  • 1. Data: 2014-11-24 00:00:35
    Temat: Amazon nas zalatwil?
    Od: " 666" <...@...6>

    W amazonie od jakiegos czasu dla nowo dodawanej karty nie mozna dodac kodu
    cvv, przez co transakcje sa odrzucane.
    Pomysly, jak to obejsc?
    Które karty z jakiegos polskiego banku nie beda potrzebowaly kodu cvv (cvv2)
    do autoryzacji platnosci internetowej?
    Swoja droga jestem zalamany kolejnym pomyslem Amerykanów "co zrobic, zeby
    mniej sprzedawac i mnie wysylac za granice", to chyba ich sport narodowy.

  • 2. Data: 2014-11-24 19:39:28
    Temat: Re: Amazon nas zalatwil?
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 24.11.2014 o 00:00, 666 pisze:
> [...]
    > Swoja droga jestem zalamany kolejnym pomyslem Amerykanów "co zrobic,
    > zeby mniej sprzedawac i mnie wysylac za granice", to chyba ich sport

    Hmmm ale tam zawsze było jakoś tak, że do danego adresu przy pierwszej
    płatności podawało się cvv/cvv2 i później już nie trzeba było podawać,
    no chyba że wysyłka miała iść na nowy adres.

    Xenocide

  • 3. Data: 2014-11-24 19:56:44
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 24 Nov 2014 19:39:28 +0100, xbartx napisał(a):

    > Hmmm ale tam zawsze było jakoś tak, że do danego adresu przy pierwszej
    > płatności podawało się cvv/cvv2 i później już nie trzeba było podawać,
    > no chyba że wysyłka miała iść na nowy adres.

    Nigdy na amazonie nie podawałam cvv/cvv2. Sprawdziłam teraz, wykasowałam
    kartę i wprowadziłam na nowo - pytania o cvv brak.
    Jak kupowałam Kindla, to podałam londyński adres - żadnych próśb o cvv
    nie było.

    Czyli ani 3D Secure się nie odzywa, ani o cvv nie proszą. Hulaj dusza ;/

    --
    Imka

  • 4. Data: 2014-11-24 20:56:53
    Od: mx <m...@o...pl>

    On 24/11/2014 19:56, Imka wrote:

    > Czyli ani 3D Secure się nie odzywa, ani o cvv nie proszą. Hulaj dusza ;/

    Amazon to nie Allegro, płaciłem 1.07 kk BzWbk, 3D secure się odezwało i
    cvv musiałem podać

  • 5. Data: 2014-11-24 21:30:06
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 24.11.2014 o 19:56, Imka pisze:

> [...]
    > kartę i wprowadziłam na nowo - pytania o cvv brak.
    > Jak kupowałam Kindla, to podałam londyński adres - żadnych próśb o cvv

    Chyba masz rację co mi się pomieszało i podaje się tylko nr karty.
    Generalnie z podejściem Amazonu do klienta to akurat jedyny sklep gdzie
    można się tym kompletnie nie przejmować a nawet lepiej, że nie mają
    cvv/cvv2, bo przy ewentualnej kradzieży/wycieku danych kk za bardzo nikt
    nie poszaleje, no chyba że na Amazon ;)

    Xenocide

  • 6. Data: 2014-11-25 11:32:25
    Od: " 666" <...@...6>

    Tak było kiedyś, jeszcze całkiem niedawno.
    Ale zdaje się Amazon miał kłopoty związane z wyciekiem bazy danych z numerami kart.
    Ponoć jest przepis, że cvv nie wolno merchandowi przechowywać.
    Czyli system żądałby podawania cvv przy każdym zakupie.
    I klient mógłby się rozmyślić ;-)

    Co do meritum wątku:
    Są w PRL-bis inne banki i inne karty, którymi spokojnie się płaci w sieci bez cvv.
    W internecie jest pare stron dotyczacych kupowanai Kindle'a i tam jest lista banków
    przyjaznych (np. Intelligo) i nieprzyjaznych
    Amazonowi (m.in. PKO BP).
    Przykłady tych dwóch banków podałem świadomie, jak daleko pada jabłko od jabłoni.

    -----

  • 7. Data: 2014-11-25 11:48:00
    Temat: Re: Amazon WAS zalatwil
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Tak, was.

  • 8. Data: 2014-11-25 12:41:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 666 ...@...6 ...

    > Ponoć jest przepis, że cvv nie wolno merchandowi przechowywać.

    Mozesz podac ten przepis?
    Bo allegro przechowuje...

  • 9. Data: 2014-11-25 17:14:47
    Od: m...@g...com

    On Tuesday, November 25, 2014 12:41:47 PM UTC+1, Budzik wrote:
    > Użytkownik 666 ...@...6 ...

    > Mozesz podac ten przepis?
    > Bo allegro przechowuje...

    PCI DSS. Co jest o tyle dziwne, że chwalą się (PayU) , że są zgodni ze standardem - a
    to jest jedna z podstawowych rzeczy przerabianych podczas audytu. Można je
    przechowywać chyba tylko do momentu autoryzacji - ale nie można zapisywać z danymi
    karty.

    Wydaje mi się, że po prostu nie używają tego podczas kolejnych transakcji - nie
    kojarzę żadnych innych wyjątków jeśli o CVV chodzi w kontekście PCI

    mucher

  • 10. Data: 2014-11-25 17:48:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m...@g...com ...

    > PCI DSS.

    To jest jakieś polskie prawo czy tylko zalecenie?

> [...]
    >
    > Wydaje mi się, że po prostu nie używają tego podczas kolejnych
    > transakcji - nie kojarzę żadnych innych wyjątków jeśli o CVV chodzi w

    Ocywiście ze uzywają.
    Podałem raz i teraz juz sciaga mi kase z karty bez pytania o cvv.