  • 21. Data: 2017-09-21 21:16:09
    Temat: Re: Citi w USA
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A nie rozumiesz słowa "gas"?
    ;-)

    -----
    > A jak się odczytuje?

  • 22. Data: 2017-09-22 14:40:05
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 9/19/2017 2:12 PM, J.F. wrote:
    > Ale moze zycie ulatwic:-)

    Nie widzę zastosowania.

    Nigdzie nie miałem problemu z polską kredytówką nawet 17 lat temu.

  • 23. Data: 2017-09-22 15:00:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 9/19/2017 2:12 PM, J.F. wrote:

    >Nie widzę zastosowania.
    >Nigdzie nie miałem problemu z polską kredytówką nawet 17 lat temu.

    A kiedy ostatnio uzywales w USA?

    Bo widzisz - nie zadzialala, ale moze trzeba bylo dobry zip podac

    J.

  • 24. Data: 2017-09-22 17:21:56
    Od: k...@g...com

    Wyjaśnię dla wszystkich jak to działa w USA z amerykańskimi i polskimi (i
    zagranicznymi kartami).

    W USA w zależności od stanu (prawo stanowe ustala jak jest z stacjami benzynowymi),
    np w New Jersey musi osoba nalewać benzyny i pobierać opłatę. W New York może byś
    samoobsługa lub ktoś nalewać, zależy od właściciela stacji i ten w ramach
    oszczędności nie zatrudnia nikogo oczywiście.

    Załóżmy, że jesteśmy na stacji samoobsługowej, w USA nie będą bawić się w ściaganie
    osób kto nalał benzynę i odjeżdza, więc zawsze najpierw płacisz za ile chcesz wlać
    benzyny kartą kredytową/debetową lub gotówką.

    ZIP code to kod pocztowy w USA. Jako, że w USA kredytówki z reguły nie mają domyślnie
    nadanych PINów (lub nie pamięta się ich...), to jako zabezpieczenie zamiast PIN,
    autoryzacja jest po kodzie pocztowym z adresu karty. Tak jak jest weryfikacja adresu
    (billing address) karty w Internecie, to tu jest tylko sam ZIP code sprawdzany.

    To oczywiście jest z kartami kredytowymi amerykańskimi.

    Jak płacimy kartą debetową, to transakcja może iść jako transakcja DEBIT lub CREDIT.
    Credit autoryzacja idzie po sieci VISA/MC/AMEX/Discover (wieksza prowizja dla stacji)
    i autoryzacja ZIP, a DEBIT idzie po sieci ACH (mniejsza prowizja dla stacji) i
    autoryzacja PIN, bo każdy zna PIN do karty debetowej, którą używają do wyjmowania
    gotówki z ATM. Żeby zmobilizować używanie transakcji DEBIT, wtedy są mniejsze cene za
    galon (zwykle 10centów mniej niż CREDIT).

    Oczywiście z kartami zagranicznymi jest inaczej, bo nie zawsze po wpisaniu kodu
    pocztowego zagranicznego transakcja jest zweryfikowana, wtedy trzeba wpisać 00000 lub
    iść do kasjera i tam on zrobi autoryzację wrzucając chip lub pasek magnetyczny
    przesunie w terminalu i podpisać kwitek trzeba.
    Taka jest informacja na stacjach benzynowych na dystrybutorze o kartach
    zagraniczncych (nie wszystkie stacje mają to naklejone, ale widziałem już wiele
    razy).

    Generalnie autoryzacja idzie na $80-$100 najpierw i po zakończeniu tankowania finalna
    kwota jest zabrana pod koniec dnia jak zrobiony jest settlement. Dlatego często
    trzeba mieć większy limit lub mieć na uwadze, że blokada po kilku tankowania w ciągu
    dnia może być kilka stówek, aż zejdzie. Podobnie z blokadami w hotelach.

    Taka jest informacja na stacjach benzynowych na dystrybutorze o kartach
    zagraniczncych (nie wszystkie stacje mają to naklejone, ale widziałem już wiele
    razy).

    Co do tych gift card, które zakupione zostały w Walmarcie, to można tak zrobić w
    wielu sklepach i zapłacić kartą kredytową (ale dużo sklepów ze względu na fraudy, nie
    pozwalają już i jest hard coded w terminalu, bo kasjer i tak miałby to gdzieś i
    próbował sprzedać). Takie gift cardy mają prowizję za wydanie i dużo kart nie ma
    PINu, a jak mają, to nie można wyjmować gotówki. Niektórzy wydawcy kart kredytowych
    traktują kupno takiej karty jako cash advance, czyli jak wyjęcie gotówki z bankomatu
    i odrazu odsetki.

    Jakieś jeszcze pytania? Aha i w USA wszystko jest CHIP&Signature, CHIP&Pin jak w
    Polsce nie istanieje.

  • 25. Data: 2017-09-22 17:38:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kjboss napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Wyjaśnię dla wszystkich jak to działa w USA z amerykańskimi i
    >polskimi (i zagranicznymi kartami).

    Dziekujemy za odpowiedz.

> [...]
    >Niektórzy wydawcy kart kredytowych traktują kupno takiej karty jako
    >cash advance, czyli jak wyjęcie gotówki z bankomatu i odrazu odsetki.

    Eee ... jak kupuje w Walmarcie, to spodziewam sie, ze wydawca nie ma
    pojecia za co zaplacilem.
    W koncu moge razem z chlebkiem i pietruszka kupic.

    J.

  • 26. Data: 2017-09-22 18:36:24
    Od: k...@g...com

    On Friday, September 22, 2017 at 11:38:34 AM UTC-4, J.F. wrote:
> [...]
    > pojecia za co zaplacilem.
    > W koncu moge razem z chlebkiem i pietruszka kupic.

    Wydawca karty nie ma pojecia, poprostu w sklepie kasa sama decyduje po bar codzie
    jaka transkacja ma byc (purchase czy cash advance), bo jednoczesnie aktywuje te karte
    wzieta z polki w momencie jak ty zaplacisz za gift card. O wszystkim decyduje jak
    jest kasa zaprogramowana.

  • 27. Data: 2017-09-23 09:56:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Sep 2017 09:36:24 -0700 (PDT), k...@g...com

> [...]
    > bo jednoczesnie aktywuje te karte wzieta z polki w momencie jak ty
    > zaplacisz za gift card. O wszystkim decyduje jak jest kasa

    Aktywacja ma jakis sens ... ale zniechecanie klienta oplatami przez
    Walmart nie :-)
    No ale jak kupuje taka karte razem z innymi zakupami, to sie raczej
    nie spodziewam dwoch osobnych obciazen na karcie. Ale moze w USA
    inaczej.

    Nawiasem mowiac, to w PL mnie spotkalo, ze jak kupilem "doladowanie
    telefonu" w supermarkecie, to musialem osobno zaplacic.
    Ale moze obsluga zle wyszkolona.

    J.