  • 1. Data: 2008-05-06 13:32:30
    Temat: 22500 EURO BFG pytanie
    Od: d...@p...onet.pl

    Witam,

    Mam pytanie : jeżeli mam na koncie kwotę >22500 euro to co się dzieje w
    przypadku upadłości banku lub jakichkolwiek innych trudności, w których są
    zagrożone depozyty ? Czytałem, że do 1000 euro kwota jest gwarantowana w 100%,
    1000-22500 euro - w 90%. A co powyżej 22500 euro ? Zastanawiam się, jak z tym
    problemem radzą sobie goście, którzy mają kilkaset tysięcy zeta. Czy trzymają to
    na jednym koncie, czy kilku, czy też może ładują to w jakieś obligacje w celu
    ochrony kapitału przed możliwą upadłością banku ?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-05-06 15:26:37
    Temat: Re: 22500 EURO BFG pytanie
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > celu
    > ochrony kapitału przed możliwą upadłością banku ?

    zwyczajnie nie lokuje sie w jednym banku wiecej niz 22500 euro

    do tej kwoty otrzymasz od BFG 90% srodkow, a powyzej...to moze trwac
    miesiacami i latami, na szczescie w Polsce banki przestaly bankrutowac wiec
    ryzyko utraty pieniedzy jest relatywnie niewielkie

    --
    pozdrawiam
    RobertS