  • 11. Data: 2021-03-16 13:26:57
    Temat: Re: [Citibank] wypowiadają karty?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mac Ka <m...@i...pl> writes:

    [...]
    > Te umowy zawarte do konca listopada 2018 sa dla bankow problemem, bo obecnie stopa
    lombardowa to 0,5%, a moze być jeszcze niższa.

    > W najbliższym czasie bedzie wiele akcji, ktore beda motywowaly
    > klientow do podpisania nowych umow, a tam gdzie sie nie da, umowy beda
    > wypowiadane.
    Argument z procentmi jest o tyle słaby, że zawsze spłacała w GP.

    > Zakładam, ze Twoja znajoma miała własnie taka kartę, a jeśli z niej
    > nie korzystała przez dłuższy czas, dało to pretekst do wypowiedzenia
    > umowy.
    Korzystała.

    > Pozdrawiam
    > MK
    KJ

  • 12. Data: 2021-03-16 14:35:48
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    wtorek, 16 marca 2021 o 13:27:04 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > Argument z procentmi jest o tyle słaby, że zawsze spłacała w GP.

    Nie jest. To ze splacala nie znaczy, ze tak bedzie w przyszlosci. Pytanie czy w ogole
    wiedziala, ze za pozyczke na karcie ma zaplacic tylko 2%? Bank chce ograniczyc
    ryzyko.

    MK

  • 13. Data: 2021-03-16 14:43:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" napisał w wiadomości grup
    Mac Ka <m...@i...pl> writes:
    [...]
    >Argument z procentmi jest o tyle słaby, że zawsze spłacała w GP.

    Jak zobaczy jakie ma procenty ... moze przestac :-)
    A bank bedzie "stratny" :-)

    Zobaczymy jak to bedzie ... na razie to i w Citi i w Mbanku mam
    problem - nie wiem, jak oprocentowana jest moja karta :-)

    Pisalem dawno temu - ten punkt ograniczajacy lichwiarskie odsetki jest
    potrzebny ... ale w nieco innej postaci, za malo elastycznie bylo :-)

    No i ciekawe, czy nam kraj "znormalnieje" i odsetki na dlugo beda ...
    niskie.

    J.
    \

  • 14. Data: 2021-03-16 14:49:23
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    wtorek, 16 marca 2021 o 13:15:45 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > I co dalej?
    > Jeżeli klient się nie zgadza na wypowiedzenie umowy?
    >

    > -----

    Hehe... wypowiedzenie jest jednostronnym oswiadczeniem woli, wiec zgoda nie jest
    wymagana. Oczywiscie bank powinien wypowiedziec umowe tylko z waznej przyczyny. Byc
    moze taki powod nie bylby uznany za wazna przyczyne, bo jest zwiazany z naturalnym
    ryzykiem dzialalnosci, ale nie sadze aby jakikolwiek bank skorzystal z takiego
    argumentu, bo moga poprostu powolac sie na analize ryzyka kredytowego.
    W kazdym razie mozesz zlozyc skarge do UOKiK, a UOKiK moze nalozyc kare na bank za
    wypowiedzenie umowy bezwaznej przyczyny, ale nie ma możliwości zmusić banku do
    uznania jej za obowiazujaca.

    HINT Jak ktos z banku bedzie namawial Was do podpisania nowej umowy czy to powodu
    przystapienia do jakiegos programu lojalnosciowego czy lepszej karty nie omieszkajcie
    zapytać jakie macie oprocentowanie na obecnej karcie, a jakie bedzie na nowej. I to
    niewazne czy sie spraca w GP czy poza nim. To przydaje sie tez jak pamiec zawiedzie i
    przelew na splate karty pojdzie dzien pozniej ;).

    Pozdrawiam
    MK

  • 15. Data: 2021-03-16 15:12:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 16 marca 2021 o 14:49:24 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

    > Hehe... wypowiedzenie jest jednostronnym oswiadczeniem woli, wiec zgoda nie jest
    wymagana. Oczywiscie bank powinien wypowiedziec umowe tylko z waznej przyczyny.

    W mojej umowie z citkiem jest ładny zapis, że karta jest bezpłatna "na wieki" - ale
    też drugi, nieco brzydszy, że bank może w każdej chwili wypowiedzieć umowę BEZ
    PODANIA POWODU, jedynie z 2-miesięcznym okresem wypowiedzenia.
    A może to jest jest klauzula niedozwolona?

    W ogóle umowy citka są śmieszne. Swego czasu żona miała simplicity - żeby dostać
    telefon - wtedy ta KK była całkowicie bezpłatna wg TOiP - ale "mimo" zapisów w TOiP
    ni stąd ni zowąd w umowie też był zapis o tym, że ta KK jest bezpłatna na zawsze.
    Ciekawe, co by się stało po zmianie TOiP?
    Albo przy zmianie typu karty - mi citek zamienił bezpłatnego golda na równie
    bezpłatną platynę.

  • 16. Data: 2021-03-16 15:29:37
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    wtorek, 16 marca 2021 o 15:12:17 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    PODANIA POWODU, jedynie z 2-miesięcznym okresem wypowiedzenia.
    > A może to jest jest klauzula niedozwolona?

    Od dlugiego czasu juz nie sledze na biezaco zmian w prawie, ale faktycznie ustawa o
    kredycie konsumenckim daje takie prawo kredytodawcy. Kiedys czeste byly zapisy w
    umowa, ktore mowily o waznych przyczynach.

> [...]
    Ciekawe, co by się stało po zmianie TOiP?
    > Albo przy zmianie typu karty - mi citek zamienił bezpłatnego golda na równie

    Citi dotrzymuje slowa, wiec jak masz, ze bez oplat to zostaje bez oplat. Kiedys nawet
    przy zmiani karty przysylali pismo potwierdzajace, ze nowa karta bedzie bez oplat.
    Sam tak wymienialem. Teraz mam 2 kart z Citi sprzed 30.11.2018 ;). Na szczescie mi
    nie moga skladac propozycji wymieny karty, bo wycofalem zgode na przetwarzanie danych
    w celach marketingowych :).

    MK

  • 17. Data: 2021-03-16 15:45:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Citek to w ogóle jest zabawny - znajdźcie mi tam u nich na stronie
    adresy oddziałów. Ale nie jakichś kantorków w "galerii" handlowej, tylko
    prawdziwej siedziby banku.

    Rodzina załatwiała ostatnio spadek po posiadaczu konta w citku i
    normalnie ich przyjęli na Senatorskiej - ale weź się o tym dowiedz ze
    strony.

    MJ

  • 18. Data: 2021-03-16 20:36:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > że ta KK jest bezpłatna na zawsze.

    Trzeba by się wczytać pod kątem, czy na zawsze nie oznacza tylko dopóki
    karta jest w ofercie Banku.
    P.G.

  • 19. Data: 2021-03-17 10:51:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 16 marca 2021 o 20:36:28 UTC+1 Piotr Gałka napisał(a):
    > Trzeba by się wczytać pod kątem, czy na zawsze nie oznacza tylko dopóki
    > karta jest w ofercie Banku.

    Wczytywać się nie trzeba, bo to i tak nie ma znaczenia - przykryte i tak byłoby tym,
    że bank może wypowiedzieć umowę bez podania przyczyny.

    Z drugiej strony dziwne jest też to, że klienci, które mieli wydane simplicity w
    czasie, gdy była wg TOiP bezpłatna, nadal mają ją wg TOiP bezpłatną - opłaty są
    podzielone wg okresów zawarcia umowy.
    Oczywiście nie jest to sprzeczne z tym, że w umowie był zapis o "wiecznej"
    bezpłaności - jest to tylko zastanawiająca redundancja.
    I pytanie, czy citek się pomylił w zapisie w umowie czy też ktoś, kto układa TOiP,
    nie zna treści tych umów?
    Ciekawy byłby eksperyment zrobiony przez kogoś, kto ma simplicity wydane w okresie
    bezpłatności i z zapisem o bezpłatności w umowie - wystarczyłoby, gdyby zapytał, czy
    zamienią mu np. na platynę i bezpłatność pozostanie (wg TOiP zmiana typu karty na
    wniosek klienta 30zł - ale wymieniać nie trzeba, jedynie zapytać o możliwość, a
    zresztą mi i tak dwa razy wymieniali na moją prośbę bez pobrania opłaty za wymianę).
    Hmmm, simplicity żony dawno ubita, ale mama nadal ma swoją (też założoną dla
    telefonu), jak będzie okazja to przejrzę jej umowę i jak będzie miałą zapis, to
    napiszę wiadomość w ST.

  • 20. Data: 2021-03-17 11:11:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 16 marca 2021 o 15:45:17 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):
    > Citek to w ogóle jest zabawny - znajdźcie mi tam u nich na stronie
    > adresy oddziałów. Ale nie jakichś kantorków w "galerii" handlowej, tylko
    > prawdziwej siedziby banku.

    Prawdziwa siedziba centrali to akurat jest - Senatorska.
    Oddziały też są - dla fizoli mają tylko w "galeriach", a co, obiecywali co innego? ;P
    No i tylko w DC (aż 4, ale wszystko peryferie, a w najlepszym wypadku obrzeża centrum
    - centrum, a nie śródmieścia), Posen (no tu w miarę w centrum), Breslau (jakaś
    dziura), Kattowitz, Krakau i Gotenhafen (też w jakimś lesie chyba).
    Ale w "mojej" "galerii" (DC, mokotów), to wcale nie kantorek - taki był, ale jakiś
    czas temu się przenieśli do 3 razy większego - i dobrze mieć taki oddział pod nosem w
    razie potrzeby, mają dobre bankomaty - wypłacają też euro i dolary.

    > Rodzina załatwiała ostatnio spadek po posiadaczu konta w citku i
    > normalnie ich przyjęli na Senatorskiej - ale weź się o tym dowiedz ze
    > strony.

    To jak się w końcu dowiedzieli, dokąd pójść? W którejś "galerii"?
    Hmmm, z jednej strony dziwne, że nie można w takim "oddziale" nic załatwić, tej samej
    "galerii" w kantorku mBąka żona załatwiła sprawy ze spadkiem po teściowej.
    Choć z drugiej strony aż tak się nie dziwię, bo jak zakładaliśmy żonie konto w citku,
    to chciałem przyśpieszyć i poszliśmy do tego oddziału. Nie dość, że z godzina
    załatwiania, to potem jeszcze trzeba było 2-3h przerwy zrobić (miła rada - iść na
    zakupy ;P ) bo wszystko i tak musiało trafić do centrali do akceptacji (dobrze, że
    nie w formie papierowej) - i trzeba było po południu przyjść jeszcze raz.
    Było więc gorzej niż jak zakładaliśmy dla teściowej konto w VW (jeszcze zdążyła dożyć
    końca obsługi fizoli w VW i potem założyłem jej w oranżadzie finansowej - stąd
    załatwianie spadku w mBąku, bo umarła mniej więcej wtedy, gdy skończyła się oranżada
    - i tu zakładanie luxusik, dwa podpisy u kuriera, który teściową łapał pod sklepem na
    mieście ;) - tam siedzieliśmy dwie godziny, ale udało się załatwić za jednym
    przyjściem i jeszcze była kawa i czekoladki smaczne.