  • 11. Data: 2023-06-17 20:00:06
    Temat: Re: Bankster domaga się zwrotu kapitału ale + inflacja
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 19:42:44 UTC+2 m4rkiz napisał(a):
> [...]

    > "Wartość kredytu w CHF zaciągniętego w 2008 roku przez naszego Klienta to 300
    000,00 zł.
    > Przed złożeniem pozwu do sądu wartość zadłużenia wynosiła 374 837, 23 zł, a
    miesięczna
    > rata naszego Klienta równała się 1978,96 zł. Jak zmieniło się zadłużenie po
    wygranej
    > sprawie sądowej? Po odfrankowieniu wartość kredytu zmalała do 182 527,61 zł"
    >
    > żeby tego nie robić, to trzeba dosłownie "srać pieniędzmi"
    > pismacy mówią o róznicy rzędu kilkanaście tysięcy za samo odfrankowienie

    Są gdzieś szczegóły tego "odfrankowania"?
    Bo kredyt na 374k z ratą 2k - trudno ocenić, nie wiedząc, ile pozostało lat spłaty -
    ale na pewno nie będzie więcej niż 6,4% - a pewnie dużo mniej.
    Czy to "odfrankowane" 182k dalej na ten sam %?
    Czy na złotówkowy, np. 10%?
    Bo tu same odsetki 1500zł miesięcznie.
    Czemu nie podali nowej wysokości raty?

    Ciekawe jaki klient przegrał?

  • 12. Data: 2023-06-17 20:00:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 17 czerwca 2023 o 19:42:44 UTC+2 m4rkiz napisał(a):
    > bierzesz pełnomocnika i to w zasadzie koniec zaangażowania w sprawę

    Aha, a ile bierze pełnomocnik?

  • 13. Data: 2023-06-17 20:15:09
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Aha, a ile bierze pełnomocnik?

    Nie wiem, sam nie miałem takiego kredytu, teściu jest w trakcie, wujek już skończył,
    nie
    chwali się, ale auto zmienił zaraz po wygranej. Żaden z nich nie skarżył się na
    uciążliwość...

    Nie wiem jakie są kolejki do 'prawników' ale biorąc pod uwagę nasycenie rynku
    kancelariami
    'specjalizującymi' się w tych sprawach, może można zapłacić coś z góry a resztę
    dogadać na
    % od wygranej - powinni na to iść, zwłaszcza jeżeli skuteczność faktycznie wynosi
    98%.

  • 14. Data: 2023-06-19 14:16:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Jun 2023 21:17:31 +0200, Piotr Gałka wrote:
    > Nie rozumiem, że ludziom chce się życie marnować na walkę w sądzie z
    > bankiem.

    Tu o grube pieniądze chodzi. Mozna by powiedziec, ze o dorobek życia.

    > No chyba, że kwoty kredytów, które brali są z gatunku 'nie mieszczących
    > mi się w głowie'.

    W chwili brania sie miesciły. A np rok pózniej juz nie.

    > W umowach frankowych nie podobało mi się tylko to, że spłata jest po
    > kursie dnia ustalanym sobie jednostronnie przez bank.

    No i widzisz - jakby bank nie był pazerny, to byś mógl spłacać w
    walucie, a teraz nie byłoby podstawy do skarżenia umowy.

    Poczekamy, zobaczymy - podobno Millenium tak pozwalał, ale czy teraz
    wygra w sądach? Ale ponoc przejął tez jakies kredyty z innymi bankami.

    > Jak wprowadzili odgórnie nakaz przyjmowania wpłat w walucie to z mojego
    > punktu widzenia umowy frankowe stały się już całkiem sprawiedliwe

    Tak, ale kazdy pretekst jest dobry, aby zarobić :-)

    Poza tym jedne banki mogły sie z tym pogodzić, a inne zaproponować
    klientowi aneks do umowy, zgodnie z nowym przepisem ... i to sie może
    liczyc jako dobrowolnie zawarta umowa :-)

    Tak czy inaczej - kredyt wziąłeś o ile pamietam złotówkowy, rata potem
    zmalała, to nie zrozumiesz tych, którym rata nagle wzrosła dwukrotnie.
    I zaczyna brakowac w portfelu.

    Nawiasem mówiąc - kredyt PLN wziety powiedzmy 2-3 lata temu ... tez mu
    rata podskoczyła dwukrotnie. Tylko widac wybory blisko, to PiS
    wymyslił "wakacje kredytowe".
    Kosztem banków. i tych, co mają jakies oszczednosci.

    J.

  • 15. Data: 2023-06-19 14:21:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Jun 2023 21:53:04 +0200, _Master_ wrote:

    > Ja już dawno pisałem że czekam na propozycję ugody a grę chodzi mniej
    > niż 100 tysi. ;-)

    No to moze musisz sie upomniec ... bo oni czekają, az splacisz kredyt
    całkowicie :-)

    > I to już wystarczający powód żeby taką umowę wyrzucić do kosza.
    > Lub... wsadzić za kraty kogoś kto taką umowę napisał ;-)

    A kogos, kto podpisał?

    No bo wiesz ... banki od zawsze mialy drobny spread, a musiały też
    wymieniac po kursie rynkowym, wiec niby nie było w tym nic dziwnego.

    Az frank poszybował, i niektóre banki same na siebie dodatkowe
    argumenty skierowały ...

    J.

  • 16. Data: 2023-06-19 15:52:52
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-06-19 o 14:16, J.F pisze:
    > Tak czy inaczej - kredyt wziąłeś o ile pamietam złotówkowy, rata potem
    > zmalała, to nie zrozumiesz tych, którym rata nagle wzrosła dwukrotnie.
    > I zaczyna brakowac w portfelu.

    Przez wiele lat ciągle mi brakowało w portfelu więc mniej więcej to
    rozumiem.
    Przeżyłem sytuację: zostało nam 8 zł i 5 dni do pierwszego (wtedy
    jeszcze nie mieliśmy KK). Decyzja - kupujemy tylko chleb i jemy z miodem
    (z piwnicy).
    Opieka nad sparaliżowaną osobą (w naszym przypadku 20 lat) w Polsce to
    była (i jest) droga przez mękę.

    Od zawsze uważam, że wzrost inflacji/odsetek do 10% nie powinien
    skutkować podwyższeniem rat o 100% a tylko o 10% (z jednoczesnym
    rośnięciem kapitału do spłacenia w tym samym tempie).

    Tylko, że jak tak byłyby robione wszystkie kredyty to wpływ RPP na
    'cenę' pieniądza byłby chyba znikomy więc byłoby o jedno narzędzie mniej
    do walki z inflacją.

> [...]
    > wymyslił "wakacje kredytowe".
    > Kosztem banków. i tych, co mają jakies oszczednosci.

    Tragiczne jest to, że teraz przyjdą (mam nadzieję) inni i jak się
    wszystko w końcu rypnie (np. banki nie będą miały kasy na finansowanie
    gospodarki) to będzie na nich. Ludzie (w swojej większości) mają chyba
    wielki problem z ogarnięciem ciągu przyczynowo skutkowego o stałej
    czasowej większej niż kilka dni.
    P.G.

  • 17. Data: 2023-06-19 15:56:47
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-19 o 14:21, J.F pisze:

    > No to moze musisz sie upomniec ... bo oni czekają, az splacisz kredyt
    > całkowicie :-)

    Chyba nie rozumiesz. Czekanie może być na moją korzyść a spłacenie
    kredytu nic tu nie zmienia.
    Grzecznie się upominałem jak miałem styczność z miłymi paniami
    Zaprzeczały że nie ma takiej możliwości.

    Zobaczymy po tym wyroku ;-)

    > A kogos, kto podpisał?

    I tu wkracza zdrowy rozsądek. bank złamał prawo proponując taką umowę a
    Klient nie złamał prawa podpisując.
    a nawet unijne przepisy.
    Jest silniejsza strona umowy i to ona zaproponowała taki kształt.

    Nic nie poradzisz. Głupie to ale konsument jest chroniony.

> [...]
    > wymieniac po kursie rynkowym, wiec niby nie było w tym nic dziwnego.
    >
    > Az frank poszybował, i niektóre banki same na siebie dodatkowe

    Szybowanie nie ma tu nic do rzeczy. Poruszamy się w materii prawnej.
    bank może sobie ustalać "marżę" jaką chce. Jak znajdzie klienta...
    Pod nazwą kredytu hipotecznego sprzedawano narzędzie spekulacyjne w
    którym kapitał do spłaty zależy od decyzji banku.

  • 18. Data: 2023-06-19 16:11:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 15:56:47 +0200, _Master_ wrote:

    > Chyba nie rozumiesz. Czekanie może być na moją korzyść a spłacenie
    > kredytu nic tu nie zmienia.

    Kiedys sie przedawni. Albo inflacja zeżre ...

    > Grzecznie się upominałem jak miałem styczność z miłymi paniami
    > Zaprzeczały że nie ma takiej możliwości.

    Wtedy moze nie było.
    Teraz może juz jest, ale niekoniecznie bank chce ci zaproponować :-)

> [...]
    > Jest silniejsza strona umowy i to ona zaproponowała taki kształt.
    >
    > Nic nie poradzisz. Głupie to ale konsument jest chroniony.

    Niby nie ma, ale póki nie poszybował, to klienci byli zadowoleni :-)
    Jak poszybował, to sie np pojawiła pozycja "kurs dla spłaty kredytów",
    czym bank potwierdził swoją monopolistyczną pozycję :-)

    I o ile kojarzę, to typowo ten kurs był gorszym z pary
    dewizy/pieniądze ... a jak było wczesniej ?

    > Poruszamy się w materii prawnej.
    > bank może sobie ustalać "marżę" jaką chce. Jak znajdzie klienta...

    No właśnie.
    A tu chyba czasem występowała zmiana juz w trakcie trwania kredytu ...

    > Pod nazwą kredytu hipotecznego sprzedawano narzędzie spekulacyjne w
    > którym kapitał do spłaty zależy od decyzji banku.

    Nie mówię nie, ale też nie zawsze ...

    J.

  • 19. Data: 2023-06-19 16:17:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 15:52:52 +0200, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > (z piwnicy).
    > Opieka nad sparaliżowaną osobą (w naszym przypadku 20 lat) w Polsce to

    Gorzej zrozumiec kogos, komu nie brakowało, a nagle brakuje, bo rata
    wzrosła dwukrotnie.

    > Od zawsze uważam, że wzrost inflacji/odsetek do 10% nie powinien
    > skutkować podwyższeniem rat o 100% a tylko o 10% (z jednoczesnym
    > rośnięciem kapitału do spłacenia w tym samym tempie).

    Owszem, byłoby to jakies rozwiązanie, ale wymaga innej umowy.
    I zaraz by sie okazało, ze to narusza prawa konsumenta :-)

    Dokładniej rzecz biorąc, to to sie nazywało "kredyt Alicja" w PKOBP.
    Po paru latach klienci poszli do sądów, bo sie przestało opłacać :-)

    > Tylko, że jak tak byłyby robione wszystkie kredyty to wpływ RPP na
    > 'cenę' pieniądza byłby chyba znikomy więc byłoby o jedno narzędzie mniej
    > do walki z inflacją.

    Chyba niekoniecznie.

    J.

  • 20. Data: 2023-06-19 19:17:59
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-06-19 o 14:16, J.F pisze:
    > Poczekamy, zobaczymy - podobno Millenium tak pozwalał, ale czy teraz
    > wygra w sądach?

    Chwila. Sugerujesz że brak wpłacania we frankach to cały problem banków?
    Chodzi o coś więcej. Klient miał spłacać kapitał w wielkości bliżej
    nieokreślonej którą ustalał bank.

    Tu cały czas chodzi o złamanie prawa a nie o formalność płacenia w
    złotówkach kiedy się wzięło we frankach WRÓĆ też złotówkach. To jeszcze
    gorzej.