  • 1. Data: 2003-02-12 18:16:58
    Temat: Awaria tokena ? (PKO SA)
    Od: p...@w...pl

    Witam grupowiczow,

    Od dwoch dni probuje zrobic przelew z Eurokonta WWW i sie zdziwilem.
    Komunikat "Niepoprawna autoryzacja" podczas podpisywania.

    Z infolinii sugeruja, ze jest to awaria tokena.
    Ciekawe ze uzywajac go moge sie zalogowac (sic!)
    a nie moge tylko niczego podpisac.
    Inna ciekawa sprawa - pomimo tego, ze parokrotnie zamykalem przegladarke
    (restart kompa tez byl) bank podawal mi zawsze te same cyfry do wpisania do
    tokena (podczas podpisywania przelewu) !
    Czy to nie jest przypadkiem zdziebko dziwne?

    Czy ktokolwiek mial podobna sytuacje?
    Prosilbym takze na priva, jesli mozna.

    Pozdrawiam wszystkich,
    Marek

  • 2. Data: 2003-02-12 19:40:43
    Temat: Re: Awaria tokena ? (PKO SA)
    Od: "KK" <k...@c...pwr.wroc.pl>

    Użytkownik <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam grupowiczow,
    >
    > Od dwoch dni probuje zrobic przelew z Eurokonta WWW i sie zdziwilem.
    > Komunikat "Niepoprawna autoryzacja" podczas podpisywania.

    Sprawdź na innym komputerze.
    U mnie po każdym refresh są inne cyferki.
    Natomiast rzeczywiście to może być token.
    Jest on synchronizowany zegarem i być może ten zegar się rozjechał.
    Wtedy wymieną ci token na nowy.
    Zadzwoń do nich jak wygląda cała procedura.
    Token oddaje się w dowolnym oddziale pekao i w nim się też ten token
    odbiera.
    Tylko wypłać sobie troche pieniędzy na zapas bo to trochę potrwa.

  • 3. Data: 2003-02-12 21:31:15
    Od: Wojciech Skrzypinski <s...@h...pl>

    [posted and mailed]

    p...@w...pl wrote in news:4650.00000ccc.3e4a8f9a@newsgate.onet.pl:

> [...]
    >
    > Z infolinii sugeruja, ze jest to awaria tokena.
    > Ciekawe ze uzywajac go moge sie zalogowac (sic!)

    Po pierwsze - po przepisaniu odpowiedzi z tokena sprobuj odczekac dluzej niz minute
    (np.
    65 sekund) i wtedy zobacz. To na wypadek gdyby token byl rozsynchronizowany w
    jedna strone.

    Mialem mniej wiecej to samo, z tym, ze odwrotnie - ciezko bylo sie zalogowac, ale
    przelewy podpiswalem bez wiekszego problemu.

> [...]
    > cyfry do wpisania do tokena (podczas podpisywania przelewu) !
    > Czy to nie jest przypadkiem zdziebko dziwne?

    Oj jest. To moze zanim zaczniesz sie bawic w mierzenie czasu - wyczysc pliki
    tymczasowe i historie przegladarki, a w razie czego poeksperymentuj z ustawieniami
    zapisywania w/w plikow.

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 4. Data: 2003-02-12 21:40:24
    Od: "piotr" <p...@i...pl>

> [...]
    do
    > tokena (podczas podpisywania przelewu) !
    > Czy to nie jest przypadkiem zdziebko dziwne?

    ja juz dawno sie ewakuowalem z PKO SA

  • 5. Data: 2003-02-12 21:57:25
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "piotr" <p...@i...pl> wrote in news:b2ef0b$pdr$1
    @galaxy.uci.agh.edu.pl:

    /ciach.../

    > ja juz dawno sie ewakuowalem z PKO SA

    Co Twoja odpowiedz, Piotrze, wnosi do watku ? :-)
    Wydaje mi sie, ze niewiele.

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 6. Data: 2003-02-13 18:05:13
    Od: w...@p...onet.pl

    Witam.
    Sprawdź czy nie masz jakiegoś szpiega w kompie typu pgmonitr.exe czy coś
    takiego. Są programy które instalują takie cuda jak np KAZA lub Gator.
    Najlepiej zainstalować jakiegoś anty adwara. Ja kiedyś miałem takie coś i ten
    mi przejmował i blokował wszystkie hasła także do banku w połączeniu SSL też.

  • 7. Data: 2003-02-13 21:56:12
    Od: p...@w...pl

> [...]
    minute (np.
    > 65 sekund) i wtedy zobacz. To na wypadek gdyby token byl rozsynchronizowany w

    Probowalem i niestety nie pomaga.
    A mam takie pytanko: O co wlasciwie chodzi z ta synchronizacja tokena?
    Z tego co zaobserwowalem, to co okolo kilkanascie sekund zmienia sie odpowiedz
    na te same wpisywane cyfry. Jak sie do tego ma ta synchronizacja?
    Ze niby co - czas w banku i w tokenie maja jakos byc zsynchronizowane?!
    Przeciez to musi sie nie udac po pewnym czasie!

    Tak na logikie - to algorytm w banku i tokenie wg jakiejs tam fukncji przetwarza
    i weryfikuje wprowadzane liczby. Jak do tego ma sie czas w tokenie???
    Jesli jakos sie ma, to ten kto to wymyslil byl niezlym optymista:
    token made in china i ma sie w nim nie rozjechac czas?

    Jesli to jest przyczyna, to praktycznie kazdy token po roku jest do wymiany!
    Absurd!
    Moze ktokolwiek troche wyjasnic te sprawe? Bede dzwieczny.

    PS
    Jest to dla mnie lekko problematyczne, poniewaz zaproponowano mi wizyte
    w banku i nowy token - jest jednak maly problem -
    jestem poza granicami Polski i mam 700km do banku :)

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2003-02-14 07:40:32
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    p...@w...pl wrote in news:4650.0000111a.3e4c147b@newsgate.onet.pl:

    /ciach../

> [...]
    > synchronizacja? Ze niby co - czas w banku i w tokenie maja jakos byc
    > zsynchronizowane?! Przeciez to musi sie nie udac po pewnym czasie!

    Bez przesady, tokeny sa uzywane w roznych dziedzinach zycia i wiekszosc potrafi
    dzialac
    latami. Jest kilka rodzajow tokenow, jesli interesuja Cie szczegoly to poszukaj w
    literaturze
    fachowej, ew. archiwum grupy. Tokeny Vasco Data Security uzywane przez Pekao S.A.
    maja to do siebie, ze ich zegar jest wlasnie synchronizowany z zegarem banku i jesli
    token zacznie sie spieszyc/poznic to wynikaja z tego problemy. Sa rowniez inne
    rodzaje
    tokenow, tzn. takie, ktore na wprowadzony kod odpowiadaja zawsze tak samo (bez
    wzgledu na czas) i takie, ktore generuja kody co minute, same z siebie. Tych
    ostatnich
    rowniez dotyczy problem synchronizacji. Troche wiecej wiary w technike, zazwyczaj to
    dziala :-)

    > Tak na logikie - to algorytm w banku i tokenie wg jakiejs tam fukncji
    > przetwarza i weryfikuje wprowadzane liczby. Jak do tego ma sie czas w
    > tokenie???

    Ma sie do tego tak, ze jest dodatkowym parametrem, bez ktorego token nie jest w
    stanie wygenerowac poprawnej liczby w odpowiednim czasie.

    > Jesli jakos sie ma, to ten kto to wymyslil byl niezlym
    > optymista: token made in china i ma sie w nim nie rozjechac czas?

    Jesli firma Intel zlecilaby produkcje procesora w Chinach to nie kupilbys go, bo Made
    in
    China to szajs ? ;-)

    > Jesli to jest przyczyna, to praktycznie kazdy token po roku jest do
    > wymiany! Absurd!

    J.w.
    Zazwyczaj to dziala.

    > Jest to dla mnie lekko problematyczne, poniewaz zaproponowano mi
    > wizyte
    > w banku i nowy token - jest jednak maly problem -
    > jestem poza granicami Polski i mam 700km do banku :)

    Ja mam do banku znacznie blizej (jakies 700 metrow...), ale moj token majacy po 3
    latach objawy poczatkow rozsynchroznizowania zaczal znow dzialac poprawnie.

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.