  • 1. Data: 2004-05-23 20:53:51
    Temat: Bank Internetowy w Niemczech - jaki ?
    Od: "RMaj" <n...@m...com>

    Witam !

    Szukam banku internetowego w Niemczech. Niestety nie znam za bardzo
    niemieckiego, takze moliwosci wyszukiwania informacji w tym jezyku mam mocno
    ograniczone (dlatego zwracam sie z pytaniem tutaj). Pytanie czy trzeba bylo
    miec obywatelstwo niemieckie, zeby zalozyc w niemieckim baku konto. Pytanie
    kolejne czy i jak to sie zmienilo po akcesji. Podstawowe kryteria to jak
    najnizszy koszt prowadzenia konta (najlepiej 0 Euro) i minimalne koszty
    przelewow (oczywiscie na inny bank w niemczech). Przelewy na to konto
    planuje wykonac z Polski, takze byloby milo, zeby za przelew przychodzacy
    jak najmniej zaplacic.
    Tak swoja droga ile kosztuje przecietnie wykonanie przelewu w Niemczech ?

    Przeszukalem archiwum ale nie znalazlem nic konkretnego na ten temat.
    dzieki za pomoc
    RMaj

  • 2. Data: 2004-05-23 22:16:32
    Temat: Re: Bank Internetowy w Niemczech - jaki ?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

  • 3. Data: 2004-05-23 22:20:06
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    https://www.berliner-volksbank.de/

    > Pytanie czy trzeba bylo
    > miec obywatelstwo niemieckie, zeby zalozyc w niemieckim baku konto.

    Nie.

    > Pytanie
    > kolejne czy i jak to sie zmienilo po akcesji.

    Nie wiem.

    > Podstawowe kryteria to jak
    > najnizszy koszt prowadzenia konta (najlepiej 0 Euro)

    0 Euro.

> [...]

    > Przelewy na to konto
    > planuje wykonac z Polski, takze byloby milo, zeby za przelew przychodzacy

    To już zależy głównie od polskiego banku, ale też od tego, czy polski bank
    przekazuje pieniądze bezpośrednio do banku niemieckiego, czy też korzysta z
    usług innych pośredników. Do ok. 1,5 tys. Euro koszt przelewu da się
    zmieścić w ok. 50 zł.

    > Tak swoja droga ile kosztuje przecietnie wykonanie przelewu w Niemczech ?

    Nie wiem.

    > Przeszukalem archiwum ale nie znalazlem nic konkretnego na ten temat.

    Słabo szukałeś ;-).

    Pzdr,
    BaLab

  • 4. Data: 2004-05-24 10:39:51
    Od: "Marcin Kubiczek" <u...@h...com>

    Tylko jest problem, ponieważ nie ma (nie znalazłem) formularza do założenia
    rachunku, a jest tylko wniosek w pdf'ie. Oferta ciekawa, ale problem z
    założeniem. Może ktoś wie dokładnie 'jak to się je' ;)

    pozdrawiam,
    mk

  • 5. Data: 2004-05-24 11:50:16
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kubiczek" <u...@h...com> napisał w
    wiadomości news:c8sjii$lsc$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > rachunku, a jest tylko wniosek w pdf'ie. Oferta ciekawa, ale problem z
    > założeniem. Może ktoś wie dokładnie 'jak to się je' ;)

    Na stronych ww banku napisane wyraznie:

    Pieknie, ze panstwo chcecie u nas konto otworzyc.
    Do tego potrzeba dokonac trzech krokow
    1) sciagnac formularze otwarcia konta
    2) Wypelnic je i wydrukowac
    3) pojawic sie z nimi w jednej z naszych filii....

    pozdrowienia
    MarcinP

  • 6. Data: 2004-05-24 11:52:54
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > 1) sciagnac formularze otwarcia konta
    > 2) Wypelnic je i wydrukowac
    > 3) pojawic sie z nimi w jednej z naszych filii....

    A i dopisek, ze jezeli juz jestes ich klientem to wystarczy
    ze formularze przeslesz poczta zalaczajac ksero dowodu osobistego

    MarcinP
    ps
    sorry za troche "kwadratowe" tlumaczenie

  • 7. Data: 2004-05-24 12:46:27
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1) sciagnac formularze otwarcia konta
    > 2) Wypelnic je i wydrukowac
    > 3) pojawic sie z nimi w jednej z naszych filii....

    Pytający nie zastrzegał, że konto ma być otwarte z Polski. W praktyce warto
    zadzwonić na infolinię i umówić się na wizytę w konkretnym oddziale o
    konkretnej godzinie, zwłaszcza jeśli nie zna się niemieckiego - obsłuży nas
    wówczas pracownik anglojęzyczny.

    Pzdr,
    BaLab

  • 8. Data: 2004-05-24 19:54:00
    Od: rollins <x...@o...pl>

    .
    > kolejne czy i jak to sie zmienilo po akcesji. Podstawowe kryteria to jak
    > najnizszy koszt prowadzenia konta (najlepiej 0 Euro) i minimalne koszty
    > przelewow (oczywiscie na inny bank w niemczech). Przelewy na to konto
    zwykle do 26 lat i/lub dla studentow konta i przelewy sa za darmo
    w innym wypadku za darmo raczej nic nie znajdziesz, koszt za prowadzenie
    konta to z 3-5 euro miesięcznie

    > planuje wykonac z Polski, takze byloby milo, zeby za przelew przychodzacy
    > jak najmniej zaplacic.
    a to zly pomysl, pochodzilem kiedys po polskich bankach i oplaty to
    100-150 zlotych minimum. proponuje rozejrzec sie w internecia za firma
    ktora posredniczy w transferze pieniedzy, typu paypal

    www.moneybookers.com wyglada _bardzo_ interesujaco, bede na dniach
    testowal

    > Tak swoja droga ile kosztuje przecietnie wykonanie przelewu w Niemczech ?

    0.2-1 euro za przelew, najtaniej/za darmo przez internet

    > Przeszukalem archiwum ale nie znalazlem nic konkretnego na ten temat.
    > dzieki za pomoc
    > RMaj

    a tak przy okazji watpie ze jest mozliwe zalozenie konta w niemczech
    przez internet, trzeba sie bedzie pofatygowac

  • 9. Data: 2004-05-24 21:49:13
    Od: "KRzysiek" <a...@s...klub.chip.pl>

    > www.moneybookers.com wyglada _bardzo_ interesujaco, bede na dniach
    > testowal

    przetestowalem - dziala jak zloto :-)
    przepuscilem przez ten serwis jakies w sumie 1000 euro (platnosci za ebay
    niemiecki).
    Przetestowalem tez wycofanie reszty kasy na swoje konto - dziala jak nalezy.
    Przelewu srodkow na wlasne konto w moneybookers dokonujesz na ich konto w
    Deutsche Bank PL.
    Konwersja na wybrana walute nastepuje po kursie dnia przy wykonywaniu
    przelewu.
    Oplaty dla moneybookers za wykonanie transakcji sa niewielkie - juz nie
    pamietam czy stale czy tez jakis procent od przelewanej kwoty ( raczej stala
    wartosc) i chyba oscyluja w okolicy niecalych 2 euro za przelew.

    Jest tylko jeden problem - moneybookers nie jest tak popularny jak paypal -
    a niemcy generalnie w 90 % wola prawdziwy przelew bankowy - ale obserwuje
    sie coraz czesciej na ebayu niemieckim ze przyjmuja rowniez bez problemu
    platnosi przez ten serwis.

    pozdr.
    Krzysiek

  • 10. Data: 2004-05-25 08:41:59
    Od: "VSS" <n...@l...pl>

    In news:c8snjv$ru0$1@atlantis.news.tpi.pl,
    MarcinP <b...@p...onet.pl> napisał (a):
> [...]
    > 1) sciagnac formularze otwarcia konta
    > 2) Wypelnic je i wydrukowac
    > 3) pojawic sie z nimi w jednej z naszych filii....

    A możesz mi podać dokłądnego linka do tej strony ?? niemiecki to dla mnie
    magia

    --
    VSS http://www.lasershow.pl
    Progressive & Minimal Trance http://www.uridium.prv.pl/