  • 1. Data: 2012-12-21 20:25:25
    Temat: Co się stało z banknotami 200 zł?
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Pytanie nie dotyczy konkretnego banku, ale chyba mieści się w tematyce
    grupy.

    O co chodzi z banknotami 200 zł? Mam wrażenie, że praktycznie wyszły z
    obiegu.
    Od dobrych 2-3 lat nie widziałem żadnego na oczy. Tylko mi się wydaje,
    że banknot
    z królem Zygmuntem stał się z jakichś powodów bardzo rzadkim okazem
    czy rzeczywiście
    tak jest?

  • 2. Data: 2012-12-21 20:32:22
    Temat: Re: Co się stało z banknotami 200 zł?
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-21 20:25, Piotrek pisze:
    > Pytanie nie dotyczy konkretnego banku, ale chyba mieści się w tematyce
    > grupy.
    >
    > O co chodzi z banknotami 200 zł? Mam wrażenie, że praktycznie wyszły z
    > obiegu.

    Nie wyszły. Tydzień temu dostałem na Orlenie w ramach CB.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2012-12-21 20:39:06
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Piotrek <p...@p...onet.pl> writes:

    > Pytanie nie dotyczy konkretnego banku, ale chyba mieści się w tematyce
    > grupy.
    >
    > O co chodzi z banknotami 200 zł? Mam wrażenie, że praktycznie wyszły z
    > obiegu.
    O nic. Gdzieś czytałem że są niepraktyczne (zdaniem NBP). W obiegu są
    ale faktycznie rzadziej niż 100.

> [...]
    > że banknot
    > z królem Zygmuntem stał się z jakichś powodów bardzo rzadkim okazem

    "Bardzo rzadkim" może nie, ale faktycznie trudniej spotkać niż inne.

    KJ

    Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it
    every six months.
    -- Oscar Wilde

  • 4. Data: 2012-12-21 20:46:30
    Od: luc <b...@g...net>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 20:25:25 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    >
    > że banknot
    >
    > z królem Zygmuntem stał się z jakichś powodów bardzo rzadkim okazem

    Do bankomatów nie ładują, coraz więcej ludzi dostaje swoją pensję na konto, to i się
    ich nie widzi...

    pzdrwm
    luc

  • 5. Data: 2012-12-21 20:47:35
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-12-21 20:39, Kamil Jońca pisze:
    > Piotrek <p...@p...onet.pl> writes:
    > "Bardzo rzadkim" może nie, ale faktycznie trudniej spotkać niż inne.

    Mina sprzedawcy gdy chcemy zapłacić dwusetką bezcenna ;) Przerażenie w
    najczystszej postaci i najczęściej pytanie czy nie mamy drobnych...
    czyżby tyle fałszywek było w obiegu?

  • 6. Data: 2012-12-21 20:49:21
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 20:39:06 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]

    Wręcz przeciwnie. Posługuje się nimi głównie szara strefa więc są w większym obiegu
    niż te które wyjmujesz z bankomatu i zaraz potem wydajesz w sklepie :)

  • 7. Data: 2012-12-21 21:28:51
    Od: j...@w...pl

    Regularnie wyjmuję dwusetki z bankomatu PKO BP.

  • 8. Data: 2012-12-21 21:36:42
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Piotrek <p...@p...onet.pl> wrote:

    > O co chodzi z banknotami 200 zł? Mam wrażenie, że praktycznie wyszły z
    > obiegu.

    Niecały miesiąc temu bankomat BZWBK (Wrocław/Oławska) wydał mi 200,
    byłem dość zaskoczony.

    a.

  • 9. Data: 2012-12-22 00:15:20
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 21 Dec 2012 11:25:25 -0800 (PST), Piotrek napisał(a):

> [...]
    > że banknot
    > z królem Zygmuntem stał się z jakichś powodów bardzo rzadkim okazem

    Moim zdaniem, ewidentnie jest wycofywany z obiegu.
    Ten sam efekt pamiętam z czasów schyłku komuny, gdy dyskretnie
    wycofywano z rynku bilon, wprowadzając na to miejsce bilon papierowy.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2012-12-22 09:13:30
    Od: W <w...@w...pl>

    Chris94 wystukał, co następuje:

    > Moim zdaniem, ewidentnie jest wycofywany z obiegu.
    > Ten sam efekt pamiętam z czasów schyłku komuny, gdy dyskretnie
    > wycofywano z rynku bilon, wprowadzając na to miejsce bilon papierowy.

    przepraszam bardzo, ale co to jest "bilon papierowy"?! O_x