  • 1. Data: 2007-01-02 08:00:45
    Temat: Brawo, banki!
    Od: "ES" <e...@g...pl>

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,38234
    85.html

    I kto powiedział, że bańka mieszkaniowa nie może pęcznieć, bo wyczerpała się
    zdolność kredytowa kupujących?
    Między innymi ja. Dlatego głośnym hau-hau odszczekuję dawne słowa. ;-)

  • 2. Data: 2007-01-02 08:22:57
    Temat: Re: Brawo, banki!
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    ES wrote:
    > I kto powiedział, że bańka mieszkaniowa nie może pęcznieć, bo
    > wyczerpała się zdolność kredytowa kupujących?

    Tyle, ze to niewielw daje. Wystarczy policzyc przykladowo rate dla
    kreydtu na 30 i 45 lat. Nie wychodzi jakos duzo mniej, a kwota odsetek
    do splacenia rosnie BARDZO.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2007-01-02 11:52:31
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Trzeba być wyjątkowym desperatem żeby brać taki kredyt i do końca
    > życia zarzynać się spłacaniem odsetek. Już lepiej wyprowadzić się
    > gdzieś na wieś i dojeżdzać codziennie do pracy..

    Zwlaszcza ze za cene 2 pokojowego mieszkania + garaz podziemny w
    Wawie, mozna miec 200 metrowy dom 20-25km od miasta (dojazd 1-1,5h
    dziennie w zaleznosci w jakich godzinach ktos pracuje i gdzie mieszka
    w miescie, bo znam osoby co w obrebie Wawy dojezdzaja do pracy po
    1,5h).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2007-01-02 11:54:12
    Od: " " <n...@g...pl>

  • 5. Data: 2007-01-02 12:13:43
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > zaleznosci w jakich godzinach ktos pracuje i gdzie mieszka w miescie, bo
    > znam osoby co w obrebie Wawy dojezdzaja do pracy po 1,5h).

    ale niektorzy wolą mieszkac w centrum i dlatego placa za to ogromne
    pieniadze...nie mozna ich za to krytykowac

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2007-01-02 12:16:07
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    RobertS wrote:
    > ale niektorzy wolą mieszkac w centrum i dlatego placa za to ogromne
    > pieniadze...nie mozna ich za to krytykowac

    Ale ja nie mowie o centrum, bo w jakichs komunistycznych slamsach to
    bym nie chcial mieszkac, a w centrum to wlasnie cos takiego przewaznie
    jest (poza apartamentowcami w cenie 20k za metr).

    A nowe budynki buduja sie daleko do centrum (vide miasteczko Wilanow)
    i czas dojazdu bedzie podobny do tego co sie dojezdza z jakichs
    mniejszych miejscowosci kolo Warszawy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2007-01-02 13:10:21
    Od: "lakis" <m...@g...com>

    Bańka mieszkaniowa może jeszcze nie pęka ale nagle może skończyć
    się zdolność kredytowa chętnych bo wzrosną koszty utrzymania co
    zdecydowanie obniży zdolność kredytową

    pozdrawiam

    lakis

  • 8. Data: 2007-01-02 14:09:33
    Temat: Re: Brawo, banki! / lekko ot
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > ale niektorzy wolą mieszkac w centrum i dlatego placa za to ogromne
    > pieniadze...nie mozna ich za to krytykowac

    Krytykowac mozna za to rzad, ktory daje bankom wspaniale mozliwosci
    zarobkowania przez nastepne kilkadziesiat lat. Zamiast stworzyc cos w stylu
    RFN-owskiego programu wspierania budownictwa (jak to mialo miejsce po 2
    wojnie swiatowej, a efekty widac do dzis.) latwiej jest obiecywac trzy
    miliony mieszkan.. Tylko kto je wybuduje i za co. Od lat twierdze, za dla
    Polski widze tylko jedna szanse: budowac, budowac, budowac..

    Pozdro,
    Hants

  • 9. Data: 2007-01-02 15:39:49
    Od: " " <n...@g...pl>

    RobertS <r...@x...pl> napisał(a):

    > ale niektorzy wolą mieszkac w centrum i dlatego placa za to ogromne
    > pieniadze...nie mozna ich za to krytykowac

    Tu nie chodzi o krytykę mieszkania w centrum, jak kogoś stać i ma taką
    zachciankę to niech kupuje. Głupie jest pakowanie się w kredyt na
    kilkadziesiąt lat, na granicy swoich możliwości płatniczych.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-01-02 18:09:43
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2007 15:39:49 +0000 (UTC), " "
    <n...@g...pl> wklepał(-a):

    >Tu nie chodzi o krytykę mieszkania w centrum, jak kogoś stać i ma taką
    >zachciankę to niech kupuje. Głupie jest pakowanie się w kredyt na
    >kilkadziesiąt lat, na granicy swoich możliwości płatniczych.

    A jak nazwiesz kupowanie mieszkania za 1-2 mln zł?
    Zestaw cenę ze słowem "mieszkanie" i zastanów się. :)