż na czeku moje
    nazwisko jest podane wykorzystując tylko alfabet łaciński. Szlag mnie
    trafił

    Multibank:
    skup niet, inkaso niet

    DB-PBC:
    1%, min 35 PLN, trzeba mieć konto.
    Miła obsługa ;)

    Citi:
    trzeba mieć konto.
    Inkaso bezpłatne
    Skup po 3 miesiącach istnienia konta 1% (z tym że stwierdzili, że mogą
    środki pojawić się z 10 dniowym opóźnieniem)
    Założenie konta drogą przez męke i czytanie kruczków i regulaminów. Obsługa
    kłamiąca w żywe oczy i wciskająca najdroższe konto na pytanie o najtańsze
    rozwiązanie. Dopiero przyciśnięci do muru stwierdzili że nie trzeba 18
    złotych tylko 5 / miesięcznie. Oczywiście karte której nie chciałem i tak
    przysłali ;)

    Millenium:
    Blady strach w oddziale. Nikt nic nie wiedział oprócz tego, że chyba trzeba
    mieć konto. Z infolinii obiecali oddzwonić. Nie zrobili tego.

    BZ WBK:
    Wg. infolinii skup owszem. Według oddziału tylko inkaso, tylko dla
    posiadaczy konta i nawet 3 miesiące oczekiwania

    Mam nadzieje, że komuś się to przyda :)

    --
    Pozdrawiam,
    mp

  • 5. Data: 2005-11-25 20:59:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Fajna lista, w Pekao trzeba było jeszcze zapytać - jacy oni są, tacy
    są, ale od 75 lat czekami zagranicznymi obracają, to coś się chyba
    nauczyli...

    MJ

  • 6. Data: 2005-11-25 23:00:28
    Od: Marek Pieróg <u...@u...net>

    Dnia Fri, 25 Nov 2005 21:59:24 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Fajna lista, w Pekao trzeba było jeszcze zapytać - jacy oni są, tacy
    > są, ale od 75 lat czekami zagranicznymi obracają, to coś się chyba
    > nauczyli...

    Kijem nie tkne żubra. Mam uraz z dzieciństwa ;) [dosłownie]

    Chociaż przyznam się, że byłem w oddziale i się zapytałem, ale jako, iż
    przedmówca wyraźnie podkreślał, że robił to w Pekao i jest niezadowolony to
    stwierdziłem, że nie będe strzępił języka.

    Odpowiedzieli standardowo, że inkaso owszem, że trzeba mieć konto i że
    minimum 20 PLN i 6 tygodni. Skupu niet.

    BTW: tak jeszcze mi się przypomniało jak fajnie wyglądało pytanie w mojej
    ukochanej skarbonce czyli PKO BP. W 2 mniejszych oddziałach w bardzo
    chamski sposób poinformowano mnie, że oni czymś takim to się wogóle nie
    zajmują i idź Pan sobie do tego dużego bo my tutaj takimi rzeczami się nie
    zajmujemy ;)

    No cóż jeśli chodzi o uprzejmość obsługi moge im dać zaszczytne ostatnie
    miejsce ;)

    --
    Pozdrawiam,
    mp

  • 7. Data: 2005-11-25 23:06:34
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-11-25 21:42, osobnik podający się za Marek Pieróg, śmiał
    stwierdzić, iż:
    > Oczywiście karte której nie chciałem i tak przysłali ;)

    A to nie jest tak, że karty odbiera się w oddziale?

    p.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2005-11-26 23:59:13
    Od: Marek Pieróg <u...@u...net>

    Dnia Sat, 26 Nov 2005 00:06:34 +0100, Marcin Nowakowski napisał(a):

    > A to nie jest tak, że karty odbiera się w oddziale?

    Tak. Nie. To znaczy zależy od oddziału ;)

    W większości oddziałów tworzą karty na miejscu. W tym akurat nie (Poznań
    przy pl. Wolności). Mimo, że jako bardzo odporny człowiek odmawiałem Panu
    zakładającemu konto mówiąc niet na wszystkie jego triki mające na celu
    obdarcie mnie z kolejnych x złotych miesięcznie to karte mi przysłali ;)
    W sumie narazie nie mam zamiaru z nią nic robić poczekam do kolejnego
    wyciągu i jeśli będą chcieć pieniądze to się pozłoszcze troche ;)
    Dzwonić w sumie też nie będe bo CitiPhone też nie chciałem ;) Przynajmniej
    narazie.

    --
    Pozdrawiam,
    mp

  • 9. Data: 2005-11-27 10:32:20
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-11-27 00:59, osobnik podający się za Marek Pieróg, śmiał
    stwierdzić, iż:

    > Tak. Nie. To znaczy zależy od oddziału ;)

    OK. Byłem przekonany, że wszystkie mają embosery :)

    Pozdrawiam.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl