  • 1. Data: 2010-05-28 11:48:56
    Temat: wyplata gotowki PLN z KK citi przeliczona na USD?
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    witam,

    przykladowo kiedys wybieralem z bankomatu pekaosa 100pln, w historii karty
    jak najbardziej prawidlowo takie wpisy:

    01/04 Odsetki 0,16
    19/03 A1340506/PEKAO SA KRAKOW PL 100,00
    19/03 OPŁATA ZA TRANS. GOTÓW./ PRZELEW Z KARTY 7,00

    ostatnio znow musialem wybrac gotowke z kk bo mi na debetowce zablokowalo
    kwoty przy felernym terminalu, to wzialem 300pln z euronetu, zeby te 7pln
    prowizji tak bardzo nie bolalo. dzis patrze w historiie, a tam zaksiegowali
    troche wiecej niz 300+7+odsetki i w dodatku cos mi tu smierdzi jako USD.

    25/05 PLDH0045 KRAKOW PL 93,63 USD 327,42

    chyba kogos poniosla fantazja przy tym ksiegowaniu...

  • 2. Data: 2010-05-28 12:02:24
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 28.05.2010 13:48, Paweł wrote:
> [...]
    >
    > 25/05 PLDH0045 KRAKOW PL 93,63 USD 327,42
    >
    > chyba kogos poniosla fantazja przy tym ksiegowaniu...

    A co na to bank, spytany o wysokosc prowizji od platnosci dolarowych w
    Peweksie, oddzial Krakow?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2010-05-28 12:05:41
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 28 May 2010 13:48:56 +0200, Paweł napisał(a):

> [...]
    > smierdzi jako USD.
    >
    > 25/05 PLDH0045 KRAKOW PL 93,63 USD 327,42
    >
    > chyba kogos poniosla fantazja przy tym ksiegowaniu...

    Samo księgowanie trochę dziwne, fakt. Co do wypłaty gotówki, to czasem
    nie jest tak, że za wypłatę potrącają X% nie mniej niż 7 pln. Co nie
    zmienia faktu, że 327,42 to jakieś 9% więc trochę za dużo IMO, bo
    zazwyczaj jest to 2-5%.

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2010-05-28 12:08:56
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    xbartx wrote:

> [...]
    > nie jest tak, że za wypłatę potrącają X% nie mniej niż 7 pln. Co nie
    > zmienia faktu, że 327,42 to jakieś 9% więc trochę za dużo IMO, bo

    dokladnie biora 3% nie mniej niz 7pln, wiec powinni wziasc 309pln
    i naliczyc odsetki za kilka dni przy generowaniu wyciagu.

  • 5. Data: 2010-05-28 12:12:11
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 28 May 2010 14:08:56 +0200, Paweł napisał(a):

    > dokladnie biora 3% nie mniej niz 7pln, wiec powinni wziasc 309pln i
    > naliczyc odsetki za kilka dni przy generowaniu wyciagu.

    Po prostu złóż reklamację i daj znać co z tego wynikło.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2010-06-07 16:57:45
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    xbartx wrote:

    > Po prostu złóż reklamację i daj znać co z tego wynikło.

    zlozylem, minal tydzien, przyszla poczta standardowa odpowiedz,
    ze ten bankomat obsluguje dynamiczna wymiane walut i jesli
    wybralem 'tak' to mi poszlo rozliczenie przez mastercard/usd
    i ze citi naliczyl poprawnie.

    no ale przeciez wiem, ze klikalem 'nie' i ze powinien bankomat
    wyslac obciazenie na 300pln do citi, czego dowodem jest kwit
    na ktorym czarno na bialym stoi, ze nie zdecydowalem sie na
    proces wymiany walutowej mastercard.

    http://imgbin.org/index.php?page=image&id=1799

    no i kolejny obieg reklamacji...

    z drugiej strony proponowanie przez bankomat wymiany walutowej
    przy wyplacie pln z karty pln, to juz zakrawa na dymanie klienta
    na przewalutowaniu i prowizjach.

  • 7. Data: 2010-06-09 12:23:25
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 07 Jun 2010 18:57:45 +0200, Paweł napisał(a):

    > z drugiej strony proponowanie przez bankomat wymiany walutowej przy
    > wyplacie pln z karty pln, to juz zakrawa na dymanie klienta na
    > przewalutowaniu i prowizjach.

    No dziwna sprawa, bo podejrzewam, że ten bankomat innej waluty niż pln
    raczej nie posiada no chyba, że to jakiś międzynarodowy sort (jak się
    mylę to proszę mnie poprawić).

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2010-06-22 17:14:04
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    xbartx wrote:

    > No dziwna sprawa, bo podejrzewam, że ten bankomat innej waluty niż pln
    > raczej nie posiada no chyba, że to jakiś międzynarodowy sort (jak się
    > mylę to proszę mnie poprawić).

    dzis zauwazylem, ze ze wsteczna data zaksiegowali uznanie reklamacji:

    25/05 REKLAMACJA GOT. KRAJ. 27,42
    25/05 ZWROT OPŁATY ZA TRANS. GOTÓW./PRZELEW 0,82

    teraz czekam, bo pewnie na dniach przyjdzie poczta z trabka jakis
    list ze sciema :)

  • 9. Data: 2010-06-24 19:35:39
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Paweł wrote:

> [...]
    > 25/05 ZWROT OPŁATY ZA TRANS. GOTÓW./PRZELEW 0,82
    >
    > teraz czekam, bo pewnie na dniach przyjdzie poczta z trabka jakis

    no i list przyszedl, nawet priorytetem. oczywscie bank nadal mi wmawia,
    ze wybralem przewalutowanie na dolary w jakims urojonym menu przy wyplacaniu
    zlotowek z konta zlotowkowego, ale w trosce o dalsza wspolprace (po tym
    jak im napisalem, ze mnie ich problemy z euronetem nie obchodza
    i jak nie skoryguja, to zamykam karte) laskawie oddali roznice w prowizji.
    dla mnie sprawa zamknieta - roznica zwrocona - ale za uparte wmawianie
    mi cos czego nie zrobilem i tak zamkne karte.

    pora sobie sprawic cos z paypassem :)