  • 41. Data: 2013-01-17 07:53:05
    Temat: Re: BFG a ewentualna plajta RP
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2013 02:07, Waldek pisze:

    > Naiwna powiadasz ... no cóż, masz jeszcze opcje wierzyć
    > że Ci Bozia ześle manne z nieba ;)

    A po co? Jedzenie (i nie tylko) wiem jak zorganizować, a tacy frajerzy
    jak ty oddadzą mi swoje "drogocenne" złoto po cenie "kawałek chleba za
    kawałek złota".

    A potem znowu się wam sprzeda na nowo drożejące złoto jako "bezpieczną
    lokatę".

  • 42. Data: 2013-01-17 07:57:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2013 19:18, george pisze:

    > powiedz to tym z bundesbanku
    >
    > http://www.handelsblatt.com/politik/deutschland/rese
    rven-bundesbank-will-deutsches-gold-zurueckholen/v_d
    etail_tab_print/7629600.html

    Podejrzewam coś innego - szykują się na koniec tego "kryzysu" i chcą
    mieć złoto pod ręką do szybkiej sprzedaży, zanim poleci na mordę.

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Gold_Spot_Price_pe
    r_Gram_from_Jan_1971_to_Jan_2012.svg

    Poza tym dobrze mieć jest swoje środki "pod ręką", zwłaszcza jeśli np.
    ktoś inny sobie słono liczy za ich trzymanie.

    Zakopiesz złoto we własnej piwnicy - nie ubywa.

    Trzymasz złoto w depozycie w cudzej piwnicy - musisz bulić.

  • 43. Data: 2013-01-17 10:20:36
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 17 Jan 2013 07:49:28 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Wartość złota leciała na mordę w stosunku do artykułów pierwszej
    >potrzeby - trzeba było dać wielokrotnie więcej złota za ten sam bochenek
    >chleba, niż w czasach gromadzenia złota na "ciężkie czasy".

    OK, podaj jakiś przykład, kiedy złoto poleciało bardziej niż inne
    rodzaje pieniądza.
    http://www.adamduda.pl/2009/03/01/zloto/
    http://www.theglobalfczone.com/Hyperinflation-2.html

    By the end of 1923, thirty-three printing plants in Germany were
    printing a total 500 quadrillion marks every single day. During these
    times, you could purchase a full city block in downtown Berlin for
    only 25oz of gold.

    Kupisz dziś kwartał ulic za 40 tys. dolarów?

    >Najpierw się frajerom wciska złoto za chore pieniądze jako "jedyną
    >bezpieczną przystań", a potem jak się coś porządnie rypnie - odkupuje
    >się to złoto za psie pieniądze od ludzi, którzy mają zapasy złota, a nie
    >mają kontaktów do zorganizowania artykułów pierwszej potrzeby.

    No tak, durni ci Niemcy: zamiast fajki produkować złoto ściągają...
    http://forsal.pl/artykuly/674157,niemcy_sciagaja_swo
    je_rezerwy_zlota_z_nowego_jorku_i_paryza.html

    A skoro zapytałeś czy handluję złotem, to odpowiem: nie.
    I zapytam: czy Ty pracujesz dla ministra finansów i zależy Ci, żeby
    podatek inflacyjny skutecznie pozbawił obywateli ich własności?

  • 44. Data: 2013-01-17 10:21:47
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 17 Jan 2013 07:57:00 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Zakopiesz złoto we własnej piwnicy - nie ubywa.
    >
    >Trzymasz złoto w depozycie w cudzej piwnicy - musisz bulić.

    skoro tak, to jak wytłumaczysz, że Niemcy przez (co najmniej) 40 lat
    woleli bulić? Nie mieli odpowiedniej piwnicy?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 45. Data: 2013-01-17 13:44:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2013 10:21, Jarek Andrzejewski pisze:

    > skoro tak, to jak wytłumaczysz, że Niemcy przez (co najmniej) 40 lat
    > woleli bulić? Nie mieli odpowiedniej piwnicy?

    Dlaczego mnie się pytasz?

    Może co mieli w lokalnej wysprzedali korzystając z górki.

    Ich się spytaj.

  • 46. Data: 2013-01-17 13:55:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2013 10:20, Jarek Andrzejewski pisze:

    > OK, podaj jakiś przykład, kiedy złoto poleciało bardziej niż inne
    > rodzaje pieniądza.

    Dlaczego? Masz jakieś problemy z czytaniem po polsku, czy też podstępnie
    usiłujesz zmusić mnie do bronienia wymyślonej przez ciebie tezy, która z
    moją nie ma nic wspólnego?

> [...]
    > only 25oz of gold.
    >
    > Kupisz dziś kwartał ulic za 40 tys. dolarów?

    A kupisz za 25 uncji złota?

    > No tak, durni ci Niemcy: zamiast fajki produkować złoto ściągają...

    Zamiast? Nie mają przemysłu tytoniowego? A może znowu jakieś brednie
    wypisujesz?

    [ciach]

    > I zapytam: czy Ty pracujesz dla ministra finansów i zależy Ci, żeby
    > podatek inflacyjny skutecznie pozbawił obywateli ich własności?

    Jakiej własności?

    Tracisz ziemię przez inflację?

    Tracisz środki produkcji przez inflację?

    Inflacja (kontrolowana) jest wręcz pożądana, bo zniechęca różnych
    durniów do podejścia "nachapię się i potem ten skarb gdzieś zakopię".

    Przez inflację tracisz tylko jeśli jedyne twoje aktywa to pieniądz -
    poza pieniędzmi nie masz nic: ani nieruchomości, ani środków produkcji,
    ani kontaktów, ani żadnych potrzebnych talentów.

    A złoto nie jest odporne na inflację.

  • 47. Data: 2013-01-17 14:03:04
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2013-01-17 07:53, Andrzej Lawa pisze:

    > A po co? Jedzenie (i nie tylko) wiem jak zorganizować, a tacy frajerzy
    > jak ty oddadzą mi swoje "drogocenne" złoto po cenie "kawałek chleba za
    > kawałek złota".

    Hmm , wiesz - zainteresowałeś mnie jednak ;)
    Może rozwiniesz temat ?
    - najbardziej interesuje mnie to "zorganizować" - :D

    Pozdro

  • 48. Data: 2013-01-17 14:10:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 17 Jan 2013 13:55:19 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Dlaczego? Masz jakieś problemy z czytaniem po polsku, czy też podstępnie
    >usiłujesz zmusić mnie do bronienia wymyślonej przez ciebie tezy, która z
    >moją nie ma nic wspólnego?

    ja tylko proszę, byś obalił moją tezę.
    Bo twierdzenia typu "za bochenek płacono (za dużo) złota" są IMHO nic
    nie warte.

    >A kupisz za 25 uncji złota?

    dziś nie, przed kryzysem w republice - nie, a gdy szalała inflacja -
    tak.
    Czy więc w tych nadzwyczajnych warunkach złoto miało większą czy
    mniejszą wartość niż przed nim i po nim? Czy lepiej mieć złoto czy coś
    innego (a jeśli coś innego, to konkretnie: co)?

    >Zamiast? Nie mają przemysłu tytoniowego? A może znowu jakieś brednie
    >wypisujesz?

    Andrzej. Zacznij myśleć, potem sformułuj jakieś sensowne wypowiedzi,
    bo takie świadczą raczej źle o Tobie.

    >Przez inflację tracisz tylko jeśli jedyne twoje aktywa to pieniądz -
    >poza pieniędzmi nie masz nic: ani nieruchomości, ani środków produkcji,
    >ani kontaktów, ani żadnych potrzebnych talentów.

    pewnie nie spotkałeś się z takim określeniem, ale może czas się
    dowiedzieć: oszczędności.

    Podsumowując: dowiedź swojej tezy, że złoto jest złą lokatą na złe
    czasy.
    Ja podałem przykład, że za złoto można było kupić nieruchomości
    znacznie taniej w czasie kryzysu, a Ty nie podałeś żadnego.

    Określenia "brednie", "problemy z czytaniem" daruj sobie, jeśli
    możesz, bo ktoś może pomyśleć, że nie masz argumentów.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 49. Data: 2013-01-17 14:16:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2013 14:03, Waldek pisze:

    > Hmm , wiesz - zainteresowałeś mnie jednak ;)
    > Może rozwiniesz temat ?
    > - najbardziej interesuje mnie to "zorganizować" - :D

    Tak za darmo? ;->

  • 50. Data: 2013-01-17 15:30:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > złoto ma pewną przewagę: ile musiałbyś zgromadzić papierosów by
    > przeżyć, powiedzmy, rok?

    Wiesz... Papierosy można produkować.

    Także "papierosy specjalne" ;)

    Potrafisz produkować złoto? ;->