  • 1. Data: 2015-06-28 20:48:35
    Temat: Banki będą przejmować nasze oszczędności?
    Od: Netx <n...@c...pl>

    http://pieniadze.fakt.pl/finanse/banki-beda-przjmowa
    c-nasza-oszczednosci,artykuly,553543.html

    I mam pytanie czy te przejmowanie oszczędności w wypadku
    niewypłacalności państwa czy banku? Po co w takim razie Bankowy Fundusz
    Gwarancyjny, czy jak się nazywa ta instytucja dająca zabezpieczenie
    naszych oszczędności w bankach?

  • 2. Data: 2015-06-28 21:07:19
    Temat: Re: Banki będą przejmować nasze oszczędności?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Netx napisał(a) :
> [...]
    > niewypłacalności państwa czy banku? Po co w takim razie Bankowy Fundusz
    > Gwarancyjny, czy jak się nazywa ta instytucja dająca zabezpieczenie

    Dobrze że podałeś linka. Fakt.pl i wszystko jasne :-) Nawet nie chce
    mi się tam zajrzeć.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 3. Data: 2015-06-28 21:56:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-06-15 o 21:07, Zbynek Ltd. pisze:
    c-nasza-oszczednosci,artykuly,553543.html

    > Dobrze że podałeś linka. Fakt.pl i wszystko jasne :-) Nawet nie chce mi
    > się tam zajrzeć.

    Wyjątkowo akurat FAKTowi udało się rzetelnie napisać, tylko przedmówca
    nie zrozumiał. Chodzi o to, że w Polsce i iluś tam krajach nie ma
    przepisu, który dawałby podstawy, do takiego jak na Cyprze działania.
    Gdyby był problem z finansami, to trzeba by było na szybkiego ustawę
    uchwalać, a zanim by ją uchwalono, to zrobiłaby się panika na rynku i
    wówczas cały system bankowy by się wywrócił na pewno - nawet bez
    wprowadzania podatku.

  • 4. Data: 2015-06-28 22:29:52
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > uchwalać, a zanim by ją uchwalono, to zrobiłaby się panika na rynku i
    > wówczas cały system bankowy by się wywrócił na pewno - nawet bez

    Ale to wszystko śmieszne (a może już tragiczne?)

    "- Dla mnie to skandal. To często oszczędności całego życia - tak Ewa
    Kopacz, wtedy marszałek Sejmu, komentowała plan cypryjskiego rządu."

    "Eksperci jednak uspokajają, że nawet jeśli wdrożymy dyrektywę, takie
    rozwiązanie zostałoby wprowadzone w ostateczności. - Na razie nie widać
    zagrożenia globalnym kryzysem. Nawet w Grecji, która balansuje na
    krawędzi bankructwa, nie widać, by takie rozwiązanie miało być wprowadzone"

    Skoro eksperci uspokajają to trzeba jutro iść do banku ;-)

  • 5. Data: 2015-06-28 23:02:57
    Od: arek <a...@b...pl>

    W dniu 2015-06-28 o 21:07, Zbynek Ltd. pisze:
    > Fakt.pl i wszystko jasne :-) Nawet nie chce mi się tam zajrzeć.

    To spróbuj tutaj
    http://pikio.pl/banki-beda-mialy-prawo-przejac-nasze
    -oszczednosci/

    --
    arek

  • 6. Data: 2015-06-28 23:09:59
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    z napisał(a) :

> [...]
    > krawędzi bankructwa, nie widać, by takie rozwiązanie miało być wprowadzone"
    >
    > Skoro eksperci uspokajają to trzeba jutro iść do banku ;-)

    Jak to było? Rząd zapowiedział, że chce dobra wszystkich Polaków.
    Wszyscy Polacy zaczęli w panice ukrywać swoje dobra ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 7. Data: 2015-06-28 23:13:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    arek napisał(a) :

    > To spróbuj tutaj
    > http://pikio.pl/banki-beda-mialy-prawo-przejac-nasze
    -oszczednosci/

    Pikio, Pinokio, nieważne... ja nie o tym.
    Czyli wskazana dywersyfikacja banków. Tym co mają więcej jak 100 000
    Euro. Ufff... nie grozi mi ten scenariusz. Niestety.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 8. Data: 2015-06-28 23:42:31
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-06-28 o 23:13, Zbynek Ltd. pisze:
    > Czyli wskazana dywersyfikacja banków. Tym co mają więcej jak 100 000
    > Euro. Ufff... nie grozi mi ten scenariusz. Niestety.

    Nie bądź taki pewny. Jak powszechnie wiadomo każde dodatkowe obciążenie,
    dodatkowy, podatek, zarządzenie nie pomyśli łaskawie panujących banków i
    ich głównych lokujących odbija się czkawką biednemu pospólstwu. Pogłębia
    biedę tych najbiedniejszych...
    A przecież jedynie słusznej partii możnowładczej na sercu leży tylko
    dobro maluczkich i ojczyzny ;-)

  • 9. Data: 2015-06-29 02:57:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Netx" 55904183$0$27507$6...@n...neostrada.pl

    > http://pieniadze.fakt.pl/finanse/banki-beda-przjmowa
    c-nasza-oszczednosci,artykuly,553543.html

    W samą porę uratowano padające SKOKi.
    Pozostaje pytania:

    -- W co teraz lokować?
    -- Co wówczas, gdy Polacy już teraz wycofają
    forsę z banków, aby ją ulokować poza Polską?
    -- Co wówczas, gdy wszyscy rzucą się na złoto albo na nieruchomości?

    IMO JKM coraz bliżej racji -- Polakom UE wyjdzie bokiem...

    "Zbynek Ltd." mmpo1l$gsv$...@n...news.atman.pl

    > Czyli wskazana dywersyfikacja banków.

    Co do dywersyfikacji -- ja już rozdrobniłem się, aby nie
    trzymać wszystkiego w świńskim ryju, gdzie (,,normalne'')
    %% spadły do 1.7... Nawet fajnie, ale trochę trudno mi
    przyzwyczaić się. :)

    > Tym co mają więcej jak 100 000

    Mam mniej. :(

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2015-06-29 09:25:19

    Mało kto zdaje sobie sprawę z nacjonalizacji majątku, jaka ma nastąpić w Posce 1
    stycznia 2015 roku:
    Mienie każdej spółki (i spółdzielni) nieprzerejestrowanej z RHB do KRS stanie się
    mieniem Skarbu Państwa.
    A to się prywaciarze ździwią...

    -----