  • 11. Data: 2014-11-25 20:19:42
    Temat: Re: Amazon nas zalatwil?
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 25.11.2014 o 17:48, Budzik pisze:

    > Ocywiście ze uzywają.
    > Podałem raz i teraz juz sciaga mi kase z karty bez pytania o cvv.

    Tak do końca nie jest. Jak kupujesz coś z ich aplikacji mobilnej to
    przerzuca Ci do aplikacji PayU tam najpierw podajesz PIN do aplikacji,
    później wybierasz kartę i wtedy prosi Cię o cvv - mnie przynajmniej
    zawsze a ostatnio trochę płaciłem, bo kupony rozdawali.
    Jak płacisz przez stronę www to rzeczywiście nic nie chcą ale być może
    wynika to z tego, że za pierwszym razem chcieli tylko i jak wybrałeś
    opcję zapisz kartę to już więcej nie chcą cvv tylko sprawdzają czy masz
    środki na koncie.

    Xenocide

  • 12. Data: 2014-11-25 22:57:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik xbartx b...@h...net ...

> [...]
    > wynika to z tego, że za pierwszym razem chcieli tylko i jak wybrałeś
    > opcję zapisz kartę to już więcej nie chcą cvv tylko sprawdzają czy masz

    ja tez kupowalem ostatnio multum rzeczy przez aplikacje mobilna i zapewniam
    cie ze nie prosi mnie ponownie o kod cvv.
    No ale co za różnica czy przez strone czy przez aplikacje - sma
    przyznajesz, ze czasami nr cvv zapisuja i przechowuja.

  • 13. Data: 2014-11-26 00:18:15
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2014-11-25 17:48, Budzik pisze:

    > To jest jakieś polskie prawo czy tylko zalecenie?

    Co Amazon może obchodzić polskie prawo?

    marcin

  • 14. Data: 2014-11-26 00:44:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Chocobo b...@p...fm ...

    > Co Amazon może obchodzić polskie prawo?

    Nie wiem? Działając w Polsce moze olewać polskie prawo?

  • 15. Data: 2014-11-26 04:08:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Chocobo b...@p...fm ...
    >Nie wiem? Działając w Polsce moze olewać polskie prawo?

    To dzialanie na razie takie troche dziwne.
    pakownia nur fur deutsche ?

    Ale jak kupujesz np przez angielska strone, a chinski towar przychodzi
    z Wegier, to jakie prawo sie stosuje ?

    J.

  • 16. Data: 2014-11-26 08:35:56
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Stosuje się prawo miejsca w którym sprzedawca dokonuje sprzedaży. Jeśli kupujesz na
    Allegro od sprzedawcy z USA to stosuje się prawo USA.

  • 17. Data: 2014-11-26 13:17:19
    Od: m...@g...com

    On Tuesday, November 25, 2014 5:48:47 PM UTC+1, Budzik wrote:
    > Użytkownik mucher ...

    > To jest jakieś polskie prawo czy tylko zalecenie?

    To bardziej standard który muszą spełnić przetwarzający transakcje kart (Inaczej
    grożą im z tego co wiem kary od samych organizacji płatniczych). Nie tyle prawo, co
    standard bezp. danych (szyfrowanie też nie jest prawem - a nikt o zdrowych zmysłach
    nie wpisze danych karty na nieszyfrowanej stronie).

    Swoją drogą skąd wiesz, że kolejne transakcje są z użyciem CVV? Bank niekoniecznie
    wymaga CVC do transakcji - choć są takie, co wymagają. Pogooglawszy - wyszło mi, że
    np. Pekao tak ma:

    http://www.spidersweb.pl/2012/10/nie-jest-latwo-plac
    ic-internecie-na-przykladzie-google-play-pekao-s-a-b
    zwbk.html

    mucher

  • 18. Data: 2014-11-26 16:59:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m...@g...com ...

> [...]
    > płatniczych). Nie tyle prawo, co standard bezp. danych (szyfrowanie
    > też nie jest prawem - a nikt o zdrowych zmysłach nie wpisze danych

    Tak myslałem.
    Dlatego zdziwiłem się, ze przedpisca pisął o prawie.

    > Swoją drogą skąd wiesz, że kolejne transakcje są z użyciem CVV? Bank
    > niekoniecznie wymaga CVC do transakcji - choć są takie, co wymagają.
    > Pogooglawszy - wyszło mi, że np. Pekao tak ma:

    A tego to nie wiem.
    Wiem, ze płaciłem na allegro karta mbanku wielokrotnie w ostatnim czasie
    (zwykła debetowa) i o cvv spytalo mnie tylko za pierwszym razem.

    > http://www.spidersweb.pl/2012/10/nie-jest-latwo-plac
    ic-internecie-na-pr
    > zykladzie-google-play-pekao-s-a-bzwbk.html

    Widac musze jeszcze poczytac o mojej karcie :)

  • 19. Data: 2014-11-26 23:34:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 25.11.2014 o 22:57, Budzik pisze:

    > No ale co za różnica czy przez strone czy przez aplikacje - sma
    > przyznajesz, ze czasami nr cvv zapisuja i przechowuja.

    Według mnie różni się to trochę, bo na telefonie przerzuca Cię do
    aplikacji PayU. Tam podajesz PIN i wybierasz kartę i podajesz kod cvv -
    ja zawsze tak mam. Teraz pytanie czy przy płatności wybierasz płacę
    przez PayU czy wybierasz płacę kartą, bo to dwie różne opcje.
    Ja nigdzie nie napisałem, że oni zapisują cvv i przechowują. Przy
    wyborze płacenia kartą (nie PayU ale to też oczywiście idzie przez PayU,
    wiadomo) masz opcję zapisz nr karty czy jak to tam jest i to jest
    zapisane. Wtedy przy pierwszej transakcji daną kartą proszą Cię o cvv
    aby powiedzmy dokonać pierwszej autoryzacji a później już mają tylko nr
    Twojej karty i leci. Tak to widzę aczkolwiek nie upieram się że tak jest ;)

    Xenocide

  • 20. Data: 2014-11-27 01:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik xbartx b...@h...net ...

> [...]
    > cvv aby powiedzmy dokonać pierwszej autoryzacji a później już mają
    > tylko nr Twojej karty i leci. Tak to widzę aczkolwiek nie upieram się

    Teraz to juz sam nie wiem :)))
    Zobacze przy nastepnym zakupie.