  • 1. Data: 2002-10-19 09:21:47
    Temat: Citibank Handlowy?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    za gw

    Bank Handlowy już wkrótce zmieni nazwę

    isk 18-10-2002

    Będzie się nazywał Citibank Handlowy. Nową nazwę przeforsowała Citigroup,
    amerykański inwestor banku

    Założony w 1870 r. Bank Handlowy, najstarszy bank komercyjny w Polsce i
    jeden z najstarszych, nieprzerwanie działających banków w Europie, wkrótce
    zmieni nazwę. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, już niedługo będzie się
    nazywał Citibank Handlowy. Nową nazwę przeforsował główny udziałowiec
    banku - amerykańska grupa finansowa Citigroup. Amerykanie pojawi się w
    Handlowym w 1999 r. po fiasku fuzji nie udała się fuzja BH z BRE Bankiem.
    Citigroup w szybkim tempie skupił od pozostałych udziałowców akcje Banku
    Handlowego i wkrótce w ich rękach znalazło się ponad 90 proc. polskiej
    instytucji. Na początku 2000 r. Amerykanie połączyli Handlowy z warszawskim
    oddziałem Citibanku. Występując o zgodę na fuzję zapewniali polskie władze,
    ze pozostawią historyczną nazwę Banku Handlowego, a pod marką Citibanku
    będzie dział tylko pion bankowości detalicznej. Aby zaakcentować, kto jest
    właścicielem banku do oficjalnej nazwy Banku Handlowego dołączono formułkę -
    "A member of Citigroup" (członek Citigroup). Teraz Amerykanie zdecydowali
    się pójść dalej i zmienić nazwę banku. Oficjalnym logo Handlowego będzie też
    czerwony parasol - symbol Citigroup.

    Bank Handlowy założono w 1870 r. w Warszawie. Przed wybuchem I wojny
    światowej Bank Handlowy był największym prywatnym bankiem na ziemiach
    polskich i jednym z niewielu prowadzących obsługę finansową handlu z Rosją i
    Europą Zachodnią.

    Po 1945 roku Bank Handlowy został głównym polskim partnerem banków
    zagranicznych, a w 1964 roku uzyskał oficjalnie monopol na obsługę
    transakcji polskiego handlu zagranicznego. Po 1989 r. Bank Handlowy stał się
    czołowym polskim bankiem komercyjnym wyspecjalizowanym w obsłudze instytucji
    i największych przedsiębiorstw. Był też postrzegany jako bank sprzyjający
    ugrupowaniom z lewej strony sceny politycznej (do dziś w radzie banku
    zasiadają m.in. skarbnik SLD). W 1997 r. Handlowy po blisko 60 latach
    ponownie zadebiutował na warszawskiej giełdzie.

    --

    ----
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-10-20 15:51:30
    Temat: Re: Citibank Handlowy?
    Od: s...@p...onet.pl

    > za gw
    >
    > Bank Handlowy już wkrótce zmieni nazwę

    Moim zdanie to kolejny błąd Citi, ale oni już chyba Nas przyzwyczaili to
    popełniania oczywistych błędów.

    W tym wypadku świadczy to o braku rozenania polskiego rynku przez centralę Citi
    oraz przysłanych do Polski ludzi.

    Cześć

  • 3. Data: 2002-10-20 16:16:19
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Moim zdanie to kolejny błąd Citi, ale oni już chyba Nas przyzwyczaili to
    > popełniania oczywistych błędów.

    Rozumiem, ze powinni od razu zmienic nazwe na citibank (a nie citi handlowy)
    ??? ;-))

    > W tym wypadku świadczy to o braku rozenania polskiego rynku przez centralę
    Citi
    > oraz przysłanych do Polski ludzi.

    A co w polsce banki inaczej dzialaja niz na swiecie ? ;-))

    Liczy sie to, ze nie zamierzaja dotrzymac umowy prywatyzacyjnej -pod
    warunkiem oczywiscie, ze sa takie zapisy w umowie !!!

  • 4. Data: 2002-10-21 09:22:13
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, ze powinni od razu zmienic nazwe na citibank (a nie citi
    handlowy)
    > ??? ;-))
    Zmienia na Citi juz nie dlugo :) -za rok, dwa. Dowiedzialem sie, ze to stara
    praktyka Citi. Najpierw przejmuja ze stara nazwa, pozniej dokladaja "Member
    of Citigroup", pozniej nazwa z poczatkiem Citi a na koniec odciecie nazwy
    starej i zostaje samo Citi :)).

    To nie ma tu zadnego znaczenia. Citi przjmujac ma taka taktyke na calym
    swiecie. Ich interesuje biznes a nie nostalgia za najstarszym bankiem w
    Polsce.

    POzdrawiam
    Wall

  • 5. Data: 2002-10-21 21:38:44
    Od: Ra-Ash <r...@p...onet.pl>

    > To nie ma tu zadnego znaczenia. Citi przjmujac ma taka taktyke na calym
    > swiecie. Ich interesuje biznes a nie nostalgia za najstarszym bankiem w
    > Polsce.

    Akurat marka Citi to w Polsce niespecjalnie im w tym biznesie pomoże
    w przeciwnieństwie do marki Banku Handlowego.
    Ale to typowy zestaw małpich odruchow "managerów" wysłanych za kare
    gdzies do Europy ;-) Wynikający z nieznajomości i często niechęci
    do wnikania w lokalne realia.
    "Bo po co za 3 lata będę w Portugalii" ;-)
    A co to trzymania się paragrafów umów to sie nie bedę wypowiadał bo sie
    tu polski sejm zrobi .. znaczy bedzie mało parlamentarnie ;-)
    Nie martw sie banku handlowy, bedziesz wielki, bedziesz piekny, bedziesz
    syty :-] ;-)
    Pozdr

    Ra-Ash ( w złym humorze ;-/ )

  • 6. Data: 2002-10-21 22:42:14
    Od: k...@p...onet.pl

    JA sie ciesze z tej zmiany, bo wkoncu wyplacajac karta debetowa master card z
    citibank usa z bankomatow citibanku w polsce, bede w koncu nie bedzie mi
    pobierana prowizja z tytuly wybrania gotowki z obcych bankomatow. na wydrukach
    byla nazwa: Bank Handlowy Poland. a jak bedize citibank, to jak wol nie sciagna.

  • 7. Data: 2002-10-22 02:00:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    k...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > wydrukach
    > byla nazwa: Bank Handlowy Poland. a jak bedize citibank, to jak wol nie

    A oni to recznie, po nazwie robia? Wydawaloby sie niemozliwe...
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator