  • 11. Data: 2015-06-29 09:32:56
    Temat: Re: Banki będą przejmować nasze oszczędności?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Jun 2015 21:56:38 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    > Wyjątkowo akurat FAKTowi udało się rzetelnie napisać, tylko przedmówca
    > nie zrozumiał. Chodzi o to, że w Polsce i iluś tam krajach nie ma
    > przepisu, który dawałby podstawy, do takiego jak na Cyprze działania.

    Oprocz przepisu, jest jeszcze rzeczywistosc - z pustego i Salomon nie
    naleje.
    W sytuacji bankructwa banku na wolnym rynku i normalnych zasadach
    przyszedlby syndyk i wyplacal sprawiedliwie - trudno powiedziec ile i
    kiedy, ale na pewno nie wszystko ...

    > Gdyby był problem z finansami, to trzeba by było na szybkiego ustawę
    > uchwalać, a zanim by ją uchwalono, to zrobiłaby się panika na rynku i
    > wówczas cały system bankowy by się wywrócił na pewno - nawet bez
    > wprowadzania podatku.

    No, te 6.75% to niewiele, wolalbym 93% moich pieniedzy z powrotem niz
    nic :-)

    Teraz tylko pytanie jak to sie ma do BFG i co dokladnie dyrektywa
    nakazuje - nie bedzie juz bankructw bankow, bo sie poratuja pieniedzmi
    klientow ?
    A przeciez klienci zaraz sie wyprowadza z takiego banku i on za moment
    padnie kompletnie :-)

    J.

  • 12. Data: 2015-06-29 09:40:43
    Od: " 666" <...@...6>

    Literówka, oczywiście 1 stycznia 2016 roku, choć zakusy były już wcześniej.
    I nikt nie grzmi, przecież dla narodu ważniejsze, co jedna baba drugiej babie i gdzie
    wkłada.

    -----

  • 13. Data: 2015-06-29 09:44:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-29 o 09:25, 666 pisze:
    > Mało kto zdaje sobie sprawę z nacjonalizacji majątku, jaka ma nastąpić w
    > Posce 1 stycznia 2015 roku:
    > Mienie każdej spółki (i spółdzielni) nieprzerejestrowanej z RHB do KRS
    > stanie się mieniem Skarbu Państwa.
    > A to się prywaciarze ździwią...

    Nie zdziwią się, bo już dawno porzucili to mienie. A właściwie "mienie"
    - spółki w starym rejestrze to porzucone zbankrutowane śpiochy. Nikt,
    kto rzeczywiście prowadzi działalność w formie spółki, nie prowadzi jej
    w RHB.

    Po prostu w końcu trzeba ten rejestr skasować i jakieś rozwiązanie na
    ten "majątek" trzeba znaleźć.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-06-29 09:50:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Jun 2015 02:57:17 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "Netx" 55904183$0$27507$6...@n...neostrada.pl
    c-nasza-oszczednosci,artykuly,553543.html
    > W samą porę uratowano padające SKOKi.
    > Pozostaje pytania:
    > -- W co teraz lokować?

    Przeciez nie masz co lokowac :-)

    > -- Co wówczas, gdy Polacy już teraz wycofają
    > forsę z banków, aby ją ulokować poza Polską?

    Wtedy rzad przy pierszym bankructwie zagranicznego banku z satysfakcja
    oglosi, ze trzeba bylo patrzec gdzie sie lokuje i lepszy polski bank,
    pod polska kontrola :-)

    > -- Co wówczas, gdy wszyscy rzucą się na złoto albo na nieruchomości?

    Ceny nieruchomosci wzrosna, a wynajmu spadna.
    I bezrobocie spadnie, ale chwilowo, a potem kryzys jak p** ....

    > IMO JKM coraz bliżej racji -- Polakom UE wyjdzie bokiem...

    Ale co tu w zasadzie UE ma do rzeczy ? Bankructwa bankow sie zdarzaly
    ciagle.

    Jak rozumiem problem Cypru i Islandii to panstwowe gwarancje dla
    bankow ... i banki otwarte dla cudzoziemcow.

    A UE tutaj sie zabezpiecza na przyszlosc, wiec i nas troche
    zabezpiecza.

    J.

  • 15. Data: 2015-06-29 10:57:40
    Od: " 666" <...@...6>

    Niekoniecznie zbankrutowane.
    Wspólnicy mogli np. wnieść aport, i co, teraz ten aport (a to różne rzeczy mogą być,
    pewnie i niejedna nieruchomość się trafi albo
    podobne prawo o całkiem całkiem wartości) ma stać się mieniem Skarbu Państwa?
    Najbezczelniejsza w świecie nacjonalizacja.
    KH, a obecnie KSH nie zawierają żadnej łatwej (i taniej) ścieżki dla likwidacji
    takiej uśpionej spółki.
    Co więcej, opłaty rosną i rosną (przykładowo za wniosek o ustanowienie kuratora
    rejestrowego dla spółki z bodajże 30 zł przed sądem
    rodzinnym do 400 zł przed sądem rejestrowym).

    No to teraz będzie można z nowego paragrafu wsadzić do pierdla niepokornego, co
    kiedyś aportem wniósł XT, przyjdzie kontrol i
    wyrówna...
    Masz jeszcze ten XT w piwnicy, prawda? ;-)

    Podaj inteligentny rzeczowy argument (nie z bajki "profesora" Bugaja), dla którego
    ten majątek nie przypada wspólnikom.

    -----

  • 16. Data: 2015-06-29 11:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 666 ...@...6 ...

    > Literówka, oczywiście 1 stycznia 2016 roku, choć zakusy były już
    > wcześniej. I nikt nie grzmi, przecież dla narodu ważniejsze, co jedna
    > baba drugiej babie i gdzie wkłada.

    Dałbys rade pisac zgodnie z netykieta?

  • 17. Data: 2015-06-29 23:52:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 198k0e75gv74p$.17mp35mzs5t2o$....@4...net

    > Przeciez nie masz co lokowac :-)

    Na razie mam. Dyrektywa jeszcze nie zebrała żniwa.

    > Wtedy rzad przy pierszym bankructwie zagranicznego banku z satysfakcja
    > oglosi, ze trzeba bylo patrzec gdzie sie lokuje i lepszy polski bank,
    > pod polska kontrola :-)

    Ale co wcześniej?

    > Ceny nieruchomosci wzrosna, a wynajmu spadna.

    Nieruchomości to nie tylko mieszkania czy domy,
    ale także (a może przede wszystkim) ziemia.

    > I bezrobocie spadnie, ale chwilowo, a potem kryzys jak p** ....

    Możesz to jakoś umotywować?

    > Ale co tu w zasadzie UE ma do rzeczy ? Bankructwa bankow sie zdarzaly ciagle.

    Ale dyrektywa UE nakazuje (czy choćby -- zezwala) zabieranie depozytariuszom.

    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2015-06-30 07:09:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Jun 2015 23:52:08 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 198k0e75gv74p$.17mp35mzs5t2o$....@4...net
    > Nieruchomości to nie tylko mieszkania czy domy,
    > ale także (a może przede wszystkim) ziemia.

    Ale odpowiedz nadal ta sama :-)

    Poza tym rzad sie ucieszy ... i podniesie podatek od nieruchomosci :-)

    > Możesz to jakoś umotywować?

    Budowlancy beda mieli zajecie przez pewien czas ... a potem wcale ...

    > Ale dyrektywa UE nakazuje (czy choćby -- zezwala) zabieranie depozytariuszom.

    Przeciez zawsze tak bylo. Tylko od pewnego czasu mamy jakies systemy
    gwarancji.

    J.

  • 19. Data: 2015-06-30 07:30:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Jun 2015 20:48:35 +0200, Netx napisał(a):
    > http://pieniadze.fakt.pl/finanse/banki-beda-przjmowa
    c-nasza-oszczednosci,artykuly,553543.html

    > I mam pytanie czy te przejmowanie oszczędności w wypadku
    > niewypłacalności państwa czy banku?

    Raczej banku.
    A jak piszao Cyprze, to cos mi sie widzi ze chodzi o to, aby
    zabezpieczyc panstwo przed bankructwem bankow, ktore panstwo
    gwarantuje.
    Ktos wie o jaka dyrektywe chodzi ? Bo tak pisza, pisza, wszyscy
    sensacyjnie, a nikt nie wspomni o co dokladnie chodzi.
    Bo lepiej poczytac w oryginale.

    > Po co w takim razie Bankowy Fundusz
    > Gwarancyjny, czy jak się nazywa ta instytucja dająca zabezpieczenie
    > naszych oszczędności w bankach?

    Chyba wlasnie po to, zeby zabezpieczala ... a nie zbankrutowala.
    Zwroci np 90%, ale zwroci.

    Bankructwo panstwa ... w przypadku Grecji, ktora sie posluguje euro
    ... trudno powiedziec do czego doprowadzi - banki niby niezalezne od
    panstwa, ale podejrzewam, ze wkrotce z nich pieniadze odplyna i
    zbankrutuja :-)

    J.

  • 20. Data: 2015-06-30 16:19:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    No właśnie -- pisz jakoś po ludzku, bo na razie nic nie pojmuję.
    O tym, że ,,baba babie'' mydli ludziom oczy -- wiadomo, ale o co
    chodzi z tą nacjonalizacją?
    [netykiety trzeba strzec! pisze, a ja nie rozumiem, co on pisze...
    skoro ja nie rozumiem -- on łamie netykietę! to oczywiste]
    Cała Polska gada o tym, co baba babie wkłada, gdzie wkłada,
    i dlaczego wkłada -- aby nie gadać o tym, co ważne...
    to proste i nudne.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    "Budzik" X...@1...0.0.1