  • 1. Data: 2003-01-09 12:23:31
    Temat: [Fortis i nie tylko] Reklamacja transakcji karcianych?
    Od: "Szymon Nitka" <s...@u...pl>

    Cześć,

    Czy jest jakiś okres ustalony przez VISA czy Europay'a,
    limitujący czas w jakim można reklamować transakcję kartą?

    I czy banki (w tym Fortis szczególnie mnie interesuje)
    mogą go zastąpić własnym okresem?

    Szy.

  • 2. Data: 2003-01-09 13:58:01
    Od: d...@o...pl

    > Cześć,
    >
    >    Czy jest jakiś okres ustalony przez VISA czy Europay'a,
    > limitujący czas w jakim można reklamować transakcję kartą?

    Cześć.
    Visa i MasterCard narzucają pewne ograniczenia czasowe co do możliwości
    reklamowania transakcji kartowej. Jest to zwykle ograniczenie 3-6 miesięcy od
    daty obciążenia. Termin ten zależy międzi innymi od tego czy była to wypłata
    gotówki (wtedy termin jest krótszy) czy płatność.

    >    I czy banki (w tym Fortis szczególnie mnie interesuje)
    > mogą go zastąpić własnym okresem?
    Pytasz czy mogą ten termin skrócić? Nie. Jeżeli banki to robią to jest to
    nieuzasadnione. Bank powinien rozpatrzyć każdą reklamację.

  • 3. Data: 2003-01-09 20:03:27
    Od: "Kret" <w...@f...onet.pl>

    > Pytasz czy mogą ten termin skrócić? Nie. Jeżeli banki to robią to jest to
    > nieuzasadnione. Bank powinien rozpatrzyć każdą reklamację.

    Tak, bank na pewno rozpatrzy każdą reklamację i zrobi to w taki sposób, aby
    przypadkiem nie stracić.
    pzdr
    wm