  • 1. Data: 2003-09-02 20:23:35
    Temat: Bezstykowe karty płatnicze
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    Po Mastercardzie, który stworzył technologię bezstykowych płatności PayPass,
    także Visa i American Express wprowadzają podobne rozwiązania. American
    Express rozpoczął właśnie pilotaż kart ExpressPay, które pozwalają na
    szybkie i bezpieczne płacenie za zakupione towary. W przypadku transakcji
    dokonywanych kartami zbliżeniowymi nie jest konieczne podawanie ani kodu PIN
    ani potwierdzanie jej podpisem. Powoduje to, że transakcje trwają tyle samo
    lub nawet krócej niż płatność gotówką.

    Więcej na ten temat:
    http://www.kartyonline.net/art_32.html

    Zachęcam do lektury i dyskusji.
    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 2. Data: 2003-09-03 05:41:47
    Temat: Re: Bezstykowe karty płatnicze
    Od: "Damian" <j...@t...mam.pl>

    Użytkownik "Karol Żwiruk" <p...@k...net> napisał w wiadomości
    W przypadku transakcji dokonywanych kartami zbliżeniowymi nie jest
    konieczne podawanie ani kodu PIN
    > ani potwierdzanie jej podpisem.

    brrrrr

  • 3. Data: 2003-09-03 07:23:41
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2003 22:23:35 +0200, "Karol Żwiruk"

> [...]
    >ani potwierdzanie jej podpisem. Powoduje to, że transakcje trwają tyle samo

    zaopatrzcie się w metalowe portfele :-)

    A poza tym (cytat):

    :Rozwiązanie to niesie także zagrożenia związane z bezpieczeństwem
    :kart, lecz korzyści rynkowe przewyższają ryzyko ewentualnych strat.
    :Firmy przystępujące do programu, podczas negocjacji, przyjmują na
    :siebie część odpowiedzialności finansowej za oszustwa i nieuprawnione
    :transakcje wykonane w wyniku ich uczestnictwa w programie.

    Jakoś w to nie wierzę. Jeśli transakcje będą rzeczywiście małe to
    jeśli nawet klient zareklamuje jakąś transakcję (przecież koszt
    reklamacji może być wyższy od reklamowanej kwoty), to czy bankowi
    będzie się opłacało weryfikować zasadność reklamacji?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2003-09-03 10:25:33
    Od: "Aleksander W. Oleszkiewicz" <b...@w...nigdy.wiecej.spamu.pl>

    Użytkownik "Karol Żwiruk" <p...@k...net> napisał w wiadomości
    > ani potwierdzanie jej podpisem. Powoduje to, że transakcje trwają tyle
    samo
    > lub nawet krócej niż płatność gotówką.

    A skimming staje się tak łatwy jak zatrzymanie się z odpwiednim odbiornikiem
    w drzwiach sklepu...

    --
    AlekO

  • 5. Data: 2003-09-03 11:13:39
    Od: "Zosia Samosia" <f...@s...com>

    > A skimming staje się tak łatwy jak zatrzymanie się z odpwiednim
    odbiornikiem
    > w drzwiach sklepu...

    Chyba jednak nie, bo ta karte trzeba zblizyc na okolo 2cm do czytnika.
    A poza tym zawsze mozesz nosic karte w "metalowym" etui.

  • 6. Data: 2003-09-03 11:31:25
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 3 Sep 2003 13:13:39 +0200, "Zosia Samosia" <f...@s...com>
    wrote:

    >Chyba jednak nie, bo ta karte trzeba zblizyc na okolo 2cm do czytnika.

    to mocno zależy od czytnika (od transpondera również). Troszkę to inna
    technologia, ale bramki w sklepach działają a na pewno "szparka" ma
    nieco więcej niż 2cm :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2003-09-03 14:52:59
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Użytkownik Zosia Samosia napisał:

    > odbiornikiem

    > Chyba jednak nie, bo ta karte trzeba zblizyc na okolo 2cm do czytnika.

    To tylko kwestia odpowiedniej anteny i wzmacniacza.

    > A poza tym zawsze mozesz nosic karte w "metalowym" etui.

    Ale jesli ma to byc karta wygodna w uzyciu (np. jako breloczek do
    kluczy) do 90% ludzi nie bedzie jej nosic w zadnym specjalnym futerale,
    a zlodziejowi wystarczy tylko 1% (byle spotkal tego jednego pocenta).
    BTW, ten pomysl z breloczkiem jakis chory jest - mam wyjmowac klucze
    zeby placic za Big Maca? Ja rozumiem ze tworcy wyszli z zalozenia ze
    liudzie kluczy pilnyja (zwykle) bardziej niz portfela, ale jednak
    wolalbym zostawic kolucze w spokoju gdy mam placic jakies grosze (bo
    glownie po to ma byc ta karta).

    Miko

  • 8. Data: 2003-09-04 21:08:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Zosia Samosia" <f...@s...com> writes:

    > odbiornikiem
    > >
    > Chyba jednak nie, bo ta karte trzeba zblizyc na okolo 2cm do czytnika.
    > A poza tym zawsze mozesz nosic karte w "metalowym" etui.

    Kwestia mocy wyjsciowej i czulosci.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 9. Data: 2003-09-05 12:22:55
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MiKo" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jesli ma to byc karta wygodna w uzyciu (np. jako breloczek do
    > kluczy)

    Hmmm. Karta jako breloczek. Próbuj kiedyś zagrać w pokera. Tasowanie będzie
    wygladało jak losowanie totolotka.

    Vizvary