  • 11. Data: 2012-04-12 15:43:57
    Temat: Re: Belka kontratakuje :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Apr 2012, XYZ wrote:

> [...]

    Ustalmy: mowa o przypadku, kiedy *jest* przychód, w wysokosci
    1 grosza, przypadajacy na 3 osoby, czy tak?
    No to muszę Cię poprzeć...

    > Drugi cytat to nie jest fragment ustawy. Poproś ich o podstawę prawną
    > powyższego działania.

    Ale jak najbardziej jest. Tyle, że ustawy wskazanej w 1. ustawie:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html
    +++
    Art. 8.
    1. Przychody z udziału w spółce niebędšcej osobš prawnš, ze
    wspólnej własnoœci, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego
    posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majštkowych
    u każdego podatnika okreœla się proporcjonalnie do jego prawa
    do udziału w zysku[...]
    ---

    Uprzedzam: dalsza, wycięta częsc przepisu, zawiera warunek:
    "oraz [...] łšczy się z pozostałymi przychodami ze Ÿródeł,
    z których dochód podlega opodatkowaniu według skali"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    i *tylko* tamta (wycięta) częsc dotyczy przychodów
    które sumuje się rocznej deklaracji podatkowej.
    Częsc pozostawiona dotyczy wszelkich przychodów o "udziałowej" formie.
    No i ustawa nakazuje oddzielnie policzyc przychód i koszty, a dopiero
    pózniej okreslac dochód (co w tym przypadku jest bez znaczenia, jako
    że de facto podatek jest przychodowy a nie dochodowy, ale wyklucza
    rozważania co do kolejnosci operacji matematycznych).

    Mamy więc przychód w wysokosci 1/3 grosza :(

    > Ale to PKO twierdzi, że przychód ma być przeliczalny osobno na każdego
    > współwłaściciela, tego nie ma w ustawie; a przynajmniej nie bezpośrednio.

    Zarzucam "syndrom trawniczka", ale nie wykluczam wersji iż podważasz
    to co zacytowałem :)
    Przecież gdzie jak gdzie, ale w ustawie o podatku dochodowym,
    na podstawie której pobiera się ten podatek, to chyba jest
    (jednak) "bezposrednio"?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-04-22 22:10:21
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik ls napisał:

    > Tragicznie jest na Mocnych Polbanku: odsetki 1gr, podatek 1gr, czyli
    > 100%.
    Na każdych tak jest - zgodnie z regułami podatek od 1 gr odsetek to
    zawsze 1 gr. Ale niestety inaczej się nie da - pieniądze są nieciągłe, a
    od najmniejszej jednostki pieniężnej używanej do rozliczeń można
    zapłacić podatek w wysokości albo 0 jednostek - 0% albo jednej jednostki
    - 100%. Gdyby od 1 grosza nic się nie płaciło, mielibyśmy zaraz wysyp
    lokat, kont czy czegoś tak jeszcze z jednogroszowymi odsetkami ;-).

    Przemek