  • 1. Data: 2002-01-14 21:30:35
    Temat: BFG a rozne oddzialy banku
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    Zalozmy, ze mam w dwoch roznych oddzialach (a moze nawet sektorach)
    jakiegos banku duze lokaty.
    Bank pada. Czy BFG bedzie bral pod uwage calosc zobowiazan banku wobec
    mnie czy osobno z kazdego oddzialu? Na 99% wydaje mi sie, ze to
    pierwsze ale chce sie upewnic.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 2. Data: 2002-01-14 22:22:48
    Temat: Re: BFG a rozne oddzialy banku
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Bank pada. Czy BFG bedzie bral pod uwage calosc zobowiazan banku wobec
    > mnie czy osobno z kazdego oddzialu? Na 99% wydaje mi sie, ze to

    Pojeydncze oddzialy nie bankrutuja ;). W przypadku upadlosci banku
    niezaleznie od tego ile masz lokat nie dostaniesz wiecej niz gorny limit
    gwaracji.
    A tak w ogole to http://faq4pbb.netforia.pl/?id=12 :-P

    Maciej

  • 3. Data: 2002-01-15 08:54:09
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <
    > (......) mam w dwoch roznych oddzialach (a moze nawet sektorach)
    > jakiegos banku duze lokaty.

    Ladnie to tak udawac biednego studencika?
    Juz wiemy po co ci w tylu bankach rachunki - nie po to zeby miec kolekcje
    kart tylko zeby bezpiecznie przechowac te miliony wygrane w totka ;-)))
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-01-15 09:25:37
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Bank pada. Czy BFG bedzie bral pod uwage calosc zobowiazan banku wobec
    > mnie czy osobno z kazdego oddzialu? Na 99% wydaje mi sie, ze to

    ty jako klient w stosunku do banku masz jeden wklad bez wzgledu na ilosc
    oddzialow i komorek banku. Chyba ze jakas czesc banku jest wydzielona i
    traktowana jako osobny podmiot (np. Dom Maklerski). Tylko wtedy moga
    potraktowac osobno. Tak BTW od 1 stycznia wzrosla kwota gwarantowana - do
    18tys. Euro (ponad 60tys zl) wiec jest coraz bezpieczniej :-)

    D.

  • 5. Data: 2002-01-15 20:27:11
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 15 Jan 2002 09:54:09 +0100, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:

    >Ladnie to tak udawac biednego studencika?

    ;-)

    >Juz wiemy po co ci w tylu bankach rachunki - nie po to zeby miec kolekcje
    >kart tylko zeby bezpiecznie przechowac te miliony wygrane w totka ;-)))

    Chcialbym, zebym to pytanie zadawal z mysla o sobie :)

    Ale jeszcze konkretyzujac. Jesli bank jest spolka zalezna nalezaca w
    100% do innego banku to dla BFG bedzie chyba osobnym podmiotem?

  • 6. Data: 2002-01-16 08:20:40
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"
    > Ale jeszcze konkretyzujac. Jesli bank jest spolka zalezna nalezaca w
    > 100% do innego banku to dla BFG bedzie chyba osobnym podmiotem?

    a ja myslalem o mbanku multibanku i BRE ;-)
    BFG mowi o banku a przeciez ustalilismy, ze Inteligo nie jest bankiem
    mysle, ze jesli na umowie o prowadzenie rachunku masz BRE to upadlosc
    dotyczy BRE a nie jakiejs nazwy handlowej jak mbank.
    *** blad ***
    mozna poczytac na www.bfg.pl - jest tam np:
    Uprawnionymi do świadczeń z tytułu udzielanej przez Fundusz gwarancji są
    klienci i kontrahenci upadłego banku, posiadający środki pieniężne na
    imiennych rachunkach bankowych lub inną, wynikającą z czynności bankowej
    wierzytelność, która została potwierdzona przez bank imiennym dokumentem.
    Podmioty uprawnione ustawa o BFG nazywa deponentami.

    Środkami gwarantowanymi są środki pieniężne zgromadzone w banku przez
    deponenta na rachunkach imiennych oraz jego należności wynikające z innych
    czynności bankowych, potwierdzone wystawionymi przez bank dokumentami
    imiennymi, w walucie polskiej lub w walutach obcych, bez względu na liczbę
    umów zawartych z bankiem, do wysokości określonej ustawą, przy czym liczone
    są one według stanu na dzień zawieszenia działalności banku, z
    uwzględnieniem należnych odsetek do dnia wydania postanowienia o ogłoszeniu
    upadłości banku.

  • 7. Data: 2002-01-16 09:12:24
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 16 Jan 2002 09:20:40 +0100, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:

    >BFG mowi o banku a przeciez ustalilismy, ze Inteligo nie jest bankiem
    >mysle, ze jesli na umowie o prowadzenie rachunku masz BRE to upadlosc
    >dotyczy BRE a nie jakiejs nazwy handlowej jak mbank.

    Nie chodzi mi konkretnie o zaden obecny bank ale
    o sytuacje kiedy jeden bank jest w 100% wlascicielem innego banku
    (posiadajacego oddzielna licencje bankowa).
    Czy wtedy BFG gwarantuje oddzialnie wklady w kazdym z tych podmiotow
    osobno ? Czy moze sa jakies ograniczenia w gwarancjach dla podmiotow
    powiazanych kapitalowo ?

  • 8. Data: 2002-01-16 09:21:34
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    > Czy wtedy BFG gwarantuje oddzialnie wklady w kazdym z tych podmiotow
    > osobno ? Czy moze sa jakies ograniczenia w gwarancjach dla podmiotow

    dla mnie wynika z ich definicji ze tak - jesli dwa banki sa placa
    niezaleznie na BFG to relacje miedzy nimi sa chyba nieistotne. Dzis jeden
    moze posiadac 80% drugiego a jutro 100% albo 10%. Gdyby to bylo istotne to
    powinna byc o tym mowa, ale na bfg jest "kontakt" wiec moze ich zapytasz
    *** blad ***