  • 1. Data: 2003-01-09 14:16:10
    Temat: Citi i jego nieetyczne(?!) praktyki
    Od: "::zabbo::" <z...@w...pl>

    Witam!

    Posiadam karte kredytowa Citibanku. Od kilkunastu miesiecy sprawa toczy sie
    windykacyjnie.
    Co miesiac kancelaria upowazniona do sciagniecia zadluzenia podaje minimalna
    kwote do zaplaty w celu polubownego zalatwienia sprawy.

    Niesty z moich obesrwacji wynika, ze Citi CELOWO stosuje praktyke dzieki
    ktorej ja z wielkim bolem wpalacam kwote 200-300 zl, a oni PO ROZWIAZANIU
    umowy rachunku - nadal naliczaja mi co miesiac dwie prowizje.

    Za przekroczenie limitu i za przekroczenie czasu splaty .

    Pytania:
    1. Czy to nie jest zdublowana prowizja?
    2. Czy procedura ktora celowo zmierza do tego ze moje wplaty pokryawaja
    jedynie te prowizje z malym ogonkiem na prawdziwe odsetki nie wspominajac o
    kapitale???
    Rozumiem ze godzilem sie na takie warunki podposujac wniosek o najdrozsza
    karte w Polsce.
    Ale po co podaja minimalna kwote do zaplaty w ogole nie informujac mnie ze
    nie zmniejsza to mojego kapitalu czy choc odsetek od zadluzenia.
    W tej sytuacji "polubownosc" owej s[rawy wydaje sie byc dla mnei watpliwa...
    Byc moze nie jasno przedstawilem sprawe, ale chetnie podyskutuje z kazdym
    kto mial podobne problemy z tym bankiem. Nie znajac sie specjalnei na prawie
    bankowym intuicyjnie wyczuwam tu praktyke po prostu bandycką...

  • 2. Data: 2003-01-09 15:14:12
    Temat: Re: Citi i jego nieetyczne(?!) praktyki
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    ::zabbo:: wrote:

> [...]
    > kto mial podobne problemy z tym bankiem. Nie znajac sie specjalnei na prawie
    > bankowym intuicyjnie wyczuwam tu praktyke po prostu bandycką...

    Ale przecież wolno Ci spłacać więcej? Nie bardzo rozumiem o co Ci
    chodzi. Najlepiej pożycz od kogoś tę kasę i oddaj im w całości to się
    odczepią.

    pzdr

    Tomek

  • 3. Data: 2003-01-09 16:52:18
    Od: s...@p...onet.pl

    nadal naliczaja mi co miesiac dwie prowizje.

    > Za przekroczenie limitu i za przekroczenie czasu splaty .

    Musisz dokładnie przestudiować regulamin karty, umowe karty..itp.

    Moim zdaniem na pobieranie co miesiąc opłaty za przekroczenie limitu jest
    bezprawne. To tak jak by wieźniowi dokładac codziennie wiekszą kare do odsiadki.
    Przekroczyłeś raz, zapłaciłeś i koniec.
    Jeżeli chodzi o przekroczenie czasu splaty, to na pewno zależy tak jak mówiłem
    od regulaminu...tutaj moim zdaniem taka opłata może być co miesiąc pobierana
    jeżeli jest o tym odpowiedni zapis(chociaż był by on moim zdaniem do
    podważenia).

    Jeżeli karta została Ci zabrana a nalezność postawiona w stan wymagalności, nie
    powinny być dalej doliczane dodatkowe opłaty(odsetki), nie można płacić odsetek
    karnych od odsetek karnych. Jedynie np. opłaty firmy windykacyjnej.

    Proponuje po zapoznaniu się z reg. skierowac sprawę do arbitra bankowego.
    Zapłacisz 50zł a możesz uratować o wiele więcej.
    Inaczej bedziesz ta kartę spłacać do końca życia.

    cześć

  • 4. Data: 2003-01-09 18:52:27
    Od: "Garr Anonim" <l...@k...lublin.pl>

    witaj

    z Citi w Polsce raczej zrezygnuje, jesli mozesz :) mialem tam znajomych..
    ostatnio poszedlem pytac o prowizje z konta Citi w Nowym Jorku (logicznie
    zdawalo mi sie, ze nie ma albo sa niskie). Odpowiedz mniej wiecej doslownie:
    "nie, oczywiscie niema prowizji." moje pytanie: "tak jak miedzy oddzialami w
    kraju??" odpowiedz" "to znaczy jest prowizja tamntego oddzialu" ja: "??? to
    ile KONKRETNIE?" odpowiedz: "i my doliczamy 10%" ...
    ... czyli trzeba ciagnac i wyciagnac haczyki..

    pozdrawiam
    Lukasz
    www.garbal.prv.pl

  • 5. Data: 2003-01-15 07:40:18
    Od: jp <p...@p...fm>

    Tak, mi naliczyli 0,45 PLN jako minimalną kwotę do zapłaty przy kredycie
    w koncie (a saldo dodatnie), a CitiDoradcy przez 3 godziny upierali się,
    że to odsetki. Przy okazji wszyscy zeznawali, że nie wiedzą za bardzo,
    jak wygląda wyciąg.

    Jak sie okazało, nie rozumieli również kompletnie, o co pytam: w
    pisemnej odpowiedzi na reklamację znów łopatologicznie wyłożono mi, jak
    nalicza sie u nich odsetki :).

    Wcześniej przy pytaniu, jakiego rodzaju dochody używane są do określania
    limitu kredytu w koncie też były ze trzy wersje przez telefon,
    oczywiście inne od tej decydującej, w oddziale...

    Poza tym widziałem w gazecie, że szukają ludzi do sprzedaży kart
    kredytowych (zapał w pokonywaniu trudności, wynagrodzenie prowizyjne)
    także wkrótce znowu zacznie sie nękanie "Kup Pan Citi". :)

    Pozdrawiam,
    --
    jprusiński - miasto 200 tys. w woj. Warmińsko-Mazurskim, ostatnia 'n'