  • 1. Data: 2002-07-24 07:00:55
    Temat: Jak placic... w Chorwacji?
    Od: "Bartek Zyntek" <z...@d...com.pl>

    Od razu przepraszam, jezeli temat listu nie jest zwiazany z ta grupa.
    Za kilka dni wyjezdzam do Chorwacji i mam pytanie w zwiazku z tym.
    Jak najlepiej placic w tym kraju (wiem, wiem, jak najtaniej). Chodzi mi
    dokladnie o to czy, brac ze soba zywa gotowkie. Jezeli tak, to prosze
    powiedziec jaka: Dolary czy Euro a moze Kuny :-)? Jezeli nie to jest druga
    ewntualnoac, zabrac karty platnicze. No i tutaj tez nasuwa sie od razu kilka
    pytan. Jakie karty sa najlepsze. Posiadam Maestro, Visa oraz Visa Electron.
    Jakie uzywac. Chodzi o to jak transakcje przewalutowywania sa dokonywane,
    dla poszczegolnych kart.
    Czy lepiej jest placic karta, czy raz wyplacic sporo gotowki i wtedy placic
    juz lokalnymi pieniazkami.
    Przepraszam jezeli nie jest to temat zwiazany z grupa.

    Pozdrawiam
    Zgutek

  • 2. Data: 2002-07-24 07:35:28
    Temat: Re: Jak placic... w Chorwacji?
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Bartek Zyntek <z...@d...com.pl> wrote:
> [...]
    > juz lokalnymi pieniazkami.
    > Przepraszam jezeli nie jest to temat zwiazany z grupa.

    Najlepiej - płacić kartą. Dobrze - kasa z bankomatu. Najgorzej - brać
    gotówkę.

    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2002-07-24 07:37:00
    Od: "Bartek Zyntek" <z...@d...com.pl>

    > Najlepiej - płacić kartą. Dobrze - kasa z bankomatu. Najgorzej - brać
    > gotówkę.

    A jaką kartą ??

    Pozdrawiam
    Zgutek

  • 4. Data: 2002-07-24 07:49:04
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek Zyntek" <z...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > A jaką kartą ??

    A napisz ktora karte z ktorego banku masz ;-)

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2002-07-24 07:50:23
    Od: "Bartek Zyntek" <z...@d...com.pl>

    > A napisz ktora karte z ktorego banku masz ;-)
    >
    > --
    Maestro z Pekao, VISA i VISA Electron - juz to bylo napisane ;-)

    Pozdrawiam
    Zgutek

  • 6. Data: 2002-07-24 08:11:51
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > Maestro z Pekao, VISA i VISA Electron - juz to bylo napisane ;-)

    IMHO plac Maestro a kase wyciagaj z bankomatu karta od ktorej pobiora Ci wg
    TOiP mniejsza oplate/prowizje

    --
    JaKi

  • 7. Data: 2002-07-24 08:13:14
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    > Najlepiej - płacić kartą. Dobrze - kasa z bankomatu. Najgorzej - brać
    > gotówkę.
    Potwierdzam. Placilem Maestro z PeKaO S.A. i Visa Concerto tez PeKaO S.A.
    oraz korzystalem z bankomatow. Gotowka ktora mielismy to ok 200 Euro
    (chociaz za paliwo w Austrii i Slowenii tez placilem kartami)
    Milych wakacji :-)

  • 8. Data: 2002-07-24 11:33:12
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Do wymiany pieniędzy w kantorach lepiej mieć EURO, nieco gorzej DOLARY -
    przy wymianie dolarów na kuny są szczegółowo spisywane dane z paszportu
    (przy wymianie EURO nie).

    Z.K.

    Użytkownik "Mariusz (Maniek) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

  • 9. Data: 2002-07-24 12:43:02
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl>

    "Mariusz (Maniek) Milobedzki" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > oraz korzystalem z bankomatow. Gotowka ktora mielismy to ok 200 Euro
    > (chociaz za paliwo w Austrii i Slowenii tez placilem kartami)

    Ja z kolei polecam wzięcie złotówek. Wypłacając kuny w bankomacie (kartą
    VISA Electron i Maestro ING BSK), kurs wychodził 1,66 (1 zł = 1,66 kuny), a
    w hotelu w kantorze można było wymienić złotówki po kursie 1,88. Z kolei
    euro w
    kantorach można było wymienić po kursie od 7.18 do 7.25.
    To wszystko było w miejscowości Hvar.

    Pozdrawiam
    Michał Sz.

  • 10. Data: 2002-07-24 15:00:16
    Od: "Emil Wawrzycki" <e...@p...pl>

    "Michał" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > euro w
    > kantorach można było wymienić po kursie od 7.18 do 7.25.

    Niestety nie wszedzie mozna wymienic zlotowki. Dalo sie to zrobic w
    Zagrzebiu, natomiast mialem z tym klopoty w Makarskiej i w Dubrowniku -
    korony czeskie i forinty skubancy przyjmowalii :-(

    Pozdro
    Emil