  • 1. Data: 2021-02-25 08:17:36
    Temat: [Citibank] wypowiadają karty?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Ostatnio moja znajoma dostała list z Citi. "W związku z tym że kończymy
    obsługę Twojej karty, wypowiadamy Ci ją. Możesz się zgodzić na [..nowa
    karta, nie pamiętam jaka dokładnie, ale na gorszych warunkach...]"

    Ktoś też dostał?
    KJ

  • 2. Data: 2021-02-25 11:16:40
    Temat: Re: [Citibank] wypowiadają karty?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 25 lutego 2021 o 08:19:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):
    > Ostatnio moja znajoma dostała list z Citi. "W związku z tym że kończymy
    > obsługę Twojej karty, wypowiadamy Ci ją. Możesz się zgodzić na [..nowa
    > karta, nie pamiętam jaka dokładnie, ale na gorszych warunkach...]"

    A jaką ma kartę? I w jakim sensie ta nowa ma mieć gorsze warunki?
    Obstawiam, że ma visę bp i proponują jej zmianę na mc moto bp - citek wycofuje się ze
    współpracy z visą już od dawna, promocje, odkąd pamiętam, są tylko dla mc - a z visy
    pozostały właśnie tylko te cobrandy z bp - co przestało być tak ważne od wprowadzenia
    mc bp - no i "zwykłe" silver/gold/platinum, które i tak można dostać tylko w
    oddziale.
    A te "zwykłe" visy też ostatnimi czasy wymieniają bez pytania na mc, czym wqurwiają
    klientów - nie tylko tym, że karta ni stąd ni zowąd ma nowy numer, nowy numer
    rachunku do spłat - a do tego ważność starej visy kończy się w miesiąc po wydaniu tej
    nowej mc, a nie zgodnie z datą ważności wybitą na visie - o czym nie raczą
    poinformować i na co się ostatnieo nadziałem.

    Tylko zastanawiam się, w czym mają być gorsze te warunki - mc moto bp jest bezpłatna,
    chyba że o dodatkowe chodzi - te są płatne bezwzględnie (rozsyłają reklamy - "czy
    ktoś, kto ma dodatkową do twojej kk, nie mógłby przypadkiem mieć swojej własnej kk?")
    - a lojalnościówka chyba taka sama.
    Chyba że znajoma ma jeszcze jakiś starszy zabytek citka?

  • 3. Data: 2021-02-25 15:47:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A jaką ma kartę? I w jakim sensie ta nowa ma mieć gorsze warunki?
    > Obstawiam, że ma visę bp i proponują jej zmianę na mc moto bp - citek

    Źle obstawiasz. Ma mastercarda i też chcą jej mastercarda
    wcisnąć. Różnica jest tylko taka, ze obecny jest bezwarunkowo bezpłatny,
    nowym trzeba wydać (chyba) 300PLN

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 4. Data: 2021-02-25 16:13:36
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 25.02.2021 o 15:47, Kamil Jońca pisze:

    > Źle obstawiasz. Ma mastercarda i też chcą jej mastercarda
    > wcisnąć. Różnica jest tylko taka, ze obecny jest bezwarunkowo bezpłatny,
    > nowym trzeba wydać (chyba) 300PLN
    >
    > KJ

    ojciec dostał KK (w pakiecie z telefonem), jak dostał nagrodę to
    napisałem, że chce zrezygnować...zadzwonili, że KK bez opłat przez
    kolejne 12 m-cy

    czyli jednak taki straszak w citi działa ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 5. Data: 2021-02-25 19:49:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 25 lutego 2021 o 15:54:20 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > Źle obstawiasz. Ma mastercarda i też chcą jej mastercarda
    > wcisnąć. Różnica jest tylko taka, ze obecny jest bezwarunkowo bezpłatny,
    > nowym trzeba wydać (chyba) 300PLN

    To zapytaj, jaki jest ten stary mc i jaki ma być nowy.
    Do tej pory bezpłatne były simplicity i moto bp - i ew. inne w promo czy jak sami
    zaproponowali (ja tak mam - "sami", ale miesiąc czy dwa wcześniej dzwoniłem i
    wyraziłem pragnienie KK bez warunków bezpłatności - a wtedy nie bylo jeszcze
    simplicity).
    Nowa też dziwna, w TOiP nie ma KK z bezpłatnością za wydanie 300zł/mc - są tylko
    takie z 1000, 1500 i 15k/mc.

    A jak nie ma zadłużenia to niech wymawia, zmiękną.

  • 6. Data: 2021-02-25 19:58:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    wyraziłem pragnienie KK bez warunków bezpłatności - a wtedy nie bylo jeszcze

    Dlaczego zakładasz że to standardowa oferta? To była jakaś karta
    'pracownicza' - dla pracowników firmy.

    > Nowa też dziwna, w TOiP nie ma KK z bezpłatnością za wydanie 300zł/mc
    > - są tylko takie z 1000, 1500 i 15k/mc.

    Tak było napisane na dokumencie.

    > A jak nie ma zadłużenia to niech wymawia, zmiękną.

    Nie chce jej się. karta sobie po prostu zgnije.

    KJ

  • 7. Data: 2021-02-26 10:16:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 25 lutego 2021 o 20:00:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    simplicity).
    > Dlaczego zakładasz że to standardowa oferta? To była jakaś karta

    Ja tak zakładam? Wydawało mi się, że właśnie wykluczam - i pytam, jaką ofertę
    specjalną miała.
    A widziałeś tą kartę? Lub może na piśmie coś wskazywało na jej typ (i na typ nowej)?
    Bo pamiętam promocje w citku dla pracowników przedsiębiorstw-partnerów - np. Play -
    ale tam w ofercie były karty z oferty, głównie mc world, tylko zwolnione z warunków
    bezpłatności.

    > Tak było napisane na dokumencie.

    To może nawet nie zmieniają karty, a tylko warunki bezpłatności?

    > Nie chce jej się. karta sobie po prostu zgnije.

    Byle się nie okazało, że "brak niezgody oznacza zgodę" - a tak zwykle jest, skoro
    prawo na to pozwala.

  • 8. Data: 2021-02-26 10:20:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > To może nawet nie zmieniają karty, a tylko warunki bezpłatności?

    Nie.

  • 9. Data: 2021-03-16 11:46:40
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

> [...]
    > obsługę Twojej karty, wypowiadamy Ci ją. Możesz się zgodzić na [..nowa
    > karta, nie pamiętam jaka dokładnie, ale na gorszych warunkach...]"

    Banki maja obecnie pewien problem ze "starymi" kartami, a w zasadzie starymi umowami
    dla ktorych podstawą do naliczania oprocentowania bylą 4-krotność stopy lombardowej.
    Jak zerkniesz na wyciag z karty Citi to zauważysz, ze podane sa 2 stopy procentowe

    Ważne: OD 29.05.2020 R. OPROCENTOWANIE KREDYTU
    DLA KART KREDYTOWYCH CITIBANK WYNOSI:
    DLA UMÓW ZAWARTYCH DO 30.11.2018 ­ 2% ROCZNIE ORAZ
    DLA UMÓW ZAWARTYCH OD 1.12.2018 ­ 7,2% ROCZNIE

    Te umowy zawarte do konca listopada 2018 sa dla bankow problemem, bo obecnie stopa
    lombardowa to 0,5%, a moze być jeszcze niższa.

    W najbliższym czasie bedzie wiele akcji, ktore beda motywowaly klientow do podpisania
    nowych umow, a tam gdzie sie nie da, umowy beda wypowiadane.

    Zakładam, ze Twoja znajoma miała własnie taka kartę, a jeśli z niej nie korzystała
    przez dłuższy czas, dało to pretekst do wypowiedzenia umowy.

    Pozdrawiam
    MK

  • 10. Data: 2021-03-16 13:15:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I co dalej?
    Jeżeli klient się nie zgadza na wypowiedzenie umowy?

    -----