  • 181. Data: 2008-03-19 01:13:55
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" frpki3$hpp$...@i...gazeta.pl

    > twój świat się na UK skończył, ale do tej pory nie potafiłeś podać co
    > takiego osobliwego jest w kartach z chipem, że nie da się ich sklonować.
    > Skoro jedne się da to dlaczego tych z kart kredytowych nie.

    A jak chcesz sklonować dobrą kartę chipową?
    Wyciąć z niej pamięć i odczytać na innym układzie? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 182. Data: 2008-03-19 01:25:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    f...@s...poczta.onet.pl writes:

    > Ale widzisz, to nie chodzi o to, co banki sobie wola wydawac, moga nawet
    > wcale nie wydawac. Rzecz jest w POSach i ATMach. Skoro ATMy chodza w sieci
    > Cirrus, a POSy w Maestro, to dlaczego akurat w Europie te sieci obsluguja
    > tylko jeden rachunek?

    Bo kartom jest bez roznicy.
    A poza tym jakby klienci zobaczyli wybor, to moze chcieliby z niego
    skorzystac, a pozniej miec taka karte, ktora na to pozwala. Lepiej nie
    ryzykowac :-)

    > I sadze, ze podobnie jest z kompatybilnoscia sieci - cos nie pasuje,
    > wiec nie ma,
    > ale jak powiedza CO, to sie okaze jak to mozna wydoic.

    Tyle ze to ta sama siec.

    > A jak masz z jednego, to co za roznica ile kawalkow plastiku?
    > Wciskasz guzik i
    > uzywasz INNEGO produktu, tak samo, jakbys wczytal inny pasek!

    Roznica jest wtedy, gdy te kawalki plastiku maja byc odmienne dla
    kazdego rachunku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 183. Data: 2008-03-19 01:29:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > Od lokalnej organizacji Visa/MasterCard.
    > Nie wymyśliłem tego.

    Nie wiem kto to wymyslil, ale CVV2 jest tylko dodatkowym
    zabezpieczeniem sprzedawcy, ktory moze z tego zrezygnowac bez zadnych
    lokalnych lub globalnych organizacji.

    W szczegolnosci CVV2 wolno uzywac tylko w okreslonych przypadkach,
    wiec logiczne jest, ze w pozostalych (np. jesli ktos ma terminal
    generujacy obciazenia takie jak w zelazku) nie da sie tego uzyc.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 184. Data: 2008-03-19 01:33:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Pod warunkiem, że bank sobie nie zapisał że reklamacji po odejściu od
    > kasy (czyli z pinem) nie uwzglednia się.
    > Jeśli tak to wolę bez pinu.

    To jest niestety problem, i to nie tylko w Polsce.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 185. Data: 2008-03-19 01:36:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" frpp0e$fi4$...@n...interia.pl

    > Wyrok też dzielimy? ;)

    Poniosło mnie... Nie będe swinią -- podzielę się z i Tobą. :)
    Ponieważ łupów więcej nie mogę Ci przyznać (niż 0%) mogę Ci oddać 100% wyroku. :)

    > Eh, dzięki za pamięć, ja tam sobie poradzę! Detal mnie nie kręci - już
    > raczej wynajmę ruskiego hackera, coby adminowi w banku odpowiedni "siłownik"
    > podstawił... :)

    W zasadzie można by wykonać takie urządzenie :) i postawić w zaprzyjaźnionym
    sklepie. :) Na dobrą sprawę można by dokonać całkowitej separacji galwanicznej ;)
    atrap i czytnika właściwego, tak aby ominąć wszelkie szyfrowania, autodestrukcje
    pootwarciowe itp. nieszczęścia. :)

    A później można by tymi kartami delikatnie płacić w różnych sklepach.
    Żaden klient nie załapie, że na 500 złotych jego jest jeszcze 5 złotych
    moich... Znaczy -- naszych, chciałem powiedzieć. :)

    Ale moim zdaniem należałoby zapłacić tantiemy bankom typu Lukas, :) bo
    przeca to te banki uznały, że klient nie wkurwi się w wyniku odnalezienia
    drobnych upływów ;) ze swojej karty. :)

    A... Jeszcze jedno... Najlepiej ustalmy z góry,żeby później nie dochodziło
    do wojen bratobójczych -- będziemy płacili od tego podatki, czy nie? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 186. Data: 2008-03-19 01:41:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > Nie spotkałem, nie słyszałem. Jaki bank/wydawca?

    Niejeden. Google chip and signature.

    > Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Chip_and_PIN) podaje, że od
    > 14.02.2006, jeżeli klient nie pamięta PINu, sprzedawca może uruchomić
    > procedurę "PIN bypass"

    To jest cos innego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 187. Data: 2008-03-19 01:43:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "witek" frpknk$hpp$...@i...gazeta.pl

    > To oddaj mi swoje karty. ;)

    Nie widzę problemu.
    I co z nimi zrobisz?
    Jeśli użyjesz je w sposób niezgodny z tym na co ci pozwoliłem bardzo
    szybko narobisz sobie kłopotów.

    > Raczej istotna w zderzeniu z PINem.

    Dlaczego.
    Przecież takiej karty dalej można używać w tradycyjny sposób czyli
    wklepać jej numer i datę ważności do czytnika ręcznie.

    Co najwyżej będziesz miał kłopoty z gotówką.

    > Ale przez te kilka dni jestem bez platyku. Na dłuższą metę -- męczy.
    Ty serio masz tylko jedną kartę? No to odważny jesteś.
    Jak kiedyś zostaniesz bez kasy w środku nocy to się może nauczysz, że
    minimum to dwie.

  • 188. Data: 2008-03-19 01:44:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "witek" frpjiu$hpp$...@i...gazeta.pl

    > Bezprzewodówkę widziałem raz na stacji benzynowej Statoil.
    > Podano mi ją, a później podano zwykłą klawiaturę i przeciągnęli
    > kartą raz jeszcze -- po zwykłym czytniku. Pewnie coś kombinowali. ;)
    >
    > Ale ta bezprzewodówka wyglądała bardzo profesjonalnie. ;)
    > Powiedziano mi, że łączy się z bankiem :) za pomocą GSM.
    > Pewnie ściemniali! Pewnie dybali na mój PIN!!! ;)
    > A ja niczego nawet nie podejrzewałem... ;)

    na pewno.
    w ogóle karty się nigdy nie powinno używać.
    To służy do szpanowania, kto ma bardziej kolorową.

  • 189. Data: 2008-03-19 01:44:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    writes:

    > A ta tłoczka w jakim standardzie?

    Takim samym jak zrodlo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 190. Data: 2008-03-19 01:47:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:frpki3$hpp$6@inews.gazeta.pl...

    > Współczesnych kart SIM też się nie da sklonować. Po prostu nie ma
    > sposobu zmuszenia karty, żeby przekazała wszystkie dane, jakie w sobie
    > zawiera. No jakoś po prostu na razie się nie da, skarbie.
    >
    > Szczegółów poszukaj na google. Ja wiem dużo mniej niż google.

    No już blisko jesteś.
    A dlaczego się nie da?
    A co w nich takiego jest innego niż w "starych" kartach które dało się
    sklonować.