  • 1. Data: 2009-12-06 22:26:58
    Temat: CIA bez zgody sądu będzie mogła zajrzeć na nasze konta bankowe
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    http://wiadomosci.onet.pl/2090811,12,cia_bez_zgody_s
    adu_bedzie_mogla_zajrzec_na_nasze_konta_bankowe,item
    .html

    --
    animka

  • 2. Data: 2009-12-06 23:20:00
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Animka napisał(a) :
    > http://wiadomosci.onet.pl/2090811,12,cia_bez_zgody_s
    adu_bedzie_mogla_zajrzec_na_nasze_konta_bankowe,item
    .html

    No to będzie można ułatwić im pracę i co regularny czas przelewać
    sobie pieniądze między własnymi kontami w innych bankach z tytułem
    przelewu: "Al-Qaeda, for statutory activity" :-)
    Tak jak kiedyś pożyczyłem koledze pieniądze. Do dziś nikt do mnie
    nie zapukał. Jeszcze :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 3. Data: 2009-12-07 00:28:46
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 6 Gru, 18:20, "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    > No to będzie można ułatwić im pracę i co regularny czas przelewać
    > sobie pieniądze między własnymi kontami w innych bankach z tytułem
    > przelewu: "Al-Qaeda, for statutory activity" :-)

    Tylko koniecznie SWIFTem sobie przelewaj, bo inaczej moga przeoczyc.

  • 4. Data: 2009-12-07 05:53:05
    Od: BK <b...@g...com>

    On 6 Gru, 23:26, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:
    > http://wiadomosci.onet.pl/2090811,12,cia_bez_zgody_s
    adu_bedzie_mogla_...

    > --
    > animka

    Informacja nieprecyzyjna jak nie wiem co ;)

    Jest jakas elementarna roznica miedzy wgladem CIA do naszych kont [co
    zdaje sie sugerowac onet, ze niby na wniosek CIA nasz rzad bedzie
    musial ujawnic tajemnice bankowa] a wgladem do SWIFT.

  • 5. Data: 2009-12-07 07:42:35
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 06 Dec 2009 21:53:05 -0800, BK napisał(a):

    > Informacja nieprecyzyjna jak nie wiem co ;)

    Jak na aktualne czasy - jak najbardziej precyzyjna w samą 10tkę ;)

    > Jest jakas elementarna roznica miedzy wgladem CIA do naszych kont [co
    > zdaje sie sugerowac onet, ze niby na wniosek CIA nasz rzad bedzie
    > musial ujawnic tajemnice bankowa] a wgladem do SWIFT.

    Nie chodzi w jakie konta, dzisiaj ma być sensacja i huk, jutro już nikt
    nie będzie pamiętał hłe hłe.

    Xenocide

  • 6. Data: 2009-12-07 08:15:47
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 7, 8:42 am, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > nie będzie pamiętał hłe hłe.
    >
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough

    Dokladnie o to chodzi - nasi "dziennikarze" nie zadali sobie nawet
    trudu samodzielnego zbadania sprawy tylko teraz [juz przeciez czas
    jakis po zaistnieniu calej sprawy] cytuja.... Sunday Times.

    Kolejna rzecz - ktorej slad jest jedynie w tym "newsie" - o tym, ze
    podobnego przywileju nie maja sluzby europejskie i porozumienie jest
    jednostronne.

    Bzdura jakich malo. SWIFT jest w Europie wiec sluzby europejskie maja
    do danych SWIFT dostep na zasadach okreslonych w przepisach prawa
    bankowego [zasadniczo zunifikowanego w skali UE].

    Dziennikarze pisza, ze UE nie ma takiego prawa wobec obywateli USA bo
    porozumienie jest jednostronne. A jakby mialo wygladac porozumienie
    dwustronne? "Tak my USA zgadzamy sie zebyscie wy UE u siebie w UE
    korzystali z mozliwosci jakie daje prawo UE"?

    Porozumienie, w ktorym USA pozwoli na "sledzenie" SWIFT panstwom UE
    jest rownie potrzebne jak porozumienie, na mocy ktorego USA pozwoli
    zeby dzis byl poniedzialek.

  • 7. Data: 2009-12-07 08:21:21
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000vbi.googlegroups.com...

> [...]
    >
    > Porozumienie, w ktorym USA pozwoli na "sledzenie" SWIFT panstwom UE
    > jest rownie potrzebne jak porozumienie, na mocy ktorego USA pozwoli

    Moim zdaniem w artykule zaakcentowane jest tylko to zjawisko, że służby USA
    mogą na podstawie własnego widzimisię uzyskać dane dotyczące nie-obywateli
    USA.

    Natomiast nie jest jasne czy w analogiczny sposób analogiczne służby UE są
    na takiej samej zasadzie uzyskać analogiczne dane dotyczące obywateli USA.
    Bo to że mogą uzyskać dane obywateli UE, to nieco inna kwestia.

  • 8. Data: 2009-12-07 09:08:01
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 7, 9:21 am, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000vbi.googlegroups.com...

> [...]
    > na takiej samej zasadzie uzyskać analogiczne dane dotyczące obywateli USA.
    > Bo to że mogą uzyskać dane obywateli UE, to nieco inna kwestia.

    Moga uzyskac dane kazdego kto korzysta z SWIFT, przeciez nie trzeba
    jakos byc bardzo zorientowanym zeby wiedziec, ze uslugi bankowe malo
    kiedy posluguja sie "parametrem" obywatelstwa. Zwlaszcza w UE.

    Jak robisz przelew Elixirem to GIIF/rzad polski ma dostep do tych
    danych tak czy nie? :) Co za roznica jakiego jestes obywatelstwa skoro
    nasz rzad "filtruje" elixir? :)

    Podobnie jest z kazdym innym systemem. W przypadku SWIFT jest to
    jedyny system "ogolnoswiatowy" ale ulokowany i obslugiwany jest w UE.
    USA nie dostalo dostepu do systemu elxir i analogicznych systemow w
    innych krajach swiata. Dostalo dostep do SWIFT systemu
    ogolnoswiatowego, do ktorego dotychczas dostep mialo tylko UE.

    Kwestia obywatelstwa uzytkownikow jest tu bez zadnego znaczenia - bo
    przeciez systemowi jest rybak jakiego panstwa obywatelem jest
    zlecajacy przelew.

    Caly tekst wskazuje na jedno - dziennikarze Sunday Times nie sa
    fachowcami od bankowosci i tajemnicy bankowej. Cos gdzies [nie]
    doczytali i zrobili aferke. Nais bezkrytycznie to przedrukowali.

    A - o ile zgadzam sie w 101% z tym, ze istnieje proces nadmiernego
    interesowania sie sluzb zyciem obywateli, zwlaszcza doskonale widoczny
    w USA [patriot act itp.] to ten tekst jest poprostu niepoprawny
    merytorycznie.

  • 9. Data: 2009-12-07 18:13:08
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    bradley.st napisał(a) w wiadomości:
    <4b65e2b1-cb11-4ddd-ba69->4...@m...g
    ooglegroups.com>...

    >Tylko koniecznie SWIFTem sobie przelewaj, bo inaczej moga przeoczyc.

    Tak na marginesie - czy za Wielką Wodą używa się "tytułu przelewu"
    a jeżeli tak to jakie ma on znaczenie w praktyce a jakie dla ew.
    ciekawskich służb?

    Arek

  • 10. Data: 2009-12-07 18:31:10
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    BK napisał(a) w wiadomości:
    <2...@e...goo
    glegroups.com>...

> [...]
    >do danych SWIFT dostep na zasadach okreslonych w przepisach prawa
    >bankowego [zasadniczo zunifikowanego w skali UE].

    Jest "drobna" różnica praktyczna. Przelwewy miedzy państwami UE
    w większości chodzą z użyciem SWIFT. Przelew miedzy stanami USA
    chyba nie?

> [...]
    >dwustronne? "Tak my USA zgadzamy sie zebyscie wy UE u siebie w UE
    >korzystali z mozliwosci jakie daje prawo UE"?

    "My w USA mamy dostęp do informacji o przelewach SWIFT z Francji do
    Polski. Wy w państwach UE będziecie mieli dostęp do informacji o
    przelewach między stanami USA."

    >Porozumienie, w ktorym USA pozwoli na "sledzenie" SWIFT panstwom UE
    >jest rownie potrzebne jak porozumienie, na mocy ktorego USA pozwoli
    >zeby dzis byl poniedzialek.

    Zgoda. Ale pozwolenie, aby służby państw UE mogły śledzić nie-SWIFTowe
    przelewy (czy co tam jest ich odpowiednkiem...) miedzy mieszkańcami
    (obywatelami?) Florydy i Kaliforni byłoby potrzebne.

    Arek

    PS. Jest oczywiście jeszcze inny sposób aby umowa siłą rzeczy była
    "wzajemna". Ale po pierwsze jestem temu sposobowi KATEGORYCZNIE
    przeciwny, po drugie byłby straszny dym na grupie, po trzecie OT.