  • 51. Data: 2017-08-07 10:56:42
    Temat: Re: Co zabrać do Włoch
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A, i jeszcze co do sensowności poszukiwań lepszej oferty - jak to porównać ze stratą
    czasu na czytanie grup dyskusyjnych? ;>
    I to jeszcze bez wykorzystania zdobytej wiedzy...
    Przecież zamiast szukać, wystarczy zapytać na grupie - ktoś odpowie, żeby przeszukać
    archiwum, ale ktoś inny powtarzając, poda info na tacy.
    A czy to będzie 3, 30 czy 300zł to ideowo bez różnicy - przepłacać nie należy, a
    bankom to już szczególnie ;P

  • 52. Data: 2017-08-16 06:40:11
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jak to co??
    Magnes ;-)
    www.rp.pl/Przestepczosc/170819476-Wlochy-Nie-daj-sie
    -oszukac-wez-magnes.html

  • 53. Data: 2019-01-11 22:13:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ta karta z raifiego poza wadą specyficzną - płatna - i ogólną - debetówka - jest
    jedną z najlepszych - podobno każda waluta przeliczana na EUR po kursie MC.
    > Do sprawdzenia, że być może nawet PLN - więc akurat w Twoim wypadku może być to
    najkorzystniejszy sposób wydawania w Polsce zarobionych euro - nikt lepszego kursu
    niż MC nie da.
    > A próbowałeś tą kartą rezerwować hotel czy wypożyczyć samochód? Bo co z tego, że
    tłoczona, jak debetowa. A ma jakiś widoczny napis "debit"?

    Odkopałem starego posta i odpowiadam na niego, bo własnie dokonałem
    transakcji złotówkowej tą niby najlepiej przeliczaną na złotówki kartą.
    5 stycznia - Zapłaciłem 76PLN - obciązyli 8stycznia na 18,63 EUR -
    wychodzi, że sprzedałem euro po 4,0794PLN
    podczas gdy w tym samym dniu sprzedawałem w WBK po 4,2876 PLN

    Tak więc nie jest to najlepszy sposób wydawania euro.

  • 54. Data: 2019-01-12 11:05:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To bylo do przewidzenia, choć w sumie materiał na reklamację (chyba że się nabrałeś
    na DCC), po sprawdzeniu dokładnym w regulaminie - albo i nie, najwyżej odrzucą.

    Rzeczywiście trochę minęło i sytuacja na rynku się zmieniła.
    Przede wszystkim pojawił się N26 - bank niemiecki, w którym bez problemu przez
    telefon można założyć konto mieszkając w PL (jakbyś chciał to mój kod polecający
    dawidr0508 - dostaniemy po 15 euro), otrzymywać przelewy w euro i mieć debetówkę
    przeliczającą wszystkie waluty na euro po kursie MC.
    Jedynie problem z bankomatami - darmowe 5 wypłat na miesiąc, ale tylko w strefie
    euro, poza 1,7% opłaty.
    Ale jako że SEPA darmowe, można kasę na wypłatę gotówki przelać do żaby czy IKA.

    Druga możliwość to curve - można podłączyć debetówkę N26 i wypłacać ze wszystkich -
    oprócz euronetu - bankomatów w PL bezpośrednio i po dobrym kursie - ale to jest info
    do weryfikacji.
    Jakbyś chciał sprawdzić, mój kod polecający DEKHX, dostaniemy po 5 funtów ;)