  • 1. Data: 2012-06-23 13:20:54
    Temat: Ciekawa likwidacja
    Od: "Majka" <m...@g...pl>

    Rzecz działa się w oddziale fizycznym jednego z banków.
    Załatwiałam swoje sprawy z kontem, i czekając na konsultanta 'znikłego' na
    konsultacji gdzies u kierownika słyszałam rozmowę ze stanowiska obok:

    Starsza pani likwidowała dwie lokaty, ale pieniędzy nie pobierała, bowiem
    zakładała inną lokatę, na inny okres z sumy tamtych dwóch likwidowanych.
    Na koniec dostała umowę nowej lokaty, podpisała ją, i gdy już bankfachmann
    chciał tę kobietę pożeganć, ona zapytała czy nie musi podpisać dyspozycji
    likwidacji tych dwóch 'starych' lokat, czy obsługujący nie zapomniał o tym.
    Bankowiec odpowiedział, że lokaty zostały już zlikwidowane, bo przecież
    założył jej nową lokate z tamtych dwóch, poza tym "system nie wymagał" (od
    niego lub klientki? nieważne) podpisu likwidacji.

    Kobieta była zdzwiona. Ja także. Rzecz tyczyła chyba dwa razy po 250 Euro,
    czyli niewiele, ale czy tak może być, czy bylo to prawidłowe? Faktycznie
    wydrukował tylko dokument (dwa egzemplarze) nowej lokaty, a likwidaji nie
    drukował.
    Zastanawiałam się, co będzie, gdy ta starsza pani zapomni, że likwidowała,
    lub celowo przyjdzie z dowodem załozenia lokaty i będzie domagała się
    wypłaty tych środków twierdząc (zgodnie z prawdą) że nie podpisywała nigdy
    dyspozycji likwidacji tamtych lokat?

    Majka

  • 2. Data: 2012-06-23 14:26:21
    Temat: Re: Ciekawa likwidacja
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 23.06.2012 13:20, Majka pisze:
> [...]
    > wydrukował tylko dokument (dwa egzemplarze) nowej lokaty, a likwidaji nie

    Może na ten dokument był jednocześnie dyspozycją likwidacji tamtych lokat?

    p. m.

  • 3. Data: 2012-06-23 15:21:24
    Od: " Konfabulator" <w...@g...pl>

    Majka <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > lub celowo przyjdzie z dowodem załozenia lokaty i będzie domagała się
    > wypłaty tych środków twierdząc (zgodnie z prawdą) że nie podpisywała nigdy

    Jeśli lokata była nieodnawialna to umowa o tę lokatę wygasa z końcem okresu, więc nie
    było
    zapewne co likwidować.

  • 4. Data: 2012-06-23 18:14:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Majka wrote:
> [...]
    > lub celowo przyjdzie z dowodem załozenia lokaty i będzie domagała się
    > wypłaty tych środków twierdząc (zgodnie z prawdą) że nie podpisywała nigdy

    Nic nie bedzie, Bank odpowie, ze w miejce dwoch lokat otworzyl nowa
    zgodnie z jej dyspozyja.

  • 5. Data: 2012-06-24 09:26:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Majka wrote:
> [...]
    > domagała się wypłaty tych środków twierdząc (zgodnie z prawdą) że nie
    > podpisywała nigdy dyspozycji likwidacji tamtych lokat?

    a skąd wiesz czy tam nie było klauzuli o przelaniu środków ze starych lokat?

  • 6. Data: 2012-06-24 09:44:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 czerwca 2012 13:20:54 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
> [...]
    > lub celowo przyjdzie z dowodem załozenia lokaty i będzie domagała się
    > wypłaty tych środków twierdząc (zgodnie z prawdą) że nie podpisywała nigdy
    Pewnie podpisała dyspozycje przelewu środków lub KW i KP

  • 7. Data: 2012-06-25 00:20:48
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2012-06-23 15:21, Konfabulator pisze:

    > Jeśli lokata była nieodnawialna to umowa o tę lokatę wygasa z końcem okresu, więc
    nie było
    > zapewne co likwidować.

    bo pewnie podpisywała konwersję tamtych lokat na nową, jeden podpis i 3
    rzeczy załatwione ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS