  • 1. Data: 2006-06-08 10:30:15
    Temat: Bankomaty w Chinach
    Od: Maja <s...@f...invalid>

    Witam,
    w sierpniu wybieram się do Chin na kilka tygodni. Nie chciałabym targać tam
    zbyt wiele gotówki. Zakładam, że są tam bankomaty :). W związku z tym mam
    pytanie, jak najniższym kosztem można podjąć gotówkę z bankomatu w Chinach
    z konta założonego w Polsce? Które konto ma najniższe opłaty za taką
    czynność? Może w Chinach ma oddział (i sieć bankomatów) jakiś duży
    mieżdunarodnyj bank, który i w Polsce ma oddziały, co oznaczałoby
    zerowe/znikome opłaty za wypłatę gotówki z konta tego banku? (czy już
    uprzedzałam, że zupełnie się nie znam na bankowości? :))
    Proszę o rady. TIA,
    Majka

  • 2. Data: 2006-06-08 11:48:36
    Temat: Re: Bankomaty w Chinach
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    http://deutsche-bank.map24.com/cc/?lang=en&

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 3. Data: 2006-06-08 12:15:52
    Od: "Grzes" <p...@S...pl>

    Użytkownik "Maja" <s...@f...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > zerowe/znikome opłaty za wypłatę gotówki z konta tego banku? (czy już
    > uprzedzałam, że zupełnie się nie znam na bankowości? :))

    chyba citi nie pobiera za wypłatę s woich bankomatach za granicą,
    przynajmniej kiedyś tak było.
    A jeśli masz <30 lat to polecam konto w bzwbk, promocyjnie bezpłatne wypłaty
    z bankomatów za granica przez całe lato, chyba do końca wrzesnia, ale to bys
    musiał sprawdzić.

  • 4. Data: 2006-06-08 15:15:34
    Od: "Marcin" <m...@y...cn>

> [...]
    > tam
    > zbyt wiele gotówki. Zakładam, że są tam bankomaty :).

    Jest mnóstwo bankomatów lokalnych banków.
    Nic z nich nie weźmiesz na polską kartę, jeśli to nie jest bankomat Bank of
    China.
    O kosztach decyduje bank wydawca karty.
    Gotówką inna niż Yuan też miernie się przydaje. Dolary, Euro, Funty
    wymienisz w oddziałach Bank of China długo czekając.
    Zawsze możesz zaryzykować "korzystną" przewałkę w innych miejscach.
    Nie płacz potem, ze cię okradli.
    Skoro stać cię na podróż do Chin musi cię być stać na operacje finansowe.

  • 5. Data: 2006-06-08 15:16:31
    Od: "Sinus" <d...@g...pl>

    Maja <s...@f...invalid> napisał(a):
    > Witam,
    > w sierpniu wybieram się do Chin na kilka tygodni. Nie chciałabym targać
    tam
    > zbyt wiele gotówki. Zakładam, że są tam bankomaty :).

    Są, nawet sporo ich jest. Nie będzie problemu nawet z VE i Maestro.
    Jeśli chcesz zaoszczędzić na opłatach za przewalutowanie i prowizjach, kup w
    Polsce czeki podróżne American Express w USD, tam w Bank of China bez
    problemu wymienisz na juany.

    Pozdro,
    Sinus

  • 6. Data: 2006-06-08 15:20:01
    Od: "Sinus" <d...@g...pl>

    Marcin <m...@y...cn> napisał(a):
    > Jest mnóstwo bankomatów lokalnych banków.
    > Nic z nich nie weźmiesz na polską kartę, jeśli to nie jest bankomat Bank
    of China.

    A właśnie w bankomatach Bank of China nigdy moje karty nie działały (VE
    mBank i VC BzWBK). Jedynie w jakimś tam Industrial Bank i innych.

    Sinus

  • 7. Data: 2006-06-08 20:51:08
    Od: "wojtunio" <w...@r...pl>

    Maja napisał(a):
> [...]
    > zerowe/znikome opłaty za wypłatę gotówki z konta tego banku? (czy już
    > uprzedzałam, że zupełnie się nie znam na bankowości? :))

    Wyplata z bankomatu 1 zl :

    http://lukas.pl/oferta_konta_podrozne.asp

    pzdr.

    Wojtek