  • 11. Data: 2017-07-20 09:50:22
    Temat: Re: Co zabrać do Włoch
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 20 lipca 2017 09:42:45 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    dokupić w razie potrzeby. Szkoda tylko, że IKA nie ma apki mobilnej, ale ich ST jest
    całkiem szybki, bez wodotrysków zbytnich.

    > Jak nie ma jak jest?

    O, rzeczywiście, a od dawna jest?
    Może mi się utrwaliło, że nie ma, bo nie chciała się na tablecie zainstalować, tak
    jak głupie IKO - ale na IKO już znalazłem sposób, więc i na kantor też powinien
    zadziałać.
    Albo naprawdę do tej pory nie było - coś alior ostatnio spamował, że wprowadzi nową
    apkę i nowy ST, ale nie było jasne, czy dotyczy to również kantoru.

    A korzystasz? Jakieś fatalne oceny ma w google play.

  • 12. Data: 2017-07-20 10:53:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-07-18 o 23:35, Olo pisze:

    >I co? Będziesz zakładał jakieś inne konto z kartą jak się okaże, że
    >akurat innym plastikiem niż masz do dyspozycji wyjdzie kilka groszy
    >taniej?
    >Zamierzasz wydać kilka tysięcy euro na tym wyjeździe, że różnica
    >kursu karcianego i kantorowego pozwoli zaoszczędzić Ci więcej niż
    >30zł?

    Jak mozna bylo wyczytac - prowizje bankow siegaja czasem i 15 %.

    A na urlopie z rodzina te tysiac/e euro to nie dziwne.
    Jest sie o co bic.

    Poza tym, k*, w imie zasad. Niech bank ze zlodziejskim cennikiem nie
    zarobi wcale :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-07-20 12:34:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    dokupić w razie potrzeby. Szkoda tylko, że IKA nie ma apki mobilnej, ale ich ST jest
    całkiem szybki, bez wodotrysków zbytnich.

    > O, rzeczywiście, a od dawna jest?

    Co najmniej rok. Bo gdzieś tak z rok temu zainstalowałem.

> [...]
    apkę i nowy ST, ale nie było jasne, czy dotyczy to również kantoru.

    Nowa apka do alirbanku mi się nie uruchamia - chce telefonu bez roota
    :-O. Jak tak będzie w oficjalnej wersji, to się chyba pożegnamy

    > A korzystasz? Jakieś fatalne oceny ma w google play.

    Nie pamiętam, kiedy ostatni raz korzystałem. Jakoś nie miałem potrzeby
    używania w terenie.

    --
    Pete

  • 14. Data: 2017-07-20 12:37:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-20 o 10:53, J.F. pisze:
> [...]
    > Jest sie o co bic.
    >
    > Poza tym, k*, w imie zasad. Niech bank ze zlodziejskim cennikiem nie

    Niestety micho chęci czasami sprzedawca przyłoży do tego rękę.
    Mnie (a w zasadzie TŻ) ostatnio tak oskubał airbnb.
    Kwota boldem i wielką czcionką w PLN-ach o drobnym druczkiem 'karta
    zostanie obciążona w EUR. Kwota EUR to xxx EUR.

    Zapłaciłem kartą złotówkową i 5,8% dopłaciłem do interesu :(

    --
    Pete

  • 15. Data: 2017-07-20 18:48:21
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    > Jest sie o co bic.
    >
    > Poza tym, k*, w imie zasad. Niech bank ze zlodziejskim cennikiem nie

    Czyli... SASZETA ;)

  • 16. Data: 2017-07-20 22:45:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Kantor aliora założyć może - a szczególnie, gdy alternatywą jest płatność kartą
    "dużego" aliora, wtedy 30zł oszczędzasz na każdych wydanych 400zł, czyli niecałe 100
    euro

    Taki wynik daje różnicę na kursie 1 euro rzędu 30 groszy.
    Dzisiaj w zwykłym ulicznym kantorze euro było do kupienia po 4,23
    To w Aliorze jest po 3,93 zł do kupienia?

    Tam gdzie mam najczęściej używaną kartę bank rozlicza mi najczęściej z
    różnicą rzędu 4-5 groszy na euro. I jak wydam przy małym wyjeździe ze
    200 euro, to przepłacam 10zł.

  • 17. Data: 2017-07-21 00:23:33
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-07-19 o 23:28, Olo pisze:
    > Dzięki. Żona ma konto w aliorze a jedziemy razem, wyjazd dopiero w
    > połowie sierpnia, więc karta powinna dojść. To chyba optymalne
    > rozwiązanie zwłaszcza, że nie wiem ile wydam czy kilkaset euro czy kilka
    > tysi a nie chcę brać gotówki z sobą.

    Jeśli samochodem to na bramkach autostradowych często nie są honorowane
    karty debetowe - warto mieć jaką kredytówkę. Jakąś, bo w sumie to
    niewielki procent wydatków w całym wyjeździe i nieco wyższy kurs można
    odpuścić :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 18. Data: 2017-07-21 08:07:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-07-20 o 18:48, Waldek pisze:

    > Czyli... SASZETA ;)

    O, właśnie, wyjaśnijcie mi, o co chodzi z tą saszetą w tej reklamie? Co
    to znaczy?

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2017-07-21 10:27:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 20 lipca 2017 22:45:57 UTC+2 użytkownik cef napisał:
    > Taki wynik daje różnicę na kursie 1 euro rzędu 30 groszy.
    > Dzisiaj w zwykłym ulicznym kantorze euro było do kupienia po 4,23
    > To w Aliorze jest po 3,93 zł do kupienia?

    Po 3,93zł to w aliorze możesz euro sprzedać (np. jak dostajesz zwrot w euro na kartę)
    - a dokładnie dziś po 3,9049zł - zaś kupić, płacąc kartą, musisz po 4,5404zł.
    Alior jest rekordzistą - mają chyba najwyższe w PL prowizje dla płatności
    zagranicznych, i nawet mają specjalny kurs dla płatności kartą - spread 15,05% (i to
    liczony przy dzieleniu przez kurs średni, a nie kurs kupna - licząc uczciwie, czyli
    dzieląc przez kurs kupna, wychodzi 16,4%) - więc płacąc kartą dopłacasz ponad 7,5%.
    "Normalny" spread u nich to "tylko" 9,07%.
    A jednocześnie prowadzą kantor, gdzie spread na euro to 0,0272zł (2,72gr) - 0,65%.

    > Tam gdzie mam najczęściej używaną kartę bank rozlicza mi najczęściej z
    > różnicą rzędu 4-5 groszy na euro. I jak wydam przy małym wyjeździe ze
    > 200 euro, to przepłacam 10zł.
    A co to za milutki bank? Bo wychodzi koszt 1% - a tak to ma tylko eurobank (ale tylko
    dla konta prestige).
    Skoro mało się orientujesz (a na grupie taki wątek co tydzień się pojawia) to
    wychodzi, że masz fart ;>
    Oprócz tego naprawdę tani (tylko kurs mc - koszt ok. 0,2%) jest pekao - jako jedyny
    sensowny.
    Tanie są jeszcze getout z kartą visa (ale nie mc), pocztowy, santander (czyli albo
    groźne klony albo popierdółki) - i tyle dla kart złotówkowych, pozostaje ratowanie
    się walutowymi - oczywiście walutę należy kupować w kantorze, a nie w banku. Ale
    walutowe mają ten problem, że są wyłącznie debetowe - i co z tego, że są wypukłe,
    kredytówka to kredytówka, szczególnie za granicą, bo w PL to wszystko jedno.
    Jeszcze jest kilka banków, gdzie koszt to ok. 3% (np. db), a poza tym taka średnia to
    ok. 5% - ale łatwo nadziać się na więcej, i to w popularnych bankach, np. mBąk ma 5%
    tylko dla płatności w euro kartami mc, a dla pozostałych walut dla mc oraz dla visy
    jest to w sumie ponad 6%, citi ma 5,8%+prowizje visa/mc, czyli też ponad 6%.
    Ale alior przebija wszystkich.

  • 20. Data: 2017-07-21 10:47:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-07-21 o 08:07, Liwiusz pisze:

    > O, właśnie, wyjaśnijcie mi, o co chodzi z tą saszetą w tej reklamie? Co
    > to znaczy?

    ech..
    https://www.google.pl/search?q=saszetka

    --