  • 1. Data: 2002-04-11 11:27:54
    Temat: CASH BACK
    Od: "szefo" <s...@i...pl>

    Witam!
    Moze mnie ktos oswieci i powie czemu w Polsce nie ma (albo ja sie nie
    spotkalem) z usluga cash back (nie wiem jak to poprawnie nazywa sie po
    polsku) i co stoi na przeszkodzie jej wdrozeniu? Chodzi mi o usluge znana na
    zachodzie , dzieki ktorej mozesz pobrac sobie gotoweczke w kasie sklepu,
    supermarketu bez prowizji (tj bys placil) i nie musisz szukac bankomatow.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-04-11 11:46:48
    Temat: Re: CASH BACK
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Chodzi mi o usluge znana na
    > zachodzie , dzieki ktorej mozesz pobrac sobie gotoweczke w kasie sklepu,
    > supermarketu bez prowizji (tj bys placil) i nie musisz szukac bankomatow.

    Z tego co wiem, to placi sie jak za wyplate z bankomatu. A nie "bez
    prowizji"

    Michal

  • 3. Data: 2002-04-11 11:48:42
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Apr 11, 2002 at 01:27:54PM +0200, szefo wrote:

> [...]
    > supermarketu bez prowizji (tj bys placil) i nie musisz szukac bankomatow.

    No wlasie na przeszkodzie stoi to 'bez prowizji'. Bo ktos za to
    zaplacic musi, jesli nie ty to bank/sklep. A im sie za to placic nie
    chce, nawet ze wtedy by mieli mniej klopotow z fizyczna gotowka.

    --

    --w

  • 4. Data: 2002-04-11 12:38:50
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Wojtek Piecek wrote:

    > Bo ktos za to zaplacic musi, jesli nie ty to bank/sklep. A im sie za to placic nie
    > chce, nawet ze wtedy by mieli mniej klopotow z fizyczna gotowka.

    Nadmiar kłopotów powoduje brak gotówki, nie jej nadmiar.

    Księgowy

  • 5. Data: 2002-04-11 12:47:48
    Od: <o...@e...com>

> [...]
    > supermarketu bez prowizji (tj bys placil) i nie musisz szukac bankomatow.

    Pewnie wynika to z poziomu opłat za rozliczeni transakcji karcianej. U nas
    płaci sie procentowo 2-3% od kwoty transakcji to jest 2-3 PLN dodatkowego
    kosztu, od każdej stówy jaką wypłacisz klientowi. W dodatku stówy nie
    wydatkowanej w sklepie sprzedawcy. Może w krajach gdzie to jest dostępne płaci
    się stałą ustaloną opłatę od autoryzacji tranaskcji, a nie procentowo od kwoty
    Drugi wariant to taki, że autoryzacja jest tańsza, co powoduje, że bardziej
    opłaca się zapłacić prowizję od transakcji niż bujać się z gotówką. A propos,
    spotkaliście sie z ta usługa gdzieś w Europie? W ostatnie wakacje była u mnie w
    odwiedzinach koleżanka mieszkająca na stałe na Florydzie i mówiła, że jest to
    powszechnie dostępne i rzeczywiście bez prowizji, ale w Europie się nie
    spotkałem.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 6. Data: 2002-04-11 12:47:51
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Apr 11, 2002 at 02:38:50PM +0200, No Name wrote:

    > Nadmiar kłopotów powoduje brak gotówki, nie jej nadmiar.

    A to jest dosc ciekawe. Rozumiem ze jak mam 5kzl na koncie i 100zl w
    reku mam wiecej problemow niz jak mam 5kzl w reku i 100zl na koncie.

    --

    --w

  • 7. Data: 2002-04-11 14:20:15
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Wojtek Piecek wrote:

    > A to jest dosc ciekawe. Rozumiem ze jak mam 5kzl na koncie i 100zl w
    > reku mam wiecej problemow niz jak mam 5kzl w reku i 100zl na koncie.

    Czasem tak. Konto może być obiektem zajęcia np. z racji tytułu
    egzekucyjnego, gotówkę w ręku łatwiej uchronić przed atakiem. Przelew
    kosztuje, utrzymanie konta też, przelew dodatkowo "idzie". Są biznesy i
    to całkiem legalne, gdzie gotówka jest preferowana, np. Mc Donald czy
    Macro. Gotówka na kontach jest widoczna dla różnych organów - żal im, że
    nie jest ich, więc wymyślają jak się do niej dobrać. Czego oczy nie
    widzą, tego sercu nie żal. Banki postępują podobnie - strają się zarobić
    jak najwięcej - niejednokrotnie nie tworząc żadnej dodatkowej wartości -
    po prostu proponują ludziom podzielenie się z nimi pieniędzmi. Tak po
    prostu.

    z pozdrowieniami:

    Catbert

  • 8. Data: 2002-04-11 14:31:04
    Od: "adamco" <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    > spotkaliście sie z ta usługa gdzieś w Europie? W ostatnie wakacje była u
    mnie w
    Tak np. Dania w prawie kazdym nawet najmniejszym sklepie ta usluga jest
    dostepna, dodatkowo pozwala ona placic karta za naprawde niewielkie zakupy -
    np 10 DKK, oraz wyplacac pieniadze. Jest tez haczyk system ten dziala tylko
    na dunskich kartach (bez znaczenia plaskie czy wypukle) wiec dosc ciezko jest
    placic nie-dunska karta platnicza w jakimkolwiek sklepie.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 9. Data: 2002-04-11 15:46:17
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > powszechnie dostępne i rzeczywiście bez prowizji, ale w Europie się nie

    W Wielkiej Brytani (Londyn), ale szczegółów nie znam.

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 10. Data: 2002-04-11 17:34:40
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Piotr wrote:

    > W Wielkiej Brytani (Londyn), ale szczegółów nie znam.

    Londyn? Jaki Londyn? Nie ma takiej miejscowości! Jest tylko Lądek!

    Misiek