  • 1. Data: 2002-04-11 10:21:59
    Temat: Visa - wyplata z bankomatu i prowizja
    Od: Hubert <h...@w...pl>

    Niektore banki (np. Lukas) daja karte charge ze sporym okresem
    splaty (np. do 20 nastepnego miesiaca) na transakcje bezgotowkowe
    0% prowizji, a przy pobieraniu z bankomatu pobieraja 1,5% prowizji.
    Ale czy przypadkiem nie pobieraja rowniez jakichs odsetek za ten
    "kredyt". Czy tez pieniadze z bankomatu sa tak samo rozliczane jak
    transakcje bezgotowkowe?

    pozdrawiam
    Hubert

  • 2. Data: 2002-04-11 10:37:03
    Temat: Re: Visa - wyplata z bankomatu i prowizja
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > Ale czy przypadkiem nie pobieraja rowniez jakichs odsetek za ten
    > "kredyt". Czy tez pieniadze z bankomatu sa tak samo rozliczane jak

    Lukas nie daje chargowej tylko kredtyowa - to roznica :)
    Wyplaty z bankomatu sa oprocentowane od razu - zeby uniknac oscylatorow -
    wyplacasz do limity z bankomatu, wsadzasz na lokata 30 dniowa, splacasz
    karte i jestes do przpdu :)

  • 3. Data: 2002-04-11 10:38:59
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ale czy przypadkiem nie pobieraja rowniez jakichs odsetek za ten
    > "kredyt". Czy tez pieniadze z bankomatu sa tak samo rozliczane jak

    Zły przykład- Lukas wydaje kartę kredytową różnice opisuje poniższa strona:
    http://www.karty.pl/info/rodzaje/charge.htm

    Co do wypłat z bankomatu, to masz rację- odsetki lecą odrazu, mozna się nieźle
    przejechać.
    Z drugiej strony każdy kto wie cokolwiek o kartach wierównież, że wyciagniecie
    pieniędzy przy pomocy kk to ostateczna ostateczność ;-)
    Grzegorz

  • 4. Data: 2002-04-11 17:20:14
    Od: <m...@p...onet.pl>

    A jak to jest z Visa Gold w Pekao?
    Czy tam tez jak sie wyplaca w bankomacie to nabijaja odsetki?
    Jesli tak, to jakie?

    z powazaniem
    BS

  • 5. Data: 2002-04-11 17:56:15
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > A jak to jest z Visa Gold w Pekao?
    > Czy tam tez jak sie wyplaca w bankomacie to nabijaja odsetki?
    > Jesli tak, to jakie?

    VG jest chargowa.
    Czyli pobiera ci oplate za wyjecie kasy z bankomatu (taka jak w TOIP) + na
    koniec okresu dodaje swoj procent bodajze.

  • 6. Data: 2002-04-19 00:42:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> writes:

> [...]
    > Wyplaty z bankomatu sa oprocentowane od razu - zeby uniknac oscylatorow -
    > wyplacasz do limity z bankomatu, wsadzasz na lokata 30 dniowa, splacasz

    Nie zebym sie czepial, ale powod nie ma zwiazku z oscylatorami - po prostu
    ktos musi za to zaplacic, bo nie ma tu sklepu, z ktorego mozna sciagnac
    prowizje. Tym kims moze byc tylko posiadacz karty.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 7. Data: 2002-04-25 22:44:10
    Od: Hubert <h...@w...pl>

    > Nie zebym sie czepial, ale powod nie ma zwiazku z oscylatorami - po prostu
    > ktos musi za to zaplacic, bo nie ma tu sklepu, z ktorego mozna sciagnac
    > prowizje. Tym kims moze byc tylko posiadacz karty.

    Nie chodzi o prowizję - wiadomo, mogę ją zapłacić (1,5% w VE), ale jednak
    pieniądze są dodatkowo oprocentowane od razu, jak kredyt - i to drogi kredyt. A
    nie jak charge'owe transakcje. Czyż nie?

    pozdrawiam
    Hubert

  • 8. Data: 2002-04-25 22:44:25
    Od: Hubert <h...@w...pl>