  • 1. Data: 2009-12-06 18:01:40
    Temat: IKE - gdzie?
    Od: ForALL <N...@s...info>

    Witam,

    Zastanawiam się na zalozeniem IKE i mam pytanie gdzie w tym momencie
    oplaca sie takiego konto zalozyc, co miesiac beda wplacana regularnie
    pieniadze. Na sieci znalazlem oprocz mBanku, ze cos takiego maja Aviva,
    Generali, nie ukrywam ze interesowalby mnie pelny dostep online do tego:)

    For@ll

  • 2. Data: 2009-12-06 19:51:51
    Temat: Re: IKE - gdzie?
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "ForALL" news:hfgri3$1fa$1@inews.gazeta.pl

    > Witam,

    Graba! :)

    > Zastanawiam się na zalozeniem IKE i mam pytanie gdzie w tym momencie
    > oplaca sie takiego konto zalozyc,

    IMHO najlepiej nigdzie. Nie odkładaj na specjalne konto IKE ale we własnym
    zakresie. Zwolnienie z beli to żadna zachęta, a o kretyńskich limitach wpłat
    nawet nie będę wspominał. Ale jeżeli jesteś zdeterminowany (jak ja kiedyś)
    to chyba najlepiej będzie udać się do wybranej placówki PKO BP i założyć
    sobie IKE Obligacje. Jedyna wada jest taka, że nie masz tam podglądu
    online..., ale da się przeboleć.

    > co miesiac beda wplacana regularnie
    > pieniadze. Na sieci znalazlem oprocz mBanku, ze cos takiego maja Aviva,

    Jak zdecydujesz się na mBank to nie pakuj się w żadne IKE ale pieniądze
    sobie przelewaj samodzielnie na fundusze, których w ofercie SFI nie brakuje.
    IKE w mBanku ma dość ograniczony wybór jeżeli chodzi o fundusze, czego z
    pewnością nie można powiedzieć o ofercie funduszy przeznaczonych do
    samodzielnego inwestowania wolnych środków po za IKE.
    A co do Avivy - domyślam się, że w ramach IKE chcą ci wcisnąć jakąś polisę
    ubezpieczeniową, która jest połączona w funduszem. Jeżeli tak to już na
    starcie o nich zapomni - takie produkty to nic innego jak g... opakowane w
    ładne, błyszczące sreberko na którym w głównej mierze zarabia
    agencik/ubezpieczyciel który ww. badziew ci wcisnął (zarabia na prowizjach
    itp. - dodajmy dużych prowizjach), przy okazji mamiąc cię wspaniałą
    przyszłością pod palmami itp. :)

    > Generali, nie ukrywam ze interesowalby mnie pelny dostep online do tego:)

    Nie wnikam w szczegóły oferty, ale jeżeli widzę generali to chyba również
    chodzi o jakąś "wspaniałą" hybrydkę polisa + fundusz, który również
    "obiecuje" emeryturkę pod palmami z cycatymi brunetkami ;) przy naszym boku
    :)

    Z mojej strony tyle. :)

    PS.
    Jeżeli bardzo zależy Ci na ubezpieczeniu to wykup sobie samą polisę, bez
    żadnych funduszy itp. Kasę, która w ramach polisy miała by być inwestowana w
    fundusze danego towarzystwa ubezpieczeniowego wrzuć na wybrany przez Ciebie
    fundusz z oferty mBanku - bardziej Ci się to opłaci.

    Pozdraviam.

  • 3. Data: 2009-12-06 20:21:50
    Od: kjonca <k...@g...com>

    On 6 Gru, 20:51, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:
> [...]
    > nawet nie będę wspominał. Ale jeżeli jesteś zdeterminowany (jak ja kiedyś)
    Limit w obecnym roku > 9000 PLN. Mało?
    Co do reszty się nie wypowiadam.
    KJ

  • 4. Data: 2009-12-06 20:58:08
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "kjonca"
    .googlegroups.com

    > Limit w obecnym roku > 9000 PLN. Mało?
    > Co do reszty się nie wypowiadam.

    Ujdzie :)

  • 5. Data: 2009-12-06 21:01:04
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Zastanawiam się na zalozeniem IKE i mam pytanie gdzie w tym momencie

    Ja niedawno uciekłem z IKE z BPH do mBanku. W BPHu miałem bez prowizyjne
    IKE, podgląd przez net była ale z operacjami (oprócz wpłat oczywiście)
    trzeba latać do oddziału i wypełniać papierki. A że tego nie lubię to
    mBank dla mnie był OK. Wszystko władowałem w fundusze.
    Ale w ogóle to chciałem założyć IKE w DM i kupować sam akcje ale nigdzie
    nie znalazłem oferty IKE bez opłaty rocznej za prowadzenia rachunku
    brokerskiego.

    Darek

  • 6. Data: 2009-12-06 21:10:25
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    Też się zastanawiam. Myślałem nad IKE Arka - prosty fundusz akcji i
    drugi pieniężny, aby konwertować z jednego na drugi w momencie zmiany
    średnio/długoterminowego trendu. Arka ma lepsze wyniki niż badziewne
    IKE mBanku (czytaj Skarbca).

    Co do podatku Belki, gra on dużą rolę w przypadku IKE. Symulacja
    pierwsza z brzegu: odkładam symboliczne 100 zł miesięcznie przez 25
    lat, stopa zwrotu przeciętnie 10% rocznie. Po tych 25 latach mam 30
    000 kapitału i około 100 000 odsetek (nominalnie). Gdybym wpakował tę
    kasę nie w IKE, a w inne fundusze np mBanku, zapłaciłbym 19 000 Belki.
    Trochę za dużo, aby pisać że "zwolnienie z beli to żadna zachęta"

    Mam niestety wątpliwości, czy za ileśtam lat "władza" nie będzie
    chciała położyć łapy na III filarze. Cóż, w takim przypadku trzeba
    będzie zlikwidować IKE, zapłacić Belkę i emigrować.
    J.

  • 7. Data: 2009-12-06 23:19:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-12-06, Jacenty <j...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > kasę nie w IKE, a w inne fundusze np mBanku, zapłaciłbym 19 000 Belki.
    > Trochę za dużo, aby pisać że "zwolnienie z beli to żadna zachęta"

    Zakładasz, że owe 'inne fundusze' miałyby zysk na tym samym poziomie,
    a odkładając w IKE mocno ograniczasz sobie możliwości dywersyfikacji
    kapitału.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-12-07 01:15:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale w ogóle to chciałem założyć IKE w DM i kupować sam akcje ale nigdzie
    > nie znalazłem oferty IKE bez opłaty rocznej za prowadzenia rachunku
    > brokerskiego.

    A te opłaty to nie jest przypadkiem max 100 zł rocznie, a w większości
    przypadków wyraźnie mniej? Bo jeżeli bylibyśmy w okolicach takich kwot, to
    marny to argument "przeciw".

  • 9. Data: 2009-12-07 06:00:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > Zakładasz, że owe 'inne fundusze' miałyby zysk na tym samym poziomie,
    > a odkładając w IKE mocno ograniczasz sobie możliwości dywersyfikacji

    Z IKE wiążą się jeszcze inne zagrożenia:

    - zazwyczaj nie wypłacisz pieniędzy "z dnia na dzień", na pewno nie w
    wybieranym przez autora wątku mbanku,
    - możesz oszczędzać tylko w jednej walucie

    Powyższe dwa punkty należy traktować jako ryzyko, w okresie czasu o
    długości 30 lat jest dosyć duże ryzyko, że nasz system gospodarczy i
    nasza waluta dość znaczącą się osłabią. Przede wszystkim z uwagi na
    bankructwo budżetu, które w tym okresie na pewno nadejdzie, jeśli nadal
    państwo będzie chciało wypłacać emerytury. Dzień, w którym rządzący
    powiedzą, że dla emerytów nie ma już pieniędzy, a budżet składa się
    wyłącznie z dziury może zapoczątkować przemiany, które co do zasady
    wyjdą nam na dobre (na zasadzie odbicia się od dna), ale będą
    przebiegały już w zupełnie nowych realiach ekonomicznych, prawdopodobnie
    z nową walutą.

    Poważnie proponuję lokowanie sporej części środków w dobra, które mają
    największe szanse przeżycia ogólnoświatowego kryzysu finansowego bez
    uszczerbku na swojej wartości - na przykład w złoto i dzieci (własne).

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-12-07 07:02:21
    Od: kjonca <k...@g...com>

    On 6 Gru, 22:01, Darek <n...@p...maila.pl> wrote:
    [..]
    > Ale w ogóle to chciałem założyć IKE w DM i kupować sam akcje ale nigdzie
    > nie znalazłem oferty IKE bez opłaty rocznej za prowadzenia rachunku
    > brokerskiego.

    W bossa też?
    KJ