  • 1. Data: 2008-11-18 20:31:39
    Temat: AliorBank - rozliczanie kart kredytowych
    Od: Piotrek <m...@g...pl>

    Witam

    Z ciekawości dzwoniłem do Aliorbanku w temacie ich KK. I dowiedziałem
    się ciekawej rzeczy na temat rozliczania waluty. Jeśli jest się w
    strefie Euro, transakcja rozliczana jest bezpośrednio z Euro na PLN
    (standard). Ale jeśli transakcja jest w funtach brytyjskich lub dolarach
    amerykańskich to transakcja również rozliczana jest bezpośrednio, czyli
    z dolarów lub funtów na PLN. Dopiero z waluty innej niż trzy ww.
    stosowane jest podwójne przewalutowanie czyli dana waluta na Euro i
    dalej Euro na PLN (tego Euro nie pamiętam na 100% może to są dolary).
    Czy jakiś inny bank również stosuje podobna praktykę? bo osobiście
    pierwszy raz sie z tym spotykam. Na pewno Multibank i Millenium nie
    stosują takiego sposobu rozliczania. Dla osób które podróżują również
    poza strefę Euro, a w szczególności do stanów i Anglii, to bardzo
    ciekawe rozwiązanie.

    Rozmawiałem tylko z jednym doradcą, ale sprawiał pozytywne wrażenie,
    raczej wiedział dokładnie o czym mówi.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2008-11-18 20:36:12
    Temat: Re: AliorBank - rozliczanie kart kredytowych
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jakiś inny bank również stosuje podobna praktykę? bo osobiście

    ING stosuje to w przypadku wszystkich walut, które ma w tabeli dla kart VC i
    MC, ale nie dla VG (tu jest przeliczenie przez USD). Teoria mówi inaczej,
    ale praktyka jest taka jak napisałem.

    marekz