  • 1. Data: 2002-03-22 05:39:19
    Temat: "Bezprowizyjna" karta Fortisa
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    Szeroko reklamowana bezprowizyjna karta Fortisa umożliwiająca jak szumnie
    głosiły reklamy bezprowizyjne wypłaty z bankomatów na całym świecie to
    niestety kicha.

    Nie dość, że wiekszość bankomatów w USA jej nie akceptuje (te same bankomaty
    akceptowaly wszystkie inne karty), są duzo wyższe kursy wymiany to jeszcze
    ZOSTAŁA POBRANA PROWIZJA od wypłaty w bankomacie w wysokości 1,50 dolara.

    No, zobaczymy jak załatwią reklamację.

    --
    Jan Werbiński +48 68 3630000 +48 606269777
    j...@p...pl

  • 2. Data: 2002-03-22 22:17:34
    Temat: Re: "Bezprowizyjna" karta Fortisa
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Jan Werbiński" <j...@h...com> wrote in message

> [...]
    > ZOSTAŁA POBRANA PROWIZJA od wypłaty w bankomacie w wysokości 1,50 dolara.

    Bankomaty w stanach czesto pobieraja prowizje. Jest to prowizja dla
    wlasciciela bankomatu,. a nie wystawcy karty. Bankomat lojalnie o tym
    ostrzega przed wyplata.

    > No, zobaczymy jak załatwią reklamację.

    Negatywnie. To nie fortis pobral ta prowizje.

    Rafal

  • 3. Data: 2002-03-22 22:39:20
    Od: Jaroslaw A. Sokol <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Mar 2002 06:39:19 +0100, "Jan Werbiński"
    <j...@h...com> wrote:

> [...]
    >ZOSTAŁA POBRANA PROWIZJA od wypłaty w bankomacie w wysokości 1,50 dolara.

    Bo w USA oprocz prowizji, ktora pobiera Twoj bank, czesto pobierana
    jest prowizja przez bankomat (Twoj bank otrzymuje kwote juz z ta
    prowizja)

    Pozdrawiam,
    Jarosław A. Sokół
    j...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2002-03-23 08:21:45
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

> [...]
    > ostrzega przed wyplata.

    > Negatywnie. To nie fortis pobral ta prowizje.

    Przecież ta karta jest reklamowana jako BEZPROWIZYJNE WYPLATY Z BANKOMATOW
    NA CALYM SWIECIE. Na tą reklamę dałem się nabrać. Zatem co mnie obchodzą
    prowizje właściciela bankomatu? Przecież KAŻDY bankomat ma prowizję dla
    właściciela tylko jest ona rozliczana inaczej. A bezprowizyjne wypłaty z
    kazdego bankomatu to jest bardzo konkretne i jasne okreslenie warunków
    umowy.

  • 5. Data: 2002-03-23 12:32:21
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    A czy tam nie napisali czasem małym druczkiem czegoś ? ;-))
    Grzegorz

  • 6. Data: 2002-03-23 12:50:09
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > A czy tam nie napisali czasem małym druczkiem czegoś ? ;-))

    Nie, nie napisali.
    Uzywana w Niemczech, Austrii i Czechach (oprocz Polski) i wszystko OK

  • 7. Data: 2002-03-23 15:34:55
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Sat, 23 Mar 2002 09:21:45 +0100, w
    <a7he0n$csl$1@news.tpi.pl>, "Jan Werbiński" <j...@h...com>
    napisał(-a):

    > Przecież ta karta jest reklamowana jako BEZPROWIZYJNE WYPLATY Z BANKOMATOW
    > NA CALYM SWIECIE. Na t? reklamę dałem się nabrać. Zatem co mnie obchodz?
    > prowizje wła?ciciela bankomatu?

    Przecież Fortis nie pobrał prowizji :). A chyba z dostawcą bankomatu
    umowy nie podpisywałeś? Trudno, by Fortis ręczył za osobę trzecią (nie
    ma czegoś takiego ogólnmego w umowie?).

  • 8. Data: 2002-03-23 15:59:02
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Przecież Fortis nie pobrał prowizji :). A chyba z dostawcą bankomatu
    > umowy nie podpisywałeś? Trudno, by Fortis ręczył za osobę trzecią (nie
    > ma czegoś takiego ogólnmego w umowie?).

    Krzyczalbym ze Fortis to potega, ale hlip hlip.. ;)

  • 9. Data: 2002-03-23 22:44:52
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Krzyczalbym ze Fortis to potega, ale hlip hlip.. ;)

    Potęga to może nie :-) Ale tutaj faktycznie trudno mieć pretensje...

    https://planet.fortisbanking.com.pl/cgi/wniosek/info
    /regulamin_ekonta.html
    https://planet.fortisbanking.com.pl/cgi/wniosek/info
    /reg_VisaElectron.html

    Ani w regulaminie prowadzenia rachunku, ani w regulaminie kart nie ma ani słowa
    o bezprowizyjnych wypłatach, ponieważ to wynika z aktualnej TOiP. W TOiP stoi
    jak wół, że bank nie obciąża prowizją za wypłatę gotówki - no i nie obciążył,
    więc IMHO wszystko gra.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 10. Data: 2002-03-24 01:32:50
    Od: "tp" <t...@d...net>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    stoi
    > jak wół, że bank nie obciąża prowizją za wypłatę gotówki - no i nie

    Od strony formalnej faktycznie wszystko gra.

    Ale w tzw. materialach =informacyjnych= Fortis wyraznie
    =informuje=, ze wyplaty beda bezprowizyjne. I nic nie wspomina,
    ze ma na mysli tylko swoja wlasna prowizje. I stad nic dziwnego,
    ze ludzie czuja sie oszukani. No bo nie dosc, ze placa prowizje
    ukryta w kursie przeliczania walut (OK, tu nie ma sie co sprzeczac
    - Fortis nie zobowiazywal sie do zapewnienia dobrego kursu),
    ale rowniez prowizje sensu stricto.

    Ale moze by zaczac scigac banki (a takze rozne inne firmy)
    za wprowadzanie klienta w blad podawaniem falszywych
    informacji w reklamie i tzw. materialach informacyjnych ?
    I zaczac wreszcie nazywac to otwarcie: =oszukiwaniem=
    klienta ?
    I podciagac pod stosowne paragrafy juz nie kodeksu cywilnego,
    ale kodeksu =karnego= ???
    Moze po pewnym czasie takich dzialan zaczeloby nam sie zyc
    troche lepiej ?

    Eh, wiem, marze...

    Pozdrowionka
    Tadeusz

    PS. Nie mam karty Fortisa - umiem liczyc.