  • 1. Data: 2004-03-11 13:13:45
    Temat: CZY JAKIS BAN MA W OFERCIE VISA CLASSIC??
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    WITAM!!

    Zwracam się z pytaniem, czy jest jakiś bank w polsce, który oferuje kartę
    visa lub master ale nie kredytową??

    W Niemczech (i podejrzewam, ze nie tylko tam) są karty, które nie są
    kredytówkami a zwykłymi płatniczymi, gdzie mogę zasilić w razie potrzeby
    konto karty visa lub master i korzystać z niej. W Polsce chcę kartę Visa
    classic, i gdziekolwiek nie zadzwonię, słyszę, że albo jest to kredytówka
    (zaświadczenie o wynagrodzeniu, lub PITy, niezaleganie z US) lub karta
    przypisana do RORu z wymaganym minimalnym comiesięcznym wpływem.

    A nie ma kart typu charge bez wymaganych minimalnych wpływów lub
    dokumentowania dochodów?? Na zasadzie, że korzystam z karty do wysokości
    środków na koncie? Może jest taka karta w oferciejakiegoś banku?

  • 2. Data: 2004-03-11 13:35:26
    Temat: Re: CZY JAKIS BAN MA W OFERCIE VISA CLASSIC??
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > A nie ma kart typu charge bez wymaganych minimalnych wpływów lub
    > dokumentowania dochodów?? Na zasadzie, że korzystam z karty do wysokości
    > środków na koncie? Może jest taka karta w oferciejakiegoś banku?

    Tak działa większość kart Visa Electron. Visa Classic nie może sensu
    stricto tak działać, bo jako karta wypukła dopuszcza transakcje bez
    autoryzacji - nie ma gwarancji że zawsze zostaną sprawdzone środki na konci.

  • 3. Data: 2004-03-11 13:50:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "remeeq" <r...@o...pl> writes:

    > A nie ma kart typu charge bez wymaganych minimalnych wpływów lub
    > dokumentowania dochodów?? Na zasadzie, że korzystam z karty do wysokości
    > środków na koncie? Może jest taka karta w oferciejakiegoś banku?

    Pekao SA - Visa Classic debetowa. W zlotowkach albo w dolarach. Chyba
    jedna z pierwszych kart Visa w Polsce w ogole, ale ciagle w ofercie...

    MJ

  • 4. Data: 2004-03-11 15:10:25
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    remeeq napisał:
    > Zwracam się z pytaniem, czy jest jakiś bank w polsce, który oferuje kartę
    > visa lub master ale nie kredytową??

    Zajrzyj na stronę http://www.kartyonline.net Karola Żwiruka i
    http://www.karty.pl Tam dowiesz się więcej na temat, który Cię interesuje.

    K.

  • 5. Data: 2004-03-11 18:32:28
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-03-11 14:13, Użytkownik remeeq napisał:

    > WITAM!!
    >
    > Zwracam się z pytaniem, czy jest jakiś bank w polsce, który oferuje kartę
    > visa lub master ale nie kredytową??

    BPH, Multibank.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 6. Data: 2004-03-11 19:26:34
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Mar 2004 14:35:26 +0100, Marcin Kasperski napisal/a:

> [...]
    > stricto tak działać, bo jako karta wypukła dopuszcza transakcje bez
    > autoryzacji - nie ma gwarancji że zawsze zostaną sprawdzone środki na
    są debetowe karty Visa Classic.
    nie jest to jakies wyjątkowe zjawisko.
    --
    KrzysiekL

  • 7. Data: 2004-03-11 22:20:46
    Od: "b.szczepaniak" <b...@N...neostrada.pl>

    www.pekao.com.pl

    --
    0==]::::::::::::::>
    b.szczepaniak

  • 8. Data: 2004-03-11 22:53:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> writes:

    > Tak działa większość kart Visa Electron. Visa Classic nie może sensu
    > stricto tak działać, bo jako karta wypukła dopuszcza transakcje bez
    > autoryzacji - nie ma gwarancji że zawsze zostaną sprawdzone środki na konci.

    VISA classic moze dzialac tak samo jak VISA Electron - kazda z nich
    mozna obciazyc bez autoryzacji, i dla kazdej z nich taka transakcja
    - w przypadku braku pokrycia na koncie - spowoduje debet.
    Electronem oczywiscie trudniej to zrobic, ale nie ma zadnego powodu,
    by nie miec karty VISA classic przypisanej do rachunku biezacego,
    albo charge.

    Szczerze mowiac taka karta, wydana za darmo po spelnieniu minimalnych
    formalnosci (w rodzaju potwierdzenia, ze naprawde mieszka sie tam gdzie
    sie mieszka, i ze nie jest to dworzec), z rozsadnym STIPem i
    z mozliwoscia ustawienia dowolnie wybranych przez siebie limitow
    transakcyjnych, bylaby chyba zupelnie niezlym rozwiazaniem dla banku
    i dla klienta. Zamiast "za darmo" mogloby byc "za darmo w przypadku
    dokonania nia zakupow na XXX zl w miesiacu". Banki wola jednak
    wydawac electrony, ktorych jedynym zastosowaniem jest czesto
    wyciaganie pieniedzy z bankomatow, 3 razy w roku, albo np. "oferuja"
    bzdurne karty, ktore co prawda maja byc moze wlasciwa funkcjonalnosc,
    ale kosztuja rocznie 250 zl.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 9. Data: 2004-03-12 10:05:05
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@i...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:c2qbc7$cp9$1@absinth.dialog.net.pl...

    > BPH, Multibank.
    > Nie czytałeś uważnie mojego posta... BPH oferuje karty do konta
    osobistego, Multibank wymaga minimalnych wpływów na konto osobiste, o ile
    dobrze pamiętam 1200 pln. A ja pytam o karte bez konieczności deklarowania
    stałych wpływów i wykazywania dochodów.

  • 10. Data: 2004-03-13 10:21:08
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "remeeq" <r...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > dobrze pamiętam 1200 pln. A ja pytam o karte bez konieczności deklarowania

    No to tak sie nie da. Czesc transakcji kartami wypuklymi nie jest
    autoryzowana, wiec bank musi miec podstawy zeby zakladac, ze Twoje wplywy
    wystarcza do pokrycia ewentualnego debetu.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak