  • 11. Data: 2009-09-14 15:43:14
    Temat: Re: Ciekawostka taka z wyjazdu zagranicznego
    Od: "m1ch4l.j" <m...@g...com>

    On 14 Wrz, 16:30, "Sinus" <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > W Polsce też kilka razy widziałem (ostatnio na lotnisku w Krakowie) terminale
    > które umożliwiają płatność np. w EUR. Karta klienta jest wtedy obciążana w tej
    > walucie ale przeliczenia PLN-->EUR dokonuje centrum autoryzacyjne (czyli np.
    > eService) i jak się domyślam nie jest zbyt korzystne jeśli chodzi o kurs.

    Również spotkałem się z czymś takim. Kupowałem kanapki i kawę w Wild
    Bean Cafe i płacilem kartą Citi. Pani zapytała się, czy obciążyć kartę
    w PLN czy w USD :) Rzecz działa się w Polsce, płaciłem polską kartą.

  • 12. Data: 2009-09-14 16:31:47
    Od: Raff <r...@g...com>

    On 14 Wrz, 17:43, "m1ch4l.j" <m...@g...com> wrote:

    > Również spotkałem się z czymś takim. Kupowałem kanapki i kawę w Wild
    > Bean Cafe i płacilem kartą Citi. Pani zapytała się, czy obciążyć kartę
    > w PLN czy w USD :) Rzecz działa się w Polsce, płaciłem polską kartą.

    Ja nauczony doświadczeniem zawsze wybieram walutę kraju, w którym się
    znajduję. Jeśli nominalnie opłata ma być w rublach to wybieram
    płatność w rublach, jak w dolarach USA to w dolarach itd. Do tej pory
    zawsze wybór innej waluty kończył się dla mnie "paskarskim" kursem
    wymiany, a zatem teraz wolę już dać zarobić na mnie tylko bankowi i
    organizacji, która kartę wydała.

  • 13. Data: 2009-09-14 16:50:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "m1ch4l.j" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Zapewne terminal Elavon, tak?

    MK

  • 14. Data: 2009-09-14 17:03:15
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "witek" news:h8lmjo$t7b$11@inews.gazeta.pl

    bezcłówkach

    > Nie tylko.

    Zagalopowałem się :) Przynajmniej we Frankfurcie, Berlinie, Londynie,
    Belfaście, Monachium, Wiedniu i Paryżu przy zakupach bezcłowych żadnych kart
    pokładowych nie musiałem pokazywać aby cieszyć się butelką dobrego alkoholu
    :)

  • 15. Data: 2009-09-14 18:53:14
    Od: Raff <r...@g...com>

    On 14 Wrz, 19:03, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:
> [...]
    > pokładowych nie musiałem pokazywać aby cieszyć się butelką dobrego alkoholu

    Zauważ, że zapewne podróżowałeś wewnątrz strefy Schengen/jednolitego
    obszaru celnego UE. Stąd brak konieczności pokazania karty pokładowej.
    W momencie, gdy podróżujesz poza UE karta pokładowa z miejscem
    docelowym poza UE daje prawo np. do kupna alkoholu bez podatków. :)

  • 16. Data: 2009-09-14 19:01:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Valdi.Pavlack wrote:

> [...]
    > pokładowych nie musiałem pokazywać aby cieszyć się butelką dobrego alkoholu

    hmm, bezcłowych
    zastanów się czy jak kupujesz coś w krakowie, a jedziesz do warszawy to
    płacisz cło?
    To czemu wewnątrz Schengen dziwisz się, że cła nie ma?
    Ale zapewne podatek był?

    A poszedłbyś do sklepu po wyjściu ze strefy Schengen to bys sie już
    inaczej zdziwił.

  • 17. Data: 2009-09-14 19:03:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> writes:

> [...]
    > pokładowych nie musiałem pokazywać aby cieszyć się butelką dobrego alkoholu

    I placiles stawke dla "poza EU"?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2009-09-14 19:06:54
    Od: Peet <w...@a...com>

    On 2009-09-14 19:03, Valdi.Pavlack wrote:

> [...]
    > pokładowych nie musiałem pokazywać aby cieszyć się butelką dobrego alkoholu

    W Dublinie na lotnisku prosili o kartę pokładową z nadzieją że może
    dadzą rabat. :)

  • 19. Data: 2009-09-14 19:33:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > To czemu wewnątrz Schengen dziwisz się, że cła nie ma?
    > Ale zapewne podatek był?
    >
    > A poszedłbyś do sklepu po wyjściu ze strefy Schengen to bys sie już
    > inaczej zdziwił.

    Taaa, a na Okeciu trzeba okazywac karte pokladowa, nawet jak sie leci
    wewnatrz Schengen... Sęzu w tym za grosz.

    MJ

  • 20. Data: 2009-09-14 19:37:13
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Raff"
    m.googlegroups.com

> [...]
    > W momencie, gdy podróżujesz poza UE karta pokładowa z miejscem
    > docelowym poza UE daje prawo np. do kupna alkoholu bez podatków. :)

    W takim razie bije się w piersiówkę :) Lot po strefie Schengen = kupno
    alkoholu bez okazywania karty pokładowej. Tylko dlaczego w Krakowie mają
    takie głupie przepisy, że mimo, że lata się po ww. strefie i tak trzeba
    okazywać kartę pokładową nawet przy kupnie wody mineralnej! - za duże
    poczucie misji tam mają czy co? :O

    Jak to było w przypadku lotu do USA nie powiem bo byłem tam przejęty faktem
    lotu, że nawet nie myślałem o zakupach - no ale wtedy człowiek młody był i
    głupi he he he a po za tym to już odległa historia :)