  • 1. Data: 2003-09-24 08:31:16
    Temat: CHF do Polski
    Od: "Marek Jaroszewicz" <s...@p...onet.SPAMpl>

    witam
    mam takie pytanko:
    czy przelew ze szwajcarii mozna zrealizowac w typowy bankowy sposób a więc -
    ja podaję konto a człowiek wpłaca pieniążki?
    konto jest złotówkowe - jak zostaną przeliczone pieniądze? czy ja za to
    przeliczenie zapłacę(mam konto e-Integrum)
    ile czasu bedzie szedl przelew?
    czy czlowiek za to zapłaci jakąś większą kwotę?
    czy tak samo to działa na całym świecie np. Tajlandii, norwegii?
    z góry dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-09-24 09:23:34
    Temat: Re: CHF do Polski
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > czy przelew ze szwajcarii mozna zrealizowac w typowy bankowy sposób a
    więc -
    > ja podaję konto a człowiek wpłaca pieniążki?

    Podajesz numer SWIFT banku i numer swojego rachunku.

    > konto jest złotówkowe - jak zostaną przeliczone pieniądze? czy ja za to
    > przeliczenie zapłacę(mam konto e-Integrum)

    Sprawdź w toip. Niektóre banki pobierają opłaty za przyjęcie przelewu z
    zagranicy, niektóre nie. Kurs przeliczenia to będzie prawdopodobnie kurs
    sprzedaży CHF banku.

    > ile czasu bedzie szedl przelew?

    To zależy ile będzie banków-korespondentów. Im mniej tym szybciej.

    > czy czlowiek za to zapłaci jakąś większą kwotę?

    Wysyłający może opłacić całe koszty przelewu lub tylko koszty swojego banku
    ( to zależy od umowy między Wami). Jeżeli opłaci tylko koszty swojego banku,
    to z kwoty przelewu zostanie potrącona kwota pośredniczących banków (banku).

    > czy tak samo to działa na całym świecie np. Tajlandii, norwegii?

    Mniej więcej tak.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2003-09-24 18:41:47
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sprawdź w toip. Niektóre banki pobierają opłaty za przyjęcie przelewu z
    > zagranicy, niektóre nie. Kurs przeliczenia to będzie prawdopodobnie kurs
    > sprzedaży CHF banku.

    yy yyy - pomyłka - kurs kupna a więc niższy niż sprzedaży

    > To zależy ile będzie banków-korespondentów. Im mniej tym szybciej.

    prawie - zależy też od daty waluty (jest to data z jaką bank zlecający
    wydaje zgodę na obciążenie rachunku Nostro)

    Pozdrowienia, Marcin