  • 11. Data: 2004-10-20 18:13:24
    Temat: Re: City Bank zablokował konto niewidomej dziewczynki
    Od: "Seba" <b...@N...gazeta.pl>

    BaLab <b...@p...com> napisał(a):

    > http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,2346811.html

    wiem że sprawa jest BARDZO delikatna, ale z drugiej strony Citibank, jak
    każdy inny bank jest zobowiązany przestrzegać prawa - proponuję zajrzeć do
    Ustawy o Zbiórkach Publicznych i przeczytać.....
    tylko tyle

  • 12. Data: 2004-10-20 18:17:36
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Seba" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > każdy inny bank jest zobowiązany przestrzegać prawa - proponuję zajrzeć do
    > Ustawy o Zbiórkach Publicznych i przeczytać.....

    Jezeli problemem jest TYLKO nie podpisane oswiadczenie, a zbiorka jest na
    szczytny cel to dlaczego mama zaczela od zmiany banku zamiast podpisac jeden
    glupi papierek?
    BTW chyba nadal go nie podpisala a pieniadze ze zbiorki chce wymusic od
    banku przez interwencje w mediach...
    Czemu jej tak zalezy na nieskladaniu tego oswiadczenia?

    --
    Pozdrowienia

  • 13. Data: 2004-10-20 18:51:47
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Potwierdzę o tyle, że w środku nocy i na automatycznej stacji paliw w Norwegii ze
    wszystkich wkładanych w dziurę kart tylko AmExem
    dało się w końcu zapłacić, zresztą nie złotym.
    JaC

  • 14. Data: 2004-10-20 19:17:52
    Od: "Tom Miskiewicz" <m...@y...com>

    ja

    >Ciekawe co ja z tą kartą zrobię w PL... w sumie na zakładkę do książek
    powinna
    >się nadać.

    Nie kapuje o co Ci chodzi... A co robisz z Visa albo MasterCard?
    Nie mow mi tylko, ze w Polsce sklepy i stacje bezynowe nie akceptuja Amexa!

  • 15. Data: 2004-10-20 19:21:30
    Od: "Tom Miskiewicz" <m...@y...com>

    > Potwierdzę o tyle, że w środku nocy i na automatycznej stacji paliw w
    Norwegii ze wszystkich wkładanych w dziurę kart tylko >AmExem dało się w
    końcu zapłacić, zresztą nie złotym.

    Amex czy niebieski, zielony, zloty, platynowy czy centurion to Amex.
    Jak juz ta katre akceptuja, to nie ma sciemniania z limitami i innymi
    cudami, jak w wypadku Visa i MasterCard dzieje sie nagminnie.
    Co mi z tego, ze Visa wszedzie biora, jak mi co 5 minut karte blokuja?!

  • 16. Data: 2004-10-20 22:02:05
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Tom Miskiewicz napisał(a):
    > Nie kapuje o co Ci chodzi... A co robisz z Visa albo MasterCard? Nie
    > mow mi tylko, ze w Polsce sklepy i stacje bezynowe nie akceptuja
    > Amexa!

    Większość nie akceptuje. AmEx jest akceptowany (chyba) tylko w
    terminalach PolCardu. A cała reszta (eService, CKC Pekao, BZ WBK, Citi)
    niestety nie akceptuje.

    Widzisz, dla Polaków Niemcy to dziwny kraj, bo nie można tam komfortowo
    posługiwać się Visą (a i z MasterCardem są ponoć problemy). Co kraj to
    obyczaj ;-)

    --
    Marek

  • 17. Data: 2004-10-20 22:04:33
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Tom Miskiewicz napisał(a):

> [...]
    > cudami, jak w wypadku Visa i MasterCard dzieje sie nagminnie.
    > Co mi z tego, ze Visa wszedzie biora, jak mi co 5 minut karte blokuja?!

    A to już chyba problem z bankiem-wystawcą karty, a nie samej Visy...
    Mówisz: Citi? Oni chyba tak już mają: dla TWOJEGO bezpieczeńśtwa blokują
    kartę w przypadku podejrzanych ich zdaniem transakcji (czyli głównie
    zagranicznych). Tak przynajmniej robi polski CitiBank Handlowy (patrz:
    archiwum grupy). Może Citi DE ma podobne zwyczaje?

    --
    Marek

  • 18. Data: 2004-10-20 22:12:55
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

> [...]
    > zagranicznych). Tak przynajmniej robi polski CitiBank Handlowy (patrz:
    > archiwum grupy). Może Citi DE ma podobne zwyczaje?

    przed zablokowaniem karty zawsze się kontaktują aby potwierdzić transakcję, a
    jak kontakt się nie uda to karta NIE JEST BLOKOWANA - jest zakładany tzw
    referral (czyli wymuszony kontakt telefoniczny sprzedawcy z bankiem celem
    ustnej autoryzacji podczas transakcji). A to jest znacząca różnica...

  • 19. Data: 2004-10-20 22:22:06
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Seba napisał(a):

> [...]
    > referral (czyli wymuszony kontakt telefoniczny sprzedawcy z bankiem celem
    > ustnej autoryzacji podczas transakcji). A to jest znacząca różnica...

    Hm może i tak, ale już dwa razy widziałem dziwną minę sprzedawcy, jak na
    terminalu pojawił się napis "Konieczny kontakt telefoniczny" czy
    "Autoryzacja telefoniczna" (coś w tym stylu). Kasjerka rzecz jasna do
    bólu próbowała zautoryzować kartę elektronicznie, a terminal do bólu
    odpowiadał to samo. Raz skończyło się to wyciągnięciem innej karty z
    portfela, a raz wyciągnięciem pliku banknotów...

    --
    Marek

  • 20. Data: 2004-10-20 22:28:46
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

> [...]
    > odpowiadał to samo. Raz skończyło się to wyciągnięciem innej karty z
    > portfela, a raz wyciągnięciem pliku banknotów...

    i tak naprawdę to jest problemem - niedoinformowani sprzedawcy (nie wiedzą co
    robić, gdzie dzwonić,a czasem jak już się dodzwonią co centrum
    autoryzacyjnegi i dostaną kod autoryzacji to zamiast go wklepac ręcznie...
    przeciągają ponownie kartę, co kończy się oczywiście kolejnym żądaniem
    kontaktu telefonicznego), a czasami nawet gdy wiedzą jak postąpić, to im się
    po prostu nie chce dzwonić (choć procedury na które się godzą w momencie
    instalacji POS'a nakazują kontakt telefoniczny w takiej sytuacji)