  • 1. Data: 2003-01-09 11:19:20
    Temat: Re: [Lukas] i e-konto z tokenem
    Od: "Dominique" <l...@p...onet.pl>

    > Dawniej token regularnie synchronizowal mi sie z oprogramowaniem w
    > banku (trzeba bylo wpisac dwa kolejne kody) a od kilku tygodni tego
    > nie ma.
    > Moze zwiekszyli tolerancje i serwer akceptuje kod aktualny +/- kilka
    > minut.
    > Sprobuj 1 raz zalogowac sie na jakis losowy kod (nie wygenerowany
    > przez tokena) to sie przekonasz czy cie wpusci.

    witam
    na tokenie mozna ustawic tzw. okno.... zalezy od administratora jego
    szerokosc... server moze miec ustawione ze pamieta 2 do 5 (moze wiecej)
    tokenow... ale jezeli wpiszesz nie ten ktory trzeba to server wysyla do
    ciebie pakiet: Next Token Code On ... co po prostu oznacza ze musisz
    poczekac az zmieni sie token i wpisac go jeszcze raz, po takiej operacji
    czas servera dla tego tokena synchronizuje sie do tokena (nie odwrotnie -
    token nie wie jakie jest przesuniecie na serverze, server zna przesuniecie
    czasu wzgledem tokena i sie do niego dopasowuje)...
    wyslanie przez sever pakietu Next Token Code On nie jest czestym
    przypadkiem, z reguly jezeli przez miesiac nie uzywasz tokena to ma prawo
    sie to zdarzyc... ale zawsze potem musisz podac nastepny token, jezeli
    server od razu wpuszcza ciebie mimo ze uzywasz starego tokena to wielki
    blad... to znaczy ze jezeli ktos podsluchal wymiane informacji miedzy Toba a
    bankiem to moze w kazdej chwili wejsc na Twoje konto i zrobic z Twoimi
    pieniedzmy WSZYSTKO !!!
    jakims pocieszeniem moze byc to, ze prawdopodobnie jest to polaczenie
    kodowane (SSL), wiec jestes w miare bezpieczny... czy Twoje polaczenie jest
    kodowane mozesz stwierdzic sam, jezeli polaczenie nie jest kodowane to na
    gorze przegladarki masz adres zaczynajacy sie od http://blebleble.lucas.pl ,
    natomiast jezeli jest to polaczenie kodowane to poczatek jest:
    https://blebleble.lucas.pl ...

    administruje serverem RSA ACE Server i jestem w 100% przekonany ze nie ma
    mozliwosci przepuszczenia niewaznego tokena bez ponownego
    uwierzytelnienia... lepiej uwazaj ..

    przem

  • 2. Data: 2003-01-09 11:24:20
    Od: "Dominique" <l...@p...onet.pl>

    > Tak sie bawilem za mi wyskoczyklo cus takiego:
    >
    > Poczekaj na nastepne wskazanie tokena, wpisz w ponizsze pole (bez hasla) i
    > kliknij zatwierdz

    prawidlowa reakcja systemu... ale po kazdej prawidlowej reakcji systemu
    server powinien sie zsyynchronizowac z tokenem... a to oznacza ze wiecej
    nie powinno byc juz przesuniecia... na odwrocie tokena powinna byc data...
    ta data oznacza jego waznosc... sprawdz czy sie nie skonczyl... po tej dacie
    token dziala OK, ale producent nie daje gwarancji bezpieczenstwa... po
    prostu tokeny beda sie powtarzac... mozna powiedziec skonczyl sie okres
    zaczal nastepny - identyczny ;-)

    przem

  • 3. Data: 2003-01-09 11:30:31
    Od: "Dominique" <l...@p...onet.pl>

    > Pojedyncze minuty. Z tym że jak będziesz zapisywał i "tresował" go
    > codziennie, systematycznie zwiększając opóźnienie, to może uda Ci się
    > dociągnąć do godziny, kto wie?

    nie ma na to szans... okno jest jedno... powiedzmy 3 minuty w obie strony...
    jezeli poda kod, ktory nie miesci sie w oknie to po prostu bedzie
    potraktowany jakby wpisal nie prawidlowe haslo...
    mimo ze token jest super doskonalym urzadzeniem (nawet jak sprobujesz go
    rozebrac - powiedzmy ze sprawdzic algorytm obliczania nastepnego tokena - to
    ulega samozniszczeniu), ma prawo do malej niedokladnosci jezeli chodzi o
    czas... wiec zeby nie zostawic klienta na lodzie jak bedzie to wiecej niz
    minuta ustawia sie okno wlasnie... jezeli token przez rok nie byl uzwany,
    albo jakims cudem token sie przesunal wiecej niz okno... to trzeba make call
    do admina ktory telefonicznie zsynchronizuje go od nowa ;-)

    przem

  • 4. Data: 2003-01-09 11:37:16
    Od: "Dominique" <l...@p...onet.pl>

    > Tam jest 8 cyfr - jak nalezy odczytywać tę date?

    te 8 cyfr to numer seryjny ;-)))))
    pod nim jest data waznosci ;-)

    przem

  • 5. Data: 2003-01-09 11:43:09
    Od: "Dominique" <l...@p...onet.pl>

    > Tzn. samoczynne synchronizowanie jest na stałe ograniczone do tego małego
    > okna, powiedzmy do 3 minut? Nie przesuwa sie ono do nowego środka po
    > zsynchronizowaniu drugim kodem?

    okno po 3 minuty w dwie strony to razem 7 minut czyli

    O O O T O O O

    O - okno
    T - aktualny token
    jest to stan doskonaly... wpisywany token jest tym w srodku

    jezeli sie przesunie o 2 minut do przodu to mamy

    O O O O O T O

    w tym momencie server widzi ze powinno byc czwarte O, ale jest liczba z
    pozycji T, a ze T miesci sie w oknie to pyta o nastepny token czyli pyta o
    siodme O, jezeli wpiszesz je prawidlowe to server automatycznie przesuwa
    wszystko do pozycji jak na gorze

    O O O T O O O

    i tak to dziala ;-)))

    przem

  • 6. Data: 2003-01-09 12:15:51
    Od: "Dominique" <l...@p...onet.pl>

    > Tak właśnie myślałem. Zatem jak raz tydzień będę przesuwał to okno o 2
    > minuty, to po roku uzyskam prawie 2 godziny przesunięcia. Oczywiście
    > przesunięcia będę wykonywał przez zapisanie numeru tokena (najlepiej
    dwóch)
    > i odczekanie 2 minuty X liczba tygodni od poczatku akcji.
    > Oczywiście nie ma to najmniejszego sensu, ale teoretycznie chyba możliwe w
    > świetle tych informacji?

    ale nie jestes w stanie przestawic okna... bo to nie chodzi o godzine na
    serverze... tylko wpisuje sobie server ze token o danym numerze seryjnym
    jest przesuniety o tyle i tyle sekund w jedna lub druga strone ;-) wzgledem
    aktualnej godziny... token ma wszyty kwarc .... i jego nie jestes w stanie
    przestawic o zaden kwant czasu... po prostu jezeli kwarc jest wadliwy to
    powoduje opoznienia i to wszystko ;-)
    poza tym:
    zapiszesz token w 1 minucie
    potem w 2 minucie
    potem w 3 minucie
    potem w 4 minucie

    uzyjesz po jakims czasie tokena z drugiej minuty - jezeli ten token nie
    zmiesci sie w oknie (3 minuty - na przyklad) to po prostu system cie nie
    wpusci... ale jezeli sie zmiesci to bedziesz musial podac token z trzeciej
    minuty zeby cie przyjal... super ! zsynchronizuje ci sie do tylu o 2 minuty
    (bo do przodu nie jestes w stanie podac tokena bo go nie znasz) i teraz zeby
    dalej probowac go przesuwac to musisz zapisywac wszystkie tokeny do
    nastepnego razu.. najlepiej na papierze toaletowym ;-) jest dlugi i mozna
    siedziec jak sie pisze ;-)))
    pamietaj ze jezeli Twoj token wyskoczy poza okno... (nawet jak sam
    spowodujesz przesuniecie) to zostanie ci tylko telefon do admina ktory ci
    zsynchronizuje tokena recznie ;-)

    przem

  • 7. Data: 2003-01-09 12:17:48
    Od: "Dominique" <l...@p...onet.pl>

    > Pod nim to znaczy zaklejone nim? Bo na wierzchu nic już nie ma, tylko
    > powyżej są dane producenta.

    jezeli to token RSA Security to musi byc pod spodem data
    sa 2 rodzaje tokenow (3 w sumie)
    1. key fob - w formie breloka do kluczy - czarny
    2. plaski w formie karty kredytowej - serbrny
    3. plaski w formie karty kredytowej - serbrny z przyciskami dodatkowymi

    kazdy z nich ma numer seryjny oraz date waznosci ;-)
    przem

  • 8. Data: 2003-01-09 12:21:54
    Od: "Dominique" <l...@p...onet.pl>

    > O co by sie stalo jakby sie pomulic przy wpisywaniu tego wskazania tokena
    ,
    > lub wpisac 2 lub 3 z kolei a nie nastepny.

    a masz zapisane ? mozesz podac tokeny te ktore juz byly... nie jestes w
    stanie podac tych ktore beda ...
    jezeli podasz token przeszly i miesci sie w oknie to bedziesz musial podac
    nastepny to tym tokenie jaki sie pojawil
    jezeli podasz token przyszly - z powodu przesuniecia czasu - to bedziesz
    musial poczekac az sie token zmieni i tez go wpisac
    jezeli ktorykolwiek z tych tokenow wpiszesz blednie, nie w odpowiedniej
    kolejnosci... system potraktuje to jakbys nie znal hasla i sie pozegna ;-)

    jeszcze cos... u mnie na przyklad jest tak ze jak user 5 razy pod rzad
    blednie sie autoryzuje to token jest blokowany... wtedy zostaje telefon do
    mnie zeby odblokowac ;-)

    przem

  • 9. Data: 2003-01-09 20:14:19
    Temat: [Lukas] i e-konto z tokenem
    Od: "Marcin" <t...@p...onet.pl>

    Witam

[...]

    Z tym ze mi sie udaje logowac na nieaktualne juz 4 min ( wiecej nie
    sprawdzalem) wskazenie tokena. Co o tym myslicie czy to jest jakis
    zagrozenie dla moich pieniedzy.

    Marcin

  • 10. Data: 2003-01-09 20:25:15
    Od: oVo <o...@w...to.poczta.onet.pl>

    On Thu, 9 Jan 2003 21:14:19 +0100, "Marcin" <t...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]

    Sprobuj 1 raz zalogowac sie na jakis losowy kod (nie wygenerowany
    przez tokena) to sie przekonasz czy cie wpusci.

    Pozdrawiam

    oVo