  • 11. Data: 2009-03-21 20:14:19
    Temat: Re: Citibank i KK typu "opt-out"?
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 21 Mar, 21:07, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Aczkolwiek brzmi to lepiej niż to co jest teraz, tyle że wtedy 5k PLN to
    > były trochę inne pieniądze niż obecnie.

    Czasami mam wrażenie, że łatwiej wtedy było 5000 netto zarobic niż
    teraz...No ale wtedy w korporacjach rządzili expaci z ich standardami,
    a po 2000 zaczęli Polacy...

  • 12. Data: 2009-03-21 20:18:34
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    szczurwa wrote:

    > Wrzesień 2003, dostałem Citi MC Gold z limitem 10000PLN i
    > zastrzeżeniem, że jeśli ie zwrócę karty w przeciągu trzech dni od daty
    > otrzymania (sic !), umowa wchodzi w życie. Stare, dobre czsy...

    A to w ogóle jest zgodne z prawem? :-O

    --
    MiCHA

  • 13. Data: 2009-03-21 20:20:51
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 21 Mar, 21:18, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > A to w ogóle jest zgodne z prawem? :-O

    Teraz już nie, zarówno z naszym, jak i unijnym...Choć ja w tej
    praktyce nie widzę nic złego. Że delikwent może sobie zrobić krzywdę
    kartą ? Nożem też może...

  • 14. Data: 2009-03-21 20:23:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Wrzesień 2003, dostałem Citi MC Gold z limitem 10000PLN i
    > zastrzeżeniem, że jeśli ie zwrócę karty w przeciągu trzech dni od daty
    > otrzymania (sic !), umowa wchodzi w życie. Stare, dobre czsy...

    wysłali zwykłym czy poleconym?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2009-03-21 20:26:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    szczurwa <s...@g...com> writes:

    > Teraz już nie, zarówno z naszym, jak i unijnym...Choć ja w tej
    > praktyce nie widzę nic złego. Że delikwent może sobie zrobić krzywdę
    > kartą ? Nożem też może...

    Ale tu chodzi o wypowiadanie umowy której się nie zawierało.
    Na pewno jesteś przekonany, że tak powinno być?
    KJ

    --
    Talk sense to a fool and he calls you foolish.
    -- Euripides

  • 16. Data: 2009-03-21 20:28:47
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    szczurwa wrote:

    > Teraz już nie, zarówno z naszym, jak i unijnym...Choć ja w tej
    > praktyce nie widzę nic złego. Że delikwent może sobie zrobić krzywdę
    > kartą ? Nożem też może...

    Nie widzisz nic złego w "zawieraniu umowy poprzez zaniechanie" ? Jak Ci
    wyślę pismo z informacją że jesteś mi winien 1M zł, chyba że w ciągu
    jednego dnia odpowiesz mi że nie, to... co? To niby ma nieść jakieś
    skutki prawne? Bzdura... Dziwi mnie, że to w ogóle kiedykolwiek mogło
    być zgodnie z prawem...

    --
    MiCHA

  • 17. Data: 2009-03-21 20:32:28
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 21 Mar, 21:23, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > wysłali zwykłym czy poleconym?

    Zwykłym. A w środku już podpisana faksymile umowa. Akcja musiała być
    masowa.

  • 18. Data: 2009-03-21 20:40:31
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 21 Mar, 21:28, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Nie widzisz nic złego w "zawieraniu umowy poprzez zaniechanie" ?

    Nie widzę. Bardzo często chroni to tyłek delikwenta. Chocby przy
    automatycznym przedłużeniu niektórych umów ubezpieczeniowych. Zresztą,
    zawarcie umowy "przez zaniechanie" trzeba udowodnić. Bank musiałby
    udowodnić, że przesyłkę otrzymałeś, co w przypadku listu zwykłego jest
    niemożliwe.

> [...]
    > jednego dnia odpowiesz mi że nie, to... co? To niby ma nieść jakieś
    > skutki prawne? Bzdura... Dziwi mnie, że to w ogóle kiedykolwiek mogło

    To nie takie proste...Ten milion musiałbyś udowodnić. Zawarcie umowy o
    kartę w takiej formie nikomu krzywdy nie robi, zwłaszcza, jak to było
    w moim wypadku, kiedy karta jest darmowa. Z reguły także takiemu
    zawarciu umowy towarzyszy jakiś pozytywny przejaw oświadczenia woli ze
    strony oblata, np. uzycie tej karty. Nigdy w przypadku tego typu ofert
    nie spotkałem się z zawarciem umowy "z automatu".

  • 19. Data: 2009-03-21 20:44:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Zwykłym. A w środku już podpisana faksymile umowa. Akcja musiała być
    > masowa.

    to śmiech na sali, zwykłymi to oni sobie mogą...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2009-03-21 20:45:55
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 21 Mar, 21:26, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > Ale tu chodzi o wypowiadanie umowy której się nie zawierało.
    > Na pewno jesteś przekonany, że tak powinno być?
    > KJ

    Nigdy w przypadku tego typu ofert nie ma zawarcia umowy z automatu.
    Musi być jakiś przejaw wyrażnej aktywności ze strony klienta,
    świadczący o przystąpieniu przez niego do jej wykonania, choćby po to,
    by ustalić datę wejścia umowy w życie. Dlatego uważam, że ta forma
    oferowania produktów jest stosunkowo bezpieczna. Jeśli karta Ci nie
    odpowiada - do kosza - i niech bank Ci udowadnia, że zawarłeś
    umowę..!

    Dlatego nie wierzę, ze opisywany w pierwszym wątku przypadek nie użył
    tej karty, lub też w inny sposób nie wyraził woli przysąpienia do
    umowy o kartę. A potem o wszystkim zapomniał.