  • 51. Data: 2004-07-27 08:06:48
    Temat: Re: Banknoty 200 zł. Problem...
    Od: Tomasz Kałużny <t...@Q...klub.chip.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <t...@Q...klub.chip.pl>
    napisał w wiadomości news:cdt7kt$qov$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie znalazlem nic na ten temat w guglach...

    ................ciach............

    Przed chwila zadzwonilem do Wojewodzkiego Inspektoratu Inspekcji
    Handlowej w ktorym, po kilku przelaczeniach, dowiedzialem sie, ze nie
    ma podstaw prawnych ktore rozwiazywalyby jednoznacznie moj problem.
    Wiec niestety pozostaje mi dalej zyc z tym ciezko zbywalnym srodkiem
    platniczym...

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 52. Data: 2004-07-27 08:25:13
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > szanowac jako klienta. Pewnie powiecie, abym zmienil sklep, ale nie
    > usmiecha mi sie jezdzic kawal drogi do innych sklepow. A moze znacie
    > jakies wytlumaczenie tego faktu, ze nie chca takich banknotow?

    Boja sie falszywek, albo nie chca sie wyzbywac drobnych z kasy.
    Ja w sumie mialbym sposob na takiego klienta ;-) Otoz wyplacalbym mu
    reszte w monetach zlotowkowych. Trzymalbym je specjalnie dla niego ...

    ;-)

  • 53. Data: 2004-08-17 17:46:43
    Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl>

    "Miernik" <m...@c...pl> wrote in message
    > Ja nie widzę żadnego powodu dlaczego prawo miałby zmuszać sprzedawcę
    > do wydawania reszty z tego co klient przyniesie.

    Takie prawo na pewno istnieje i na pewno sprzedawca ma obowiazek miec drobne
    (jego sprawa jak to zalatwi). Gdyby sie uprzec to nie moze Ci powiedziec
    "prosze pojsc rozmienic" tylko ma wydac reszte...
    Nie wiem w jakim przepisie prawnym jest to powiedziane, ale na pewno jest
    (kiedys o tym nawet w gazecie pisali).

    Natomiast jesli chodzi o obowiazek przyjmowania pieniedzy, to sklep ma
    obowiazek przyjmowac wszystkie pieniadze, ktore sa obiegowymi srodkami
    platniczymi w Polsce. Kiedys sie bawilam i "placilam" ozdobnymi monetami - w
    wiekszosci sklepow nie chcieli przyjmowac choc mieli taki obowiazek.

    Sytuacja w ktorej sprzedawca moglby ustalac jakie banknoty przyjmuje bylaby
    absurdalna: wyobraz sobie, ze ten przyjmuje tylko 10 zl, tamten tylko 100,
    inny tylko 50, a jeszcze inny tylko monety....
    Wydaje mi sie, ze jesli sklep nie chce przyjac opieniedzy to mozna
    zawiadomic Inspekcje Handlowa.

    Pozdrawiam,
    Joanna