  • 1. Data: 2004-08-06 17:39:50
    Temat: BANK w USA - jaki polecacie ?
    Od: "PolandMET.com" <m...@p...com>

    Chodzi o dostep przez net, niskie oplaty utrzymania, bo przelewy do PL beda
    raz na miesiac.
    Konto bedzie uzywane do zbierania kasy z aukcji eBay. W miare popularny bank
    zeby nie tylko z USA mogli ludzie wplacac tam kase. No i zebym dostal karte
    Visa :))
    Oczywiscie konto zalozy osoba ktora jest do wrzesnia w USA.
    Moze i PayPala sie uda zalozyc.

    Marcin Cimała
    Polskie Centrum Meteorytowe
    http://www.PolandMET.com
    http://www.Meteoryt.net
    ************************

  • 2. Data: 2004-08-06 19:22:21
    Temat: Re: BANK w USA - jaki polecacie ?
    Od: "Ebay" <L...@r...tenbit.pl>

    "PolandMET.com" <m...@p...com> wrote in message
> [...]
    karte
    > Visa :))
    > Oczywiscie konto zalozy osoba ktora jest do wrzesnia w USA.
    A ta osoba mam SS# , ID i adres zamieszkania?

  • 3. Data: 2004-08-06 19:31:42
    Od: "PolandMET.com" <m...@p...com>

    > A ta osoba mam SS# , ID i adres zamieszkania?

    Ma juz konto, Vise itp w HANCOCK BANK
    adres zamieszkania itp.
    Wiec albo "przejme" jej konto jak ona wyjedzie, albo mi zalozy w jakims
    Citi, Bank of America itp osobne konto.
    Normalnie to w co ma by zamknela po wyjezdzie we wrzesniu.

    Tak wiec PayPal by byl tez na nia (znajoma) a to juz bym podpial do swojego
    konta na eBayu.
    W takiejsutuacji powinni nie miec watow w PayPalu. A jesli juz mi zablokuja
    to w sumie bede mial ich gdzies, bo chyba przelewy z konta na konto w USA
    tez umia robic i do tego PayPal nie jest niezbedny.

    W sumie BidPay nie jest zly, bo 98% kupujacych tak placi i nie ma problemu,
    ale jakby bylo konto to mozliwe ze sprzedaz by mi wzrosla jesli mialbym taka
    opcje dostepna.

  • 4. Data: 2004-08-07 04:26:24
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cf0lpl$aig$1@inews.gazeta.pl>, L...@r...tenbit.pl
    says...

    > "PolandMET.com" <m...@p...com> wrote in message
    > beda
    > bank
    > karte
    > A ta osoba mam SS# , ID i adres zamieszkania?

    SSN# nie jest konieczny do otwarcia konta, choc prawda jest ze wiele
    bankow kreci nosem jak sie mowi, ze nie ma sie SSN#. W Wielu jednak
    bankach istnieja procedury otwierania kont dla obcokrajowcow.

    Jesli chodzi o przelewy do Polski .... i chcesz to robic zwyklym "wire"
    to polecam Wells Fargo w USA w polaczeniu z kontem w Citi Banku w
    Polsce. Istnieje w Wells Fargo cos takiego jak "repetitive wire
    transfer" jest to zdefiniowanie przelewu na telefon (niestety tylko na
    telefon). W przypadku realizacji przelewu DOLAROWEGO na konta w Polsce
    DOLAROWE bank Wells Fargo traktuje taki przelew jako przelew KRAJOWY (!)
    i pobiera oplate w wysokosci $10. Przelew dociera do banku w Polsce
    nastepnego dnia (i pewnie glownie z powodu roznic czasowych)

    AP

  • 5. Data: 2004-08-07 04:28:19
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <M...@n...dallas.sbcglobal.ne
    t>,
    c...@e...dyndns.org says...

> [...]
    > i pobiera oplate w wysokosci $10. Przelew dociera do banku w Polsce
    > nastepnego dnia (i pewnie glownie z powodu roznic czasowych)

    Ahh zapomnialem... w Wells Fargo konto typu basic bez oplat

    AP

  • 6. Data: 2004-08-07 05:39:50
    Od: "Ebay" <L...@r...tenbit.pl>

    "AP" <c...@e...dyndns.org> wrote in message
    l.net...
> [...]

    > bankow kreci nosem jak sie mowi, ze nie ma sie SSN#. W Wielu jednak
    > bankach istnieja procedury otwierania kont dla obcokrajowcow.

    Mylisz sie co do SSN, ostatnio zaczeli robic kopie karty SS, juz nie
    wystarcza samo podanie numeru. Nie tak dawno zakladalem sobie nowe konto w
    Commerce Bank i wiem ile musialem powyciagac papierów zeby zalozyc konto.
    Oprócz SSN musisz posiadac potwierdzenie adresu tzn. rachunek za gaz,
    telefon lub prad. Ostatnio nawet w Polskim banku zaostrzono procedury
    zwiazane z otwarciem kont, juz na sam paszport nikt nie otworzy, a
    istniejace konto zaczynaja weryfikowac pod wzgledem prawidlowego SSN.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-08-07 09:48:29
    Od: "Patek" <g...@h...com>

    Najlepiej popros znajomego aby otworztyl ci konto w polskim banku w NYC
    http://www.psfcu.com/menu/index2.php?&SWlang=pl

    Nie ma tam oplat za prowadzenie, jedynie chyba 10 dolarow co roku na rzecz
    Poloni..
    (oczywiscie masz pelna kontrole nad tym kontem przez Internet)

    Majac tam konto dostaniesz karte bankowa.
    Mozesz jej uzywac w Polsce w bankomatach z napisem CIRRUS czyli praktycznie
    wszedzie.

    Kurs dolara jest o 1-2 grosze gorszy niz w banku.

    ______________________

    Pamietaj tez ze posiadanie konta na okreslony SS wiaze sie z placeniem
    podatkow od odsetet.
    Druki musisz wyslac do 15 kwietnia kazdego roku.

    _____________

    Wracajac do eBaya, Amerykanie bardzo rzadko przelewaja kase na okreslone
    konta, najczesciej placa kartami lub czekami.
    Teoretycznie moga ci wyslac czek na adres banku ale PayPal bedzie znacznie
    lepszym i szybszym rozwiazaniem.

    PZDR
    Patek

  • 8. Data: 2004-08-07 11:51:55
    Od: "PolandMET.com" <m...@p...com>

    Użytkownik "Patek" <g...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Majac tam konto dostaniesz karte bankowa.
    > Mozesz jej uzywac w Polsce w bankomatach z napisem CIRRUS czyli

    A nie bedzie problem z PayPalem ? Oni jedne karty lubia inne nie, wiec juz
    wole w jakims czysto amerykanskim banku :))) choc ten pomysl jest calkiem
    fajny,

    Moja znajoma pracuje w Kasynie w Nowym Orleanie.

  • 9. Data: 2004-08-07 11:55:11
    Od: "PolandMET.com" <m...@p...com>

    Użytkownik "AP" <c...@e...dyndns.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > i pobiera oplate w wysokosci $10. Przelew dociera do banku w Polsce
    > nastepnego dnia (i pewnie glownie z powodu roznic czasowych)

    Albo PKO SA , bo cos mi sie przypomina ze jak lazilem tam z czekami to Wells
    Fargo jest bankiem korespondentem i costam costam i to jest dobrze :)

  • 10. Data: 2004-08-07 13:48:53
    Od: "PolandMET.com" <m...@p...com>

    Użytkownik "VX" <v...@n...net> napisał w wiadomości
    > Polecam Washington Mutual. To jest na prawde bank 21-go wieku.
    > Ja do Pay pal uzywam www.tcf.com Nie ma oplat za utrzymanie konta
    checkowego

    A jak z przelewami do PL ?
    No i dobrze by bylo gdyby byl oddzial w NOrlean, bo nie bede ganial
    dziewczyny po calych stanach

    A ktos moze mi powiedziec gdzie na www Wells Fargo bank jest spis oddzialow
    ? Bo nie znalazlem