  • 1. Data: 2012-08-01 17:47:19
    Temat: Co dalej ?
    Od: root <m...@y...com>

    Sol tej grupy tzn. panowie totus, XXL, skippy, Endriu, GW itd. z pewnoscia
    wypoczywaja na juz plazach swiata po tym jak rozbili bank z FUTRAMI. No bo z tak duza
    wiedza i wielkim poczuciem wlasnej wartosci nie sposob nie zostac ZWYCIEZCA
    nieprawdaz?

    Grupa stala sie miejscem zabawnego i niewystepujacego chyba nigdzie na Swiecie handlu
    futrami. Poza nim zainteresowanie GPW jest praktycznie zerowe. W koncu juz chyba
    tylko w szkolach na lekcjach przedsiebiorczosci mozna jeszcze wmawiac ze Panstwowy
    monopolista GPW ze swoim bekartem NewConnect roznia sie czyms od normalnej firmy
    bookmakerskiej. Wiekszosc unika hazardu i nie lubi byc robionymi w ciula wiec
    zainteresowanie jest jakie jest. Pewnie grupa by sie odrodzila gdyby nadeszla hossa,
    ale ona nie nadejdzie.

    Ludzikom pozostaje wiec forex, opcje barierowe, i inne wynalazki ukochanej przez
    wszystkie rzady swiata finansjery. Te wynalazki maja przynajmniej te przewage nad
    akcjami, ze sa proste i nikt nie wmawia nikomu, ze proces "grania" ma cos wspolnego z
    inwestowaniem. Jest to naprawde duzy plus.
    Dlatego akcje stana sie wkrotce domena duzych graczy, zainteresowanych posiadaniem
    aktywow a drobnica opanuje gry takie jak forex, opcje, cfd a kto wie moze i futra w
    wersji mini i mikro ;)
    Swiadczy o tym wysyp firm pseudobrokerskich nastawionych zwlaszcza na klienta malego
    (konta mikro ma juz prawie kazdy szanujacy sie "broker") i pochodzacego z krajow
    Europy wschodniej i pld-wsch. Azji.
    Swiat finansow chwyta sie brzytwy i walczy z cala determinacja o klienta co prawda
    niezamoznego ale jeszcze niewykorzystanego a wiec latwowiernego. Wystarczy spojrzec
    programy dla starych ludzi typu "dom za emeryture" albo ubezpieczenie od kosztow
    pogrzebu. Bankierzy pozbawiajac domow albo mieszkan emerytow a tym samym - ich
    dzieci. Przerywaja naturalny proces bogacenia sie kolejnych pokolen, tworzenia i
    gromadzenia majatku przez rodzine, i przedstawiaja te dzialalnosc jak walke z
    zacofaniem.

    Chyba to sie im nie uda. Caly ten skok na kase najbiedniejszych to raczej tylko takie
    proby kupowania czasu przez te czesc finansjery, ktora w swej innowacyjnosci oderwala
    sie zbytnio od rzeczywistosci i nie ma juz szans utrzymania swojej "przewodniej
    roli".
    Szkoda tylko rzadow, ktore w bezmiarze swej glupoty i krotkowzrocznosci wspieraly ten
    "oszukanczy marketing" i beda go dalej wspierac az do upadlego.

  • 2. Data: 2012-08-01 20:55:18
    Temat: Re: Co dalej ?
    Od: a...@g...com

> [...]
    > wypoczywaja na juz plazach swiata po tym jak rozbili bank z
    > FUTRAMI. No bo z tak duza wiedza i wielkim poczuciem wlasnej wartosci nie

    Klego Root ty tu sobie jaja robisz, a UE na naszych oczach bankrutuje....

    Wloskie i Hiszpanskie bondy wymykaja sie spod kontroli:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0e6daa8d02
    f9e825.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f62fba6d3a
    2b40ef.html

    ... na USDPLN idealne try razy testowane wsparcie na atak co najmniej na
    3,6:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/865a7bc997
    52f00d.html

    ...czyli kolejny pogrom zlotówki. Nie wiem co z tego bedzie ale dobrze to
    nie wyglada. Jak Donek nie dopnie budzetu (a podobno wplywy sa mniejsze niz
    zalozenia) i braknie mu na emerytyry to zapowiada sie niezla jazda ....

    Endriu

  • 3. Data: 2012-08-01 23:53:48
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    a...@g...com wrote:

> [...]
    > nie wyglada. Jak Donek nie dopnie budzetu (a podobno wplywy sa mniejsze
    > niz zalozenia) i braknie mu na emerytyry to zapowiada sie niezla jazda

    Podobno to Kopernik był kobietą. Na pewno to będzie tak jak zawsze, o czym
    pisałem onegdaj. Państwa będą drukowały pieniądze czyli jak to się teraz
    nazywa banki centralne będą dostarczały płynność tak by wszystkie
    zobowiązania państwa spadały realnie. Stracą na tym ci co zawsze. Czyli ci,
    którzy nie rozumieją skąd się bierze inflacja. W telewizji za wzrost cen i
    realny spadek dochodów obciąży się bankierów i spekulantów.
    Rozwiązanie wprost jest nie do przyjęcia. Żadne państwo nie chce wydawać
    mniej niż ściąga z podatków więc musi zastosować podatek dla głupców czyli
    inflację.
    Rozwiązanie heblowane jest na terenie Europy od starożytnego Rzymu. Zawsze z
    tym samym skutkiem.
    Ludzie się bardzo wolno uczą i szybko zapominają.
    Nie pamiętają ostatnich takich zdarzeń jak Republika Weimarska czy Polska
    Republika Ludowa.

  • 4. Data: 2012-08-02 10:56:52
    Od: ichi <a...@d...gh>

    Gdzie bym nie zajrzał to wieszczy się katastrofę. Polska upada, UE upada,
    USA upada, kończy się świat finansjery, armageddon społeczny itd. A może by
    tak choć jedna pozytywna prognoza? Może taka:

    Aktualne spowolnienie na świecie jest ostatnią konwulsją tzw. kryzysu.
    Kolejnym etapem jest kilkuletnia hossa. Wskaźniki makro testują aktualnie
    dołki (nie wszędzie), ale najprawdopodobniej nie osiągną minimów z 2008/2009
    roku. Działania banków centralnych - czyli dodruk kasy i niskie stopy
    procentowe - oraz rządów - czyli inwestycje publiczne za drukowaną kasę -
    nakręcą ostatecznie koniunkturę. Nadmiar forsy w obiegu koniecznie spowoduje
    wzrost cen aktywów takich jak towary i akcje.

    Nie można też wykluczyć w dłuższym terminie zaistnienia jakiejś globalnej
    innowacji, która np. obniży radykalnie ceny energii (ciekawe jest np.
    testowane w Stanach glonowe pozyskiwanie etanolu) lub otworzy nowe
    możliwości współpracy (vide facebook, może wreszcie coś ze sztucznej
    inteligencji).

    Grecja, Hiszpania, itd. skorzystają oczywiście na tym światowym trendzie i
    zredukują swoje zadłużenie do sensownych rozmiarów (i/albo zostanie im ono
    częściowo darowane). Problemy tych krajów zostały medialnie rozdmuchane do
    granic przyzwoitości - nawet ich bankructwo nie zmieni przecież w sposób
    istotny układu sił na światowej mapie.

    Generalnie Wig20 już w przyszłym roku, a najdalej na początku 2014, będzie
    bliżej 3000 niż 2000 pkt., a SP500 będzie walczyć o historyczne maksima.
    Dalej będzie jeszcze lepiej. A świat długo jeszcze będzie sie kręcił tak jak
    zwykł się kręcić od dekad i setek lat: permanenty długoterminowy wzrost,
    nawet z uwzględnieniem inflacji.

    Brzmi to w chwili obecnej jak farsa, ale...

    --
    ichi

  • 5. Data: 2012-08-02 10:59:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-08-01 23:53, totus pisze:

> [...]
    > Ludzie się bardzo wolno uczą i szybko zapominają.
    > Nie pamiętają ostatnich takich zdarzeń jak Republika Weimarska czy Polska

    Miło na tej grupie po latach dominacji "charlie.delta" i jego
    wysublimowanego języka - przeczytać coś mądrego.

    Nie przestawajcie.

    Wiedzcie, że jest spora grupa ludzi z wieloletnim doświadczeniem
    giełdowym, którzy zaglądają jeszcze tutaj, ale od lat nie piszą, bo są
    zażenowani poziomem niektórych "bywalców".

    --
    MN

  • 6. Data: 2012-08-02 13:11:15
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    ichi wrote:

> [...]
    > by tak choć jedna pozytywna prognoza? Może taka:
    >
    > Aktualne spowolnienie na świecie jest ostatnią konwulsją tzw. kryzysu.

    Wszystko zależy od definicji hossy. Jeżeli masz na myśli wzrost wyceny
    spółek w lokalnym papierowym pieniądzu to oczywiście masz racje. Odkąd
    drukuje się pieniądze czyli dostarcza płynność ceny wyrażone w takim
    pieniądzu będą rosły jak rosły do tej pory. Ostatnio widziałem wykres SP500
    w cenach stałych. Wykres jest płaski od dziesięcioleci z małymi ząbkami w
    jedna lub w druga stronę.

> [...]
    > granic przyzwoitości - nawet ich bankructwo nie zmieni przecież w sposób

    Teraz w Europie panuje przekonanie, ze jeżeli dług publiczny spada w
    stosunku do PKB to znaczy, że dany rząd zmniejsza zadłużenie. To śmieszny
    pogląd. Ale wiadomo, że ludzie zaczynają postępować rozsądnie jak już
    wszystkie inne metody zawiodą. Dlaczego? Bo najczęściej postępowanie
    rozsądne wymaga dużo wysiłku i zabiera dużo czasu, a zmian nie widać między
    wiadomościami o 16:00 i o 19:00.
    Ciężka praca jest nudna i się nie sprzedaje pod reklamy.

> [...]
    > jak zwykł się kręcić od dekad i setek lat: permanenty długoterminowy
    > wzrost, nawet z uwzględnieniem inflacji.

    Na przepowiadaniu przyszłości się nie znam. Mocno bawi mnie prasowe, a można
    powiedzieć ogólne przekonanie, że indeksy pokazują przyszłość gospodarki z
    wyprzedzeniem około 6 miesięcznym. Traktowanie handlujących na giełdach jako
    zbiorowego maga ze szklaną kulą powoduje u mnie kolki w boku.
    Nie ma mądrego, który by przewidział ruchy indeksu dłużej niż rok, a tu taka
    zbiorowa mądrość działająca przez całą historie giełdy. Zadziwiające.
    Ja sprawy widzę bardzo prosto. Ceny rosną jeżeli jest więcej pieniędzy
    gotowych kupić daną akcje niż wartość tej akcji wystawionej do sprzedaży.
    Sięganie przez dziennikarzy, którzy w życiu nie obrócili 1 PLN na giełdzie,
    do głów handlującym i odgadywanie ich emocji jest przezabawne.
    Znam swoją motywację. Kupuję gdy rośnie, a sprzedaje gdy spada. Mam własne
    definicje co to znaczy "gdy rośnie" i co to znaczy "gdy spada". Jakoś się
    żyje z tego.
    Ktoś tam coś powiedział w telewizji i indeksy wystrzeliły. Wypowiedzi
    przypisywana jest moc sprawcza. Zabawne. Najpierw muszą być pieniądze, które
    leżą w gotowości do kupienia i czekają na pretekst. Muszą być pieniądze.
    Gdyby najmądrzejszy z jakiegoś banku Ci powiedział, że jak kupisz Manhattan
    to zarobisz krocie, to byś kupił?

    > Brzmi to w chwili obecnej jak farsa, ale...

    To nie farsa tylko taka jest logika zdarzeń. Jako indywidualne gospodarstwa
    domowe mocno pilnujemy naszych finansów. Działając w zbiorowości myślimy, że
    uda nam się zabrać komuś pieniądze. Ciągniemy z państwa ile się da i unikamy
    podatków. Musi się to kończyć tak samo. Długami. Tacy jesteśmy.

  • 7. Data: 2012-08-02 14:29:35
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    totus wrote:

    Prawdziwi zainteresowani aktualnym stanem rzeczy to ci z tego cytatu.

    "Urzędnik w Polsce zarabia przeciętnie 4632 zł brutto. Dla porównania -
    średnie wynagrodzenie w II kwartale 2011 roku w Polsce wynosiło 3366 zł
    brutto"
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Urzednik-zarabia-o-j
    edna-trzecia-wiecej-niz-
    ty-2607345.html

    Dokąd ludzie utrzymujący się z podatków będę mieli prawo głosu w wyborach to
    nic się nie zmieni. Ciągle będziemy odpowiadać na pytanie czy długi mają
    rosnąć wolniej czy szybciej. Czyli czy zbankrutować mamy w ten piątek czy
    może w piątek w przyszłym tygodniu.

  • 8. Data: 2012-08-03 13:47:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 1 Sie, 17:47, root <m...@y...com> wrote:
    > Wiekszosc unika hazardu i nie lubi byc robionymi w ciula wiec zainteresowanie jest
    jakie jest.
    > Pewnie grupa by sie odrodzila gdyby nadeszla hossa, ale ona nie nadejdzie.

    W imieniu rzeszy anonimowych łosi którzy czytają ale się nie
    udzielają, chciałbym apelować o kontynuowanie dyskusji :]

    Pzdr.
    L.

  • 9. Data: 2012-08-03 16:30:26
    Od: "Tomek P." <f...@m...pl>

    Lisciasty wrote:

    > W imieniu rzeszy anonimowych łosi którzy czytają ale się nie
    > udzielają, chciałbym apelować o kontynuowanie dyskusji :]

    Wejść na swój blog po podaniu tutaj linka miałem ok. 40. Zakładam, że każdy
    tutaj zaglądający kliknął z ciekawości. 40 osób to są niedobitki. O wiele
    więcej osób jest na forach dużych portali finansowych typu parkiet, bankier,
    money itp.

    Co dalej?
    Usenet wymiera. 40 starych łosi, które pamiętają jeszcze o takiej łące jak
    usenet, to jest tylko wataha do dorżnięcia. Młodzi, którzy zaczynają
    inwestować, wchodzą na duże portale i tam zostają.

    Pozdrawiam
    Tomek P.

  • 10. Data: 2012-08-03 17:03:26
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Tomek P. wrote:

    > Usenet wymiera.

    Co ty opowiadasz. Czytam grupę gdzie jest ~ 1000 listów/m-c