  • 1. Data: 2008-11-18 14:19:55
    Temat: ING debetowe Maestro
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    O ja pitolę, przyszło mi to z chipem!

    Od dawna tak jest? Myślałem, że ING to jeden z ostatnich bastionów!

    marekz

  • 2. Data: 2008-11-18 14:23:03
    Temat: chip (Re: ING debetowe Maestro)
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > O ja pitolę, przyszło mi to z chipem!

    Jak wygląda w tej chwili używalność chipa? Znaczy jaka część
    transakcji sklepowych dla karty z chipem odbywa się z użyciem chipa?
    Tak średnio na oko?

    MJ

  • 3. Data: 2008-11-18 14:31:09
    Temat: Re: chip (Re: ING debetowe Maestro)
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Jak wygląda w tej chwili używalność chipa? Znaczy jaka część
    > transakcji sklepowych dla karty z chipem odbywa się z użyciem chipa?
    > Tak średnio na oko?

    Nie wiem. Żadna z moich KK nie ma chipa. Ani jedna! Debetową w sklepie nie
    płaciłem z osiem lat.

    marekz

  • 4. Data: 2008-11-18 14:40:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Nie wiem. Żadna z moich KK nie ma chipa. Ani jedna! Debetową w sklepie
    > nie płaciłem z osiem lat.

    Ja też nie używam chipa do zakupów, ale mam nadzieję, że ktoś używa i
    nam tu napisze... 8-)

    MJ

  • 5. Data: 2008-11-18 14:44:25
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Ja też nie używam chipa do zakupów, ale mam nadzieję, że ktoś używa i
    > nam tu napisze... 8-)

    Uzywa, bo musi - placilem kilka razy mbankowa debetowka - zawsze chipem.
    Nie zebym uwazal ze to bezpieczne :D

    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2008-11-18 14:44:26
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 18 Nov 2008 15:23:03 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Jak wygląda w tej chwili używalność chipa? Znaczy jaka część transakcji
    > sklepowych dla karty z chipem odbywa się z użyciem chipa? Tak średnio na
    > oko?

    Tak średnio na oko 2/3 do 3/4 ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2008-11-18 14:52:38
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 18 Nov 2008 15:44:25 +0100, Maverick napisał(a):

    > Uzywa, bo musi - placilem kilka razy mbankowa debetowka - zawsze chipem.
    > Nie zebym uwazal ze to bezpieczne :D

    Hmm, to ja chyba znów zapytam: a co jest takiego niebezpiecznego w
    chipie? (Oprócz niezbyt zgodnej z ustawą praktyki traktowania transakcji
    autoryzowanych pinem jako 'na pewno' dokonanych przez posiadacza.)

  • 8. Data: 2008-11-18 15:49:00
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Olgierd pisze:
    [...]

    > chipie? (Oprócz niezbyt zgodnej z ustawą praktyki traktowania transakcji
    > autoryzowanych pinem jako 'na pewno' dokonanych przez posiadacza.)

    1.No właśnie to.
    2.Gdyby PIN był tylko przy chipie to jeszcze pół biedy. Ale nawet gdy
    jest autoryzacja z paska, to i tak pin. A skopiowac pasek jest (o ile
    wiem) łatwiej niz chip.

    KJ

  • 9. Data: 2008-11-18 18:05:51
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 18 Nov 2008 14:52:38 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Hmm, to ja chyba znów zapytam: a co jest takiego niebezpiecznego w
    > chipie? (Oprócz niezbyt zgodnej z ustawą praktyki traktowania transakcji
    > autoryzowanych pinem jako 'na pewno' dokonanych przez posiadacza.)

    Tak jak napisał Kamil - chodzi to te hybrydy. Masz kartę z chipem a do
    tego zupełnie gratis jako bonus - pasek, który łatwo zeskanować i voila
    cała para w gwizdek ;)

    Xenocide

  • 10. Data: 2008-11-18 18:23:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    > Hmm, to ja chyba znów zapytam: a co jest takiego niebezpiecznego w
    > chipie? (Oprócz niezbyt zgodnej z ustawą praktyki traktowania transakcji
    > autoryzowanych pinem jako 'na pewno' dokonanych przez posiadacza.)

    W połączeniu z tym, że ten sam pin działa też z paskiem magnetycznym
    takiej karty...

    MJ