  • 1. Data: 2005-04-21 05:50:58
    Temat: BPH - jak liczy odsetki?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Próbuję dojść do tego jak BPH liczy odsetki na ichniej l@kacie 10-dniowej.
    Oprocentowanie wynosi 5%, okres lokaty - 10 dni.
    Liczę więc tak:

    odsetki = lokata * 0.05 / 365 * 10
    podatek = odsetki * 0.19 => zaokrąglenie do pełnych 10gr.

    I jak bym nie liczył - wychodzi mi więcej niż BPH nalicza :)
    Gdyby liczyć według mojego wzoru i przyrostu na koncie, to mi wychodzi że
    według BPH rok ma 385 dni...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2005-04-21 07:37:36
    Temat: Re: BPH - jak liczy odsetki?
    Od: "Adam" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Liczę więc tak:
    >
    > odsetki =  lokata * 0.05 / 365 * 10
    > podatek = odsetki * 0.19 => zaokrąglenie do pełnych 10gr.

    A zaokrągliłeś odsetki (podstawę opodatkowania) do pełnych złótówek ?

    Adam

  • 3. Data: 2005-04-21 13:43:51
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 21 Apr 2005 09:37:36 +0200, Adam napisał(a):

    > A zaokrągliłeś odsetki (podstawę opodatkowania) do pełnych złótówek ?

    Nie - ale teraz tak zrobiłem i nadal się nie zgadza :-/
    Próbowałem też policzyć dla sytuacji gdyby efektywnie lokata była liczona na
    9 dni - ale wtedy z kolei wychodzi za mało :)

    Nadal chętnie usłyszę rozwiązanie... :)

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2005-04-21 17:32:42
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Nie - ale teraz tak zrobiłem i nadal się nie zgadza :-/
    > Próbowałem też policzyć dla sytuacji gdyby efektywnie lokata była liczona na
    > 9 dni - ale wtedy z kolei wychodzi za mało :)
    >
    > Nadal chętnie usłyszę rozwiązanie... :)

    To jest jedyne słuszne rozwiązanie więc sie nie doczekasz :)
    Kwestia zaokrągleń lub złej kolejności działań lub źle przeczytanych wyciągów.

    Z lokaty 1000zł na 5% i 10 dni wychodzi 1,17 (po odjeciu 0,20 podatku).
    Zawsze zgadzały mi sie odsetki co do grosza w bph i innych.

    pozdrawiam
    Ralf

  • 5. Data: 2005-04-21 17:46:35
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    >
    > I jak bym nie liczył - wychodzi mi więcej niż BPH nalicza :)
    > Gdyby liczyć według mojego wzoru i przyrostu na koncie, to mi wychodzi że

    nie podałeś konkretnych liczb, od razu byś dostał odpowiedź
    zgaduję, że nie zaokrągliłes do 1zł podstawy opodatkowania

    trainer

  • 6. Data: 2005-04-22 05:39:17
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 19:46:35 +0200, trainer napisał(a):

    > nie podałeś konkretnych liczb, od razu byś dostał odpowiedź
    > zgaduję, że nie zaokrągliłes do 1zł podstawy opodatkowania

    Niestety, to nie to - zaokrąglenie do pełnych złotych niewiele zmienia...
    Nadal moje wyliczenia wskazują na to że powinno być o ok. 5% więcej niż
    jest.

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2005-04-22 07:06:34
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2005 05:39:17 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Niestety, to nie to - zaokrąglenie do pełnych złotych niewiele zmienia...
    > Nadal moje wyliczenia wskazują na to że powinno być o ok. 5% więcej niż

    Jeszcze jedno - nawet sprawdzając "Naliczone odsetki" (które żadnych
    podatków ani zaokrągleń nie powinny uwzględniać) nie zgadza się i w zasadzie
    nie da się nawet dobrać takich parametrów, by się zgadzało...

    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2005-04-22 07:18:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Jeszcze jedno - nawet sprawdzając "Naliczone odsetki" (które żadnych
    > podatków ani zaokrągleń nie powinny uwzględniać) nie zgadza się i w
    > zasadzie nie da się nawet dobrać takich parametrów, by się zgadzało...

    Kiedyś przez 2 miesiące sprawdzałem w VW na e-direct i Plus Koncie i
    też mi brakowało około 5%

  • 9. Data: 2005-04-22 17:52:17
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > zasadzie
    > nie da się nawet dobrać takich parametrów, by się zgadzało...

    no cóż, moim zdaniem takie "łamigłówki" powinny być publikowane z danymi -
    daty i kwoty na stół, bo inaczej to wyszło trochę czczej gadaniny ;-P

    pozdrawiam,
    trainer

  • 10. Data: 2005-04-22 19:31:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 22 Apr 2005 19:52:17 +0200, trainer napisał(a):

    > no cóż, moim zdaniem takie "łamigłówki" powinny być publikowane z danymi
    > - daty i kwoty na stół, bo inaczej to wyszło trochę czczej gadaniny ;-P

    Dzwoniłem na infolinę BPH, podałem liczby i konsultantka po skonsultowaniu
    się :) z innymi osobami potwierdziła że coś jest nie tak. Nic to, w
    poniedziałek pójdę do oddziału dowiedzieć się co jest z tymi moimi odsetkami
    :)

    Pozdrawiam,