  • 51. Data: 2005-03-14 21:32:47
    Temat: Re: Bezgotówkowa operacja KK potraktowana jako gotówkowa
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.1c98fce3af27be72989f2e@news.task.gda.pl...

    > To pomysl teraz kiedy powinni o tym poinformowac, a kiedy czytasz to co
    > masz na slipie. Czy czujesz intencje naszego "przedpiszcy" ?

    Oni mogą nie przyjąć źle podpisanego "slipa" - Ty możesz nie podpisać slipa
    jeśli dane na nim Ci nie pasują.
    Usługa stara jak świat, tylko trochę droga, czasami nawet droższa niż
    wypłata z obcego bankomatu :)

    Tomasz

  • 52. Data: 2005-03-14 21:36:01
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:d0mslt$lp$1@news.elsat.net.pl...

    > Dlatego pisałem, że nie jestem pewien... tak mi się wydaje... I w sumie
    > mogę mieć rację, że tak mi się po prostu wydaje. ;-)
    >
    > Inną kwestią jest, że chyba można w promilach liczyć ilośc przypadków,
    > kiedy kasjer poda klientowi slip do obejrzenia przed zapinowaniem... i
    > trudno się jemu dziwić, skoro kwotę klient ma na pin-padzie... a tak, to
    > klient może pomyśleć, że ma sobie kwitek wziąć, zwinie go i może nie
    > oddać. :-)

    Dzieje się tak ponieważ 99,9 % operacji w POS to transakcje bezgotówkowe.
    Natomiast pracownicy agencji doskonale wiedza co robią ... i wpuszczają
    klientów w maliny ..... oni prowizji nie biorą :) robi za nich to właściciel
    karty czyli Bank wydawca.

    Tomasz

  • 53. Data: 2005-03-14 21:37:28
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    To jest to podstawa reklamacji - jeśli operacja będzie gotówkowa :) Na pewno
    Ci ja uwzględnią.

    Tomasz

  • 54. Data: 2005-03-14 21:39:54
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    > Ta .... chodzisz godzine po sklepie i zbierasz wszystko do kosza, a
    > potem w kasie stwierdzasz ze nie chce ci sie placic i zostawiasz to
    > wszystko ?

    Raz nawet byłem do tego zmuszony ... bo mieli awarię połączenia i nie
    obsługiwali kart :( Nic wielkiego :)

    Tomasz

  • 55. Data: 2005-03-14 21:41:30
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    > kasyna są rozliczane jak gotówka, ale w np. w Citi dzownisz i księgują to
    > jako bezgotówkowe wycofując wszystkie prowizje/odsetki.
    > Poza tym opłaty rachunków w terminalach

    Jest jeszcze cos takiego jak operacja quasi cash - odpowiednia właśnie dla
    kasyn

    Tomasz

  • 56. Data: 2005-03-14 22:44:20
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Tomasz napisał(a):

    > Natomiast pracownicy agencji doskonale wiedza co robią ... i wpuszczają
    > klientów w maliny ..... oni prowizji nie biorą :) robi za nich to właściciel
    > karty czyli Bank wydawca.

    Dlaczego w maliny? Chcesz dokonać tymi środkami wpłaty GOTÓWKOWEJ, więc
    potrzebujesz GOTÓWKI... jak dla mnie to stosunkowo proste...

    Jeżeli kasjer rozbiłby czynność na dwa etapy - wypłaciłby gotówkę a po
    sekundzie poprosił o TYLE SAMO w gotówce - byłoby jeszcze więcej głosów
    niezadowolenia, czy on nie ma co robić i za co mu płacą...

  • 57. Data: 2005-03-15 08:04:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Dlaczego w maliny? Chcesz dokonać tymi środkami wpłaty GOTÓWKOWEJ,
    > więc potrzebujesz GOTÓWKI... jak dla mnie to stosunkowo proste...

    I co - przelew zlecany w bankowym okienku to tez jest wyplata+wplata
    gotowki? Jednak nie, prawda? Nie mozna(*) wymagac od klientow, zeby
    wszystkie takie niuanse odrozniali - zwlaszcza, ze, jak rozumiem,
    istnieja karty kredytowe, z ktorych mozna zrobic jakis przelew i nie
    zawsze jest on obciazony prowizja od wyplaty gotowkowej...

    MJ
    (*) Znaczy mozna, ale nieelegancko to jest...

  • 58. Data: 2005-03-15 08:31:31
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > I co - przelew zlecany w bankowym okienku to tez jest wyplata+wplata
    > gotowki?

    Nie. Przelew to przelew, obrót bezgotówkowy z definicji.
    Za to aby dokonać wpłaty GOTÓWKOWEJ trzeba mieć GOTÓWKĘ.

    > Jednak nie, prawda?

    Masz rację - nie. Ale ja jakoś nie rozumiem jaki to ma związek z
    tematem. Za przelew nie możesz zapłacić kartą płatniczą. Za wpłatę
    gotówkową - tak.

    > Nie mozna(*) wymagac od klientow, zeby
    > wszystkie takie niuanse odrozniali

    Moim zdaniem jeżeli transakcja ma być transakcją gotówkową, to w danym
    punkcie powinna być widoczna informacja na ten temat.

    Ale i tak wiele osób nie zwróciłoby uwagi/nie posłuchało pani
    kasjerki/whatever i by było że "bank złodziej"...

    A gdyby kasjer - jak już pisałem - najpierw wypłacił X PLN a po
    sekundzie poprosił o te same X PLN - to byłoby doiero oburzenie, że to
    bez sensu, nieprzyjazne, niepotrzebne i na pewno chcą oszukać...

    Jakie proponujesz wyjście z sytuacji?

    > - zwlaszcza, ze, jak rozumiem,
    > istnieja karty kredytowe, z ktorych mozna zrobic jakis przelew i nie
    > zawsze jest on obciazony prowizja od wyplaty gotowkowej...

    E tam, to usługi dodane, które raz są takie, raz inne, a czasem jeszcze
    inne. Nie są jakby "integralną częścią karty kredytowej". :-)

  • 59. Data: 2005-03-15 09:19:36
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Moim zdaniem jeżeli transakcja ma być transakcją gotówkową, to w danym
    > punkcie powinna być widoczna informacja na ten temat.

    To jest zdanie, którego brakowało w całej tej dyskusji.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 60. Data: 2005-03-19 17:40:40
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:d15444$b5o$1@news.elsat.net.pl...

> [...]
    > sekundzie poprosił o TYLE SAMO w gotówce - byłoby jeszcze więcej głosów
    > niezadowolenia, czy on nie ma co robić i za co mu płacą...

    Chciałbym dokonać PŁATNOŚCI za rachunki KARTĄ.
    Na takie pytanie odpowiedź jest OK. Poproszę o kartę.

    Nie słyszałem słowa wyjaśnienia o dodatkowej prowizji. Przecież to ten
    niedobry bank co wydał kartę naliczył opłatę.

    Tomasz
    <NOTO>